شماره 714گزیده مطالب

صادرات کالاهای بی‌کیفیت اعتبار کشور را تخریب می‌کند

گزیده مطالب شماره 714

نماینده مردم یزد، اشکذر و ندوشن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سرعت و دقت بررسی استاندارد محصولات گلخانه‌ای افزایش یابد؛ گفت: صادرات کالاهای بی‌کیفیت اعتبار یزد و کشور را تخریب می‌کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، محمدصالح جوکار در نشست شورای گفت‌و‌گوی بخش خصوصی و دولت اظهار داشت: قرار بود که ایران بازارهای روسیه به‌ویژه در بحث محصولات گلخانه‌ای را تحت پوشش قرار دهد و بازار سوریه هم جزو هدف‌های صادراتی ایران قرار داشت. وی تصریح کرد: الان یک بررسی کنیم متوجه می‌شویم که چقدر توانستیم بازارهای این دو کشور را به دست بگیریم گفت: این کشورها بازار بسیار خوبی برای ایران به حساب می‌آیند و درصورتی که بتوانیم کالای با کیفیت و مناسب صادر کنیم ارزآوری بسیار خوبی برای کشور خواهد داشت.

جوکار با تاکید بر اینکه متاسفانه ارسال کالاهای بی‌کیفیت به خارج کشور سبب شده که ما بازار کشورهای هدف را از دست دهیم گفت: این موضوع بدنامی بسیار زیاد برای کشور به وجود می‌آورد و اعتبارمان را به شدت مخدوش می‌کند. نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه علاوه بر بازارهای صادراتی ما باید به کیفیت محصولات در بازار داخل هم توجه داشته باشیم افزود: اینکه ما کالای با کیفیت پایین به بازار عرضه کنیم هم سلامت جامعه را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: ما باید بدانیم که کیفیت محصولات غذایی مثل صیفی‌جات را چه نهادی باید مورد ارزیابی قرار دهد و شاخص‌های استانداردی آن کاملا مشخص باشد. جوکار با تاکید بر اینکه باید حتما میزان سموم مصرفی که برای محصولات غذایی و دامی استفاده می‌شود مشخص باشد و نظارت کافی برای اجرای دقیق آن وجود داشته باشد خاطرنشان کرد: علاوه بر اینکه نظارت کافی در این حوزه را باید داشته باشیم لازم است به کشاورزان و تولیدکنندگان آموزش دهیم.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه دولت قبل مدام تاکید می‌کرد که باید بشود باید بشود، خب چه کسی باید این کار را انجام می‌داد؟ چرا ما محصولاتمان را در مبدا مورد آزمایش و راستی‌آزمایی نمی‌کنیم تا جلوی از بین رفتن اعتبار صادراتی کشور گرفته شود؟ وی با بیان اینکه استاندارد استان دستگاه‌های ارزیابی دارد که هنوز آنها را فعال نکرده تصریح کرد: زمان و فرآیند بررسی استاندارد کالاها باید با سرعت بسیار بیشتر و کیفیت و دقت افزون‌تری انجام شود تا بتوانیم جایگاه خود را در این رابطه افزایش دهیم.

لینک کوتاه: http://ayenehyazd.ir/iJ5zx

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا