شماره 775گزیده مطالب

درخواست سیدمحمود دعایی درباره مهندس عزت‌ا… سحابی

گزیده مطالب شماره 775

خاطرات آیت‌ا… هاشمی رفسنجانی، سوم مردادماه 1379: «انتخاب»، آقای (سیدمحمود) دعایی، (سرپرست مؤسسه اطلاعات) آمد. گفت، دکتر (یدا…) سحابی، از او خواسته است که بگویند، اتهام مهندس (عزت‌ا…) سحابی چیست؟ چون رابطه خودش با دفتر رهبری، خوب نیست، از من خواست که کمک کنم. گفت، آقای (محسن) کدیور گفته است که هم‌بندی‌های آقای (عبدا…) نوری (در زندان اوین)، هم‌خُلق او نیستند، لذا بر او سخت می‌گذرد؛ خوب است جای او را عوض کنند.

آشیخ قدرت‌ علیخانی (نماینده بویین‌زهرا) آمد و گفت، در مجلس، اختلاف بین (حزب) مشارکتی‌ها و بقیه دوم خردادی‌ها، جدی است. مشارکتی‌ها، آقای (مهدی) کروبی (رئیس مجلس) را سازشکار می‌دادند و می‌گویند، پس از گذشت یک‌سال، او را دیگر رئیس نمی‌کنند و در این دو ماه، به خاطر اختلافات مجلس، کار مهمی نتوانسته‌اند انجام دهند و دفتر رهبری به آقای کروبی گفته که رهبری به مجلس، در مورد طرح مطبوعات، تذکر خواهد داد. آقایان (سیدمحمد موسوی) خویینی‌ها (عضو مجمع روحانیون مبارز) و (سیدمحمدعلی) ابطحی (رئیس دفتر رئیس‌جمهور)، تمایل به مشارکتی‌ها دارند و آقای (سیدعلی‌اکبر) محتشمی هم تا حدودی؛ با اینکه در گذشته این‌گونه افراد را قبول نداشتند. گفت، وضع کشاورزان قزوین، به خاطر خشکسالی و عدم اجرای طرح سد طالقان، خوب نیست.

آقای (حبیب‌ا…) مباشری، (معاون دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع)) و فرزندش محمد و جمعی از همکارانش آمدند. از صداوسیما شکایت داشتند که قرارداد تأسیس شبکه اقتصادی توسط آنها را به عنوان بخش خصوصی نقض می‌کنند؛ به خاطر مخالفت بعضی‌ها و به بهانه اینکه رهبری گفته‌اند، توسعه کمی متوقف شود؛ استمداد کردند. آقای (محمدعلی) الهی، امام جماعت مرکز (دارالحکمه) اسلامی در میشیگان آمریکا آمد. قبلا مسئول عقیدتی سیاسی در نداجا، (=نیروی دریایی ارتش) بود. گفت، مرکز را دو میلیون دلار خریده‌اند؛ یک کلیسا بوده، با چندین هکتار زمین و هنوز قسط می‌دهند. برای پرداخت دیون استمداد کرد و توضیحاتی از خدمات‌شان در شبستان آنجا داد. عصر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی، جلسه داشت. ترازنامه و واحدهای جدید و شهریه سال آینده و افزایش حقوق‌ها را تصویب کردیم. حدود 240 میلیارد تومان، دارایی‌هاست و حدود 120 میلیارد تومان گردش مالی، هزینه‌ها و درآمدهای سالانه است و حدود 700 هزار دانشجو. اخبار رسانه‌ها و صداوسیما، بیشتر مربوط به سفر رهبری به اردبیل است. گزارش‌های مربوط به مذاکرات کمپ دیوید 2 علایم به بن‌بست رسیدن را دارد. با اینکه چهارده روز است که مذاکرات ادامه دارد؛ گویا مشکل عمده در وضع بیت‌المقدس شرقی است.

لینک کوتاه: http://ayenehyazd.ir/pXY0C

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا