شماره 614گزیده مطالب

انتخاب تعاونی مسکن جامعه فرهنگیان یزد به‌عنوان تعاونی برتر استان یزد

گزیده مطالب شماره 614

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در چهاردهمین دوره تجلیل از تعاونی‌های برتر استان یزد از شرکت تعاونی مسکن جامعه فرهنگیان یزد تقدیر کرد.

روز پنجشنبه 14/6/98 در جلسه «ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد» و به منظور تقدیر از تعاونی‌های برتر استان در سال 1398 با حضور وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی و هیات همراه و استاندار محترم یزد و عده‌ای از معاونان استانداری، فرمانداران، مدیران کل، مسئولان و اعضای تعاونی‌های برتر استان در سالن کوثر استانداری یزد تشکیل گردیده بود. متنی به شرح زیر به اطلاع حاضران در جلسه رسید که نظر خوانندگان آیینه یزد را به مفاد آن جلب می‌نماید:

به نام خداوند بخشنده مهربان
با سلام خدمت حضار محترم و عرض خیرمقدم به میهمانان عزیز و ارجمندی که به یزد تشریف آورده و در این مجلس،‌ شرف حضور دارند. اجازه می‌خواهد یاد و خاطره بزرگوارانی را گرامی بدارد که در مجلس خبرگان هنگام بررسی قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در تأیید و تصویب اصل چهل و سوم و چهل و چهارم قانون اساسی نظرات متقن و خیرخواهانه و اندیشمندانه ابراز نمودند.

اینجانب رضا سلطان‌زاده وظیفه می‌داند به‌عنوان یکی از موسسان شرکت تعاونی مسکن جامعه فرهنگیان و شرکت تعاونی آموزشی فرهنگیان یزد در سال 1372 از همراهی و مساعدت هیات محترم وزیران در دولت‌های سازندگی و اصلاحات که در زمینه رشد و پیشرفت تعاونی‌های کشور تسهیلاتی قائل شدند قدردانی و از روسای محترم آن دولت‌ها شادروان آیت‌ا… اکبر هاشمی رفسنجانی و جناب حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی سپاسگزاری و از مرحوم عبدالعلی حمیدیا استاندار توانای یزد که مجوز حفر دو حلقه چاه کشاورزی در 35 کیلومتری شهرستان بافق به تعاونی‌های فرهنگیان یزد واگذار نمودند قدردانی نمایم.

جناب آقای محمد شریعتمداری! به یقین حضرتعالی و مشاوران و همکارانتان می‌دانید برای رسیدن به نظام اقتصادی مورد نظر و مندرج در قانون اساسی و قوانین مصوب فاصله‌ای بسیار و موانعی فراوان در پیش می‌باشد که امید است به خواست پروردگار، دولت بتواند با برنامه‌ریزی‌های دقیق و صحیح تصدی‌گری‌ها را واگذار و آن‌گونه که شایسته است شفاف‌سازی و عموم مردم بویژه دانش‌آموزان را به امور تعاونی آشنا نماید، زیرساخت‌ها را اصلاح کند و با کمک ائمه جمعه و دارندگان تریبون‌های رسمی در جامعه ظرفیت‌سازی و تنویر افکار عمومی نموده و از همه مهمتر دولتمردان و کارگزاران تلاش کنند به مراتب بیش از حال حاضر تسهیلات مادی و معنوی برای تعاونی‌ها بویژه تعاونی‌هایی که صادقانه و مخلصانه خدمت نموده‌اند قائل شوند.

فرصت را مغتنم شمرده و به استحضار می‌رساند در 2 شرکت تعاونی فرهنگیان یزد با عضویت بیش از 4800 نفر از معلمان عزیز و ارجمند استان و خانواده‌های محترم آنان در 25 سال اخیر همه ساله سود به سهامداران پرداخت و تاکنون 949 واحد آپارتمان که بنابه اظهار مقامات ذی‌ربط در استان با رعایت کلیه ضوابط و با مصالح مرغوب و با قیمت مناسب احداث و به اعضا تحویل گردیده و اکنون درحال ساخت 288 واحد آپارتمان برای فرهنگیان فاقد مسکن می‌باشد که بیش از هفتاد درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امسال برای پنجمین‌بار به عنوان تعاونی برتر استان شناخته شده و آخرین حسابرسی رسمی در سال 1397 حساب‌های شرکت را مطلوب و مقبول گزارش نموده‌ است.

تعاونی آموزشی فرهنگیان یزد در سال 1373 بر روی زمینی به مساحت 16300 مترمربع به نام مجتمع آموزشی حضرت مجتبی(ع) با سرمایه سهامداران احداث نموده که هم‌اکنون در بیست و پنجمین سال تأسیس با بیش از 1600 دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی پسرانه و دخترانه در آن مجموعه به تحصیل اشتغال دارند و حدود 270 نفر به صورت تمام و یا پاره‌وقت آموزشگاه‌های حضرت مجتبی(ع) را اداره می‌نمایند.

درخواست اعضای هیات‌مدیره تعاونی‌های فرهنگیان یزد از آن‌جناب این است موافقت فرمایند در آینده نزدیک هنگام سفر به دیار سومین شهید محراب حضرت آیت‌ا… صدوقی به عنوان نهمین وزیر دولت جمهوری اسلامی ایران باشید که از پروژه‌های شرکت‌های آموزشی و مسکن فرهنگیان یزد بازدید می‌نمایید. ضمناً پیشنهاد مشخص اینجانب این است که اگر صلاح بدانید به همکاران محترمتان دستور فرمایید از این به بعد در صورت امکان برای انتخاب تعاونی‌های برتر در هر شهر و استان موسسات فرهنگی و آموزشی را غیر از معیارها‌ی فعلی با ملاک‌های جداگانه و مرتبط با اصول آموزشی و پرورشی بررسی و اعلام نظر نمایند و به‌طور کلی در انتخاب تعاونی‌های برتر استانی و ملی تعداد شاخص‌های موجود کاهش یابد.

ایثارگری و فداکاری شهدای گرانقدر، آزادگان و جانبازان به خصوص در دوران 8 سال دفاع مقدس که آزادی و امنیت را برای کشور و ملت به ارمغان آوردند گرامی می‌داریم و تجلیل می‌نماییم از خدمات ارزشمند کارگزاران، حاکمان و دولتمردان و نمایندگان و مقاماتی که طی چهل سال اخیر صداقت و تدین و ساده‌زیستی شهید عالی مقام محمدعلی رجایی را الگوی خود قرار داده‌ و روش مرحوم مهندس مهدی بازرگان را در پیش گرفتند که در زمان نخست‌وزیری صِرفاً «حقوق بازنشستگی دانشگاه را دریافت می‌نمود و پول غذای همسرش را که در نخست‌وزیری تهیه نموده بودند به بیت‌المال برمی‌گرداند.» و به بیان لسان‌الغیب حافظ شیراز عنایت دارند که فرمود:
یار مردان خدا باش که در کشتی نوح/ هست خاکی که به آبی نخرد طوفان را
هر که را خوابگه آخر، مشتی خاک است/ گو، چه حاجت که به افلاک کشی ایوان را

با تشکر- رضا سلطان‌زاده

بر محمد و آل محمد(ص) صلوات

لینک کوتاه: http://ayenehyazd.ir/fFrew

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا