شماره 713گزیده مطالب

دانشگاه یزد در تراز سبز 10دانشگاه برتر کشور قرار گرفت

گزیده مطالب شماره 713

ایسنا-یزد- دانشگاه یزد برای اولین‌بار در رتبه‌بندی تراز سبز دانشگاه‌های دنیا براساس شاخص‌های پایداری در سال 2021، در ردیف 10 دانشگاه برتر کشور قرار گرفت و نسبت به سال گذشته، چهار پله ارتقا یافت.

بنابر اعلام دانشگاه یزد، 956 دانشگاه از 84 کشور دنیا در رتبه‌بندی تراز سبز دانشگاه‌های دنیا براساس شاخص‌های پایداری (UI Greenmetric World University Ranking) در سال 2021 مورد ارزیابی قرار گرفتند که در این ارزیابی 42 دانشگاه ایرانی نیز مشاهده می‌شوند. براساس اعلام این شبکه، 10 دانشگاه برتر ایرانی معرفی شده از بین دانشگاه‌های جامع و صنعتی کشور در سال 2021 در این نظام رتبه‌بندی شامل دانشگاه‌های زنجان، کاشان، محقق اردبیلی، الزهرا، رازی کرمانشاه، اصفهان، فردوسی مشهد، یاسوج، تربیت مدرس و دانشگاه یزد هستند.

این ارزیابی‌ها براساس شاخص‌های اصلی موقعیت، زیرساخت و فضای سبز، مدیریت انرژی و تغییرات اقلیمی، مدیریت پسماند، مدیریت آب، مدیریت حمل و نقل، آموزش، پژوهش و مسوولیت‌پذیری و تاثیرگذاری در جامعه انجام شده و در سال جاری نیز معیارهایی در مورد مدیریت بیماری و پیشگیری کرونا، تغییرات آموزش و پژوهش، تنوع‌زیستی و خدمات‌رسانی به جامعه نیز مورد توجه قرار گرفته است. رتبه‌بندی تراز سبز دانشگاه‌های دنیا براساس شاخص‌های پایداری طی یازدهمین دوره ارزیابی، نتایج سال 2021 را در روز 14 دسامبر 2021 با حضور نمایندگان دانشگاه‌های دنیا و به میزبانی دانشگاه اندونزی اعلام کرد.

لینک کوتاه: http://ayenehyazd.ir/biJsd

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا