شماره 661گزیده مطالب

پاسخ جمعی از بازنشستگان به درخواست غیرمنصفانه سیدامیر سیاح

گزیده مطالب شماره 661

به نام خداوند جان آفرین- جناب آقای دکتر زاکانی- رئیس محترم مرکز پژوهش‌های مجلس
اخیرا آقای امیر سیاح که مدعی شده با مرکز پژوهش‌های مجلس به عنوان اقتصاددان همکاری می‌نماید در مقام مخالفت با همسان‌سازی بازنشستگان مظلوم و رنجدیده اظهاراتی نموده که خاطر مبارک را به موارد زیر جلب می‌نماییم:
میانگین حقوق بازنشستگان کشوری اکنون 3.5 میلیون تومان و حداقل خط فقر طبق برآورد میدانی و نظریه اقتصاددانان ورزیده و متبحر 10 میلیون تومان یا سه برابر میانگین حقوق بازنشستگان است.

تورم لجام‌گسیخته به صورت ساعتی و روزانه اندک حقوق بازنشستگان را مانند اژدهای دو سر می‌بلعد و این حقوق بسیار ناچیز اکنون فقط برای تامین یک هفته از مخارج زندگی‌ حداقلی و با کیفیت بسیار پایین کفایت می‌کند.

در سال 98 دولت، حقوق کارمندان شاغل را حدود 50 درصد افزایش داد که میانگین حقوق آنها به حدود 2 برابر بازنشستگان بالغ شد که این امر تا حدودی امور معاش آنها را با توجه به میزان تورم ترمیم نمود و به دلیل کمبود بودجه اجرای این مورد در مورد بازنشستگان را با توجه به تصویب‌نامه هیات وزیران از اول مهرماه 99 مقرر نمود که مستند و حکم قانونی این همسان‌سازی در ماده 30 قانون برنامه ششم توسعه به دولت تفویض شده است و علاوه بر آن در قسمت موخر ماده 64 قانون مدیریت خدمات کشوری قانونگذار محترم بر فلسفه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلین تاکید نموده است.

ادله ایجاد یا جلوگیری از تورم مبانی فکری، علمی و متکی بر بنیان‌های اقتصادی دارد که متاسفانه این اقتصاددان که با مرکز پژوهش‌ها همکاری می‌نماید از دلایل اصلی ایجاد آن ‌خبر ندارد و به نمایندگان مجلس دهم که اعلام نموده‌اند در پی رفع استضعاف و محرومیت و افزایش کیفیت زندگی مردم به ستوه آمده از تورم هستند و بازنشستگان با این درآمد ثابت بسیار ناچیز اکنون از محروم‌ترین اقشار جامعه بشمار می‌آیند، توصیه می‌کند از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان مظلوم و محروم جلوگیری نمایند.

از جنابعالی که همواره بر رعایت قانون و محرومیت‌زدایی و بر کندن ریشه استضعاف در ادوار مجلس تاکید فراوان داشته‌اید، انتظار می‌رود خود و سایر همکاران محترم در مجلس یازدهم موتور محرکه‌ای شوید که همسان‌سازی بازنشستگان هرچه سریعتر قانونمند و دائمی شود و منابع لازم و کافی با همکاری و تعامل دولت و مجلس برای اجرای دقیق و کامل آن مهیا گردد.

پیشاپیش از جنابعالی و نمایندگان محترم مجلس یازدهم و کلیه مدیران و مسئولانی که در قوه مجریه برای رسیدگی به معاش وخیم بازنشستگان کشوری و لشکری بذل توجه و عنایت می‌نمایند صمیمانه سپاسگزاری می‌نماییم.

جمعی از بازنشستگان مستضعف و مظلوم دولت

لینک کوتاه: http://ayenehyazd.ir/MFsog

1 دیدگاه

  1. سلام سرهنک بازنشسته با جدود ۱۶۰۰ روز منطقه عملیاتی وجبهه و۱۲ بار جابجایی در شهرهای ایزان بخصوص جنوب کشوراعلام میکنم این طرف دنیا که نشد در اخرت ودر موقع حساب وکتاب در محضر چنان یقه ای از انهای که جز زجر فقر وگرفتاری برای ما نداشتند بگیر ومنتظر انتقام سختی باشند انشاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا