شماره 617گزیده مطالب

دود تضعیف دولت به چشم مجموعه حاکمیت می‌رود

گزیده مطالب شماره 617

ایرنا- احمد ترحمی روز دوشنبه در نشست شورای اطلاع‌رسانی استان یزد افزود: کسانی که برای پررنگ نشان دادن ناکارآمدی دولت تلاش می‌کنند، علاوه بر انتشار موج ناامیدی در جامعه، افکار عمومی را نسبت به کل حاکمیت بدبین کرده و بسترساز شکل‌گیری تصویر ناکارآمدی نظام و حاکمیت در بین مردم هستند.

وی علت بخش قابل توجهی از آسیب‌های اجتماعی را تشدید فضای ناامیدی دانست و تصریح کرد: حرکت و تلاش، در سایه امید در جامعه شکل می‌گیرد و اگر فضای یاس حاکم شود، زمینه برای افزایش آسیب‌های اجتماعی فراهم خواهد شد. ترحمی یادآور شد: محور سیاست‌های مدیریت استان در حوزه اطلاع‌رسانی، ارتقاء و بهبود سرمایه اجتماعی از طریق امیدآفرینی است که در این رویکرد رسانه‌های ارتباط جمعی نقش مهمی در دمیدن روح امید از طریق تولید اطلاعات هدفمند دارند. وی ادامه داد: در این زمینه تدوین سیاستی واحد برای دستگاه‌های مختلف دولتی در زمین اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی اقدامات مدنظر است که از طریق شورای اطلاع‌رسانی رئوس این سیاست‌ها و راهکارهای اجرایی آن، همراه با رصد و پایش اجرای مصوبات این شورا انجام می‌شود.

ترحمی با تاکید بر مشخص شدن سهم و ظرفیت رسانه‌های استان یزد برای دستیابی به اهداف توسعه این استان اضافه کرد: انتظار از رسانه‌های استان بهبود و ارتقاء سرمایه اجتماعی استان از طریق بازنمایی صحیح از خدمت‌رسانی بخش‌های مختلف است. معاون سیاسی استاندار یزد حرکت در مسیر رویکرد حکمرانی خوب در استان را مورد تاکید قرارداد و حاکمیت قانون، شفافیت و پاسخگویی، ایجاد نشاط سیاسی و اجتماعی، مشارکت دادن بانوان توانمند در امور اجرایی و مدیریتی و کارآمدی را از شاخص‌های اصلی این رویکرد برشمرد و یادآور شد: منظور از ایجاد نشاط اجتماعی که برخی آن را مساوی برگزاری کنسرت‌ موسیقی و طبل و تنبک قرار داده‌اند، نیست، بلکه ایجاد اشتیاق مشارکت در امور جامعه است که نتیجه آن در حوزه نشاط سیاسی با مشارکت حداکثری در انتخابات ظهور و بروز پیدا می‌کند.

ترحمی با تاکید بر بهره‌گیری از ظرفیت‌های فضای مجازی و رسانه‌های فعال در این زمینه گفت: ایرنا به عنوان برند رسانه‌ای دولت و نظام باید حضور پررنگی در این عرصه داشته باشد و مدیریت استان از خبرگزاری‌های ایرنا و ایسنا در این زمینه انتظار دارد که بیش از پیش از ظرفیت‌های فضای مجازی بهره‌برداری کنند. در ابتدای این نشست بررسی عملکرد یک‌سال اخیر خبرگزاری جمهوری اسلامی استان یزد به نقد و بررسی گذاشته شد و علی صالحی مدیرکل روابط عمومی استانداری یزد پوشش خبری اشکذر و تفت را که در آنها ایرنا خبرنگاری ندارد، مورد تاکید قرار داد و همچنین اعلام مشکلات موجود در مسیر فعالیت این رسانه در استان را خواستار شد.

رییس خبرگزاری جمهوی اسلامی استان یزد نیز با ارائه گزارشی گفت: خبرگزاری جمهوری اسلامی با 85 سال سابقه فعالیت در فضای اطلاع‌رسانی کشور در استان یزد حدود نیم‌قرن سابقه فعالیت دارد. کاظم شاملو افزود: در یکسال اخیر با توجه به تحولاتی که در ایرنا ایجاد شده، کیفی‌سازی تولیدات خبری در دستور کار قرار گرفته که در این راستا برگزاری میزگردهای مختلف، تولید گزارش‌های هدفمند با رویکرد معرفی ظرفیت‌ها و جاذبه‌های استان یزد با توجه به ثبت جهانی بافت تاریخی یزد و در اولویت قرار گرفتن گردشگری به عنوان یکی از محورهای اصلی توسعه استان و همچنین انتشار اخبار مهم استان در خروجی‌های لاتین و بین‌المللی خبرگزاری ایرنا در دستور کار قرار گرفته است. وی تصریح کرد: کسب بیشترین عناوین برتر جشنواره‌های مطبوعات و خبرگزاری‌های استانی و منطقه‌ای، مبین آن است که رویکرد اتخاذ شده در خبرگزاری ایرنا در استان به درستی انتخاب شده و حاصل آن کسب موفقیت تولیدات این رسانه در جشنواره‌های مختلف بوده است.

لینک کوتاه: http://ayenehyazd.ir/ZRL6t

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا