شماره 700گزیده مطالب

مدل‌های بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید اعلام شد

گزیده مطالب شماره 700

سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش از رایگان بودن اینترنت برای استفاده از شبکه شاد برای کاربران این شبکه در سال تحصیلی جدید خبر داد و سه گام طراحی شده را برای بازگشایی مدارس تشریح کرد. به‌گزارش ایسنا، علیرضا کاظمی گفت: خوشبختانه با مساعدت‌هایی که هیأت دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا داشتند و رئیس‌جمهوری هم شخصاً به این موضوع ورود پیدا کردند امسال هم مانند سال گذشته، استفاده معلمان و دانش‌آموزان و کاربران از شبکه شاد، رایگان خواهد بود.

وی با اشاره به بازگشایی مدارس گفت: رویکرد ما این است که آرام و به‌صورت تدریجی با تأمین سلامت دانش‌آموزان و با کیفیت مدارس را باز کنیم و زمینه حضور دانش‌آموزان را با همین الگو فراهم کنیم. سه گام را طراحی کردیم که در گام اول برای حضور به سمت مدارس کم‌جمعیت می‌رویم که تقریباً برای اینها هیچ منعی وجود ندارد. مدارس زیر 100نفر و 75نفر و کلاس‌های زیر 15نفر را داریم که تقریباً حدود 100هزار کلاس درس زیر 15دانش‌آموز و 40هزار مدرسه با جمعیت زیر 75نفر داریم و تأمین سلامت را همکاران ما انجام می‌دهند و زمینه حضور اینها را بعد از مدتی از شروع سال تحصیلی مهیا می‌کنیم.

او با بیان اینکه گام دوم مدارس با جمعیت متوسط هستند که برای اینها به سمت رویکرد ترکیبی خواهیم رفت گفت: یعنی بخشی از اینها را به دو گروه تقسیم خواهیم کرد، بخشی به‌صورت حضوری و بخشی به‌صورت مجازی که بستگی به ظرفیت مدرسه دارد و ممکن است در دو یا سه روز با رعایت همه پروتکل‌ها و استانداردها طراحی شود. آن سه روز دیگر را در فضای مجازی فعالیت خودشان را ادامه خواهند داد. کاظمی افزود: گام سوم مدارس پرجمعیت هستند که تقریباً بیشترین مشکل را در این بخش داریم. در این بخش امیدواریم که بتوانیم حداقل ارتباط را با فضای آموزشی برقرار کنیم. حالا یا یک روز یا دو روز در هفته که بستگی به ظرفیت خود مدرسه دارد.

لینک کوتاه: http://ayenehyazd.ir/pjxbi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا