شماره 779گزیده مطالب

از حذف تاریخ «پیش از اسلام» تا محو آن قبل از «دولت رئیسی»

گزیده مطالب شماره 779

محمدعلی وزیری- طی چند دهه اخیر عده‌ای از علما و مبلغان وقتی به سابقه تاریخی و تمدنی ایران که می‌رسیدند می‌گفتند و می‌نوشتند:

ملتی با سابقه 1400 ساله؛ یعنی قبل از اسلام هیچ و به تعبیر عوام ‌کیلومتر مدنیت ایران را صفرکرده‌اند. با ظهور دولت رئیسی متوجه شدیم آغاز حاکمیت منزه و خالص انقلاب اسلامی ایران از 22 بهمن 57 نبوده است بلکه انقلاب، امارت یا حکومت اسلامی از آغاز به کار دولت رئیسی شروع می‌شود از نخست‌وزیران و روسای جمهور و مجلس جز انگشت‌شمار بقیه همگی لیبرال غربزده؛ ملی‌گرا فراماسیونر، اشراف‌گرای نارفیق، فتنه‌گر انحرافی، انگلیسی امریکایی بوده و دستاوردی جز کاهلی یا خیانت نداشته‌اند بخت یار مردم بوده که خدا سید ابراهیم را داد تا مردم مزه اسلام و انقلاب و خدمت صادقانه صلحای مخلص را بچشند.

نمونه محو پیشینه و سابقه ‌را در مراسم تودیع و معارفه‌ها خصوصا در آموزش و پرورش می‌بینیم. در ادارات خصوصا ادارات مادر و فرهنگی حضور و حمایت مدیران پیشین و سخنرانی و اعلام حمایت از مدیر جدید رسم پسندیده‌ای نانوشته مایه وزانت جلسه با پیام استحکام و حمایت جایگاه مدیر جدیدالانتصاب بوده است.

عکس‌های جلسه خیرمقدم و خسته نباشید دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید پاکنژاد(ره) یزد که نه تنها برای معلمان یزدی بلکه برای معلمان دانش‌آموخته ایران که بعضا تا مرز وزارت و نمایندگی مجلس و مدیریت کلی ارشد کشور هم رسیده‌اند خاطره‌انگیز و محترم است.

مرکز شهید پاکنژاد از آن مکان‌های فرهنگی محترم است که سه مدیرکل آموزش و پرورش ازجمله مدیرکل محترم حاضر از آنجا به این کرسی رسیده‌اند ولی در عکس‌ها هرچه جستم از مدیران و اساتید سترگ بس محترم قبلی نشانی نیافتم.

تاسف بیشتر که جناب مدیرکل آموزش و پرورش که خود از صلحای سلیم‌النفس مجرب ولی مسلوب‌الاختیار پرکشیده از این مکان است و به قول معروف اگر زرگر و گوهری بودی قدر آن شناختی و بر نکات و ظرایف آگاه می‌باشد حیف که چون دوران احمدی‌نژاد رسم مجددا احیا شده که؛ هرچه برادران اطراف و بیرونی می‌گویند؛ و شوربختانه اطرافیان بی‌سمت و خط‌دهندگان بیرون از اداره کل کارنامه درخشان حتی کم سو و اطلاع از هنر مدیریت ندارند به مثابه دانش چاه‌کن از علم ستاره‌شناسی است!

دوستان حاکم و قاهر بدانند: با ندیدن و حذف؛ تاریخ و با رنگ؛ ننگ پاک نمی‌شود. والسّلام.

لینک کوتاه: http://ayenehyazd.ir/9tvO3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا