شماره 692گزیده مطالب

شهید حسن دانش متخلق به اخلاق قرآنی بود

گزیده مطالب شماره 692

یزد- ایرنا- یکی از داوران مسابقات ملی قرآن در یزد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا خصوصا حسن دانش گفت: این شهید بزرگوار نه تنها از قاریان برجسته ایران بلکه معدود قاری متخلق به اخلاق قرآنی بود. به گزارش روابط عمومی نخستین جشنواره استانی هنر دانش قرآنی در یزد، حسین مختاری افزود: دانش‌آموزان باید سیره و روش شهید دانش را الگوی خود در یادگیری کلام وحی قرار دهند.

وی با اشاره به ویژگی‌های این قاری بین‌المللی اظهار کرد: این شهید بزرگوار اسوه اخلاق بود و شاگردان بسیاری هم تربیت کرد. به گفته مختاری نام جشنواره یاد شده که به‌نام شهید دانش مزین شد، بسیار ارزشمند است زیرا موجب آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با زندگی این قاری برجسته می‌شود. شهید دانش از قاریان بین‌المللی استان یزد بود که مهرماه سال94 در حادثه غمبار منا در عربستان سعودی شهید شد.

وی در ادامه با اشاره به زیبایی‌های «ابتهال» و قرائت قرآن کریم یادآور شد: رمز موفقیت و درخشش دانش‌آموزان در این رشته، تمرین و پشتکار و تقلید از استادان صاحب‌نام کلام الهی است. مختاری در ادامه از مصر به عنوان خاستگاه هنر ابتهال در جهان اسلام یاد کرد و گفت: در ایران نیز پیشرفت‌‌های خوبی در این رشته صورت گرفت و استعدادهای درخشانی هم کشف شد.

این داور مسابقات ملی قرآن در یزد یادآور شد: متن ابتهال، قصیده و شعر است و آهنگ آن با مضامین دعا و مدح پیامبر(ص) عجین می‌شود و این هنر نسبت به تواشیح کمتر شناخته شده و در واقع از رشته‌های نوپا در این عرصه است. وی بیان کرد: نصرالدین طوبی، سید نقش‌بندی و محمد القیومی از مبتهلان برجسته جهان اسلام هستند و دانش‌آموزان برای یادگیری و موفقیت در هنر ابتهال باید از این استادان تقلید کنند و با پشتکار و تمرین می‌توانند در این زمینه بدرخشند.

لینک کوتاه: http://ayenehyazd.ir/fguPF

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا