شماره 750گزیده مطالب

هیچ مصوبه‌ای تحت عنوان گشت‌ارشاد نداشتیم

گزیده مطالب شماره 750

گشت ارشاد

دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در این‌خصوص که در خصوص اصلاح روش‌ها در حوزه حجاب و گشت‌ارشاد بناست که تغییراتی در شورا انجام شود، اظهار داشت: بخش عظیم مصوبات شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی متوجه نهادهای تعلیم و تربیت، صداوسیما، آموزش‌وپرورش، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه علمیه است که باید در این حوزه شناخت جامعه را تقویت کنند و تغییری در مصوبات شورای‌عالی قرار ندارد.

حجت‌الاسلام سعیدرضا عاملی گفت: نیروی انتظامی هم تذکر غیرحضوری را دارد و می‌تواند به افرادی که احیانا قوانین و مقررات حجاب را رعایت نمی‌کنند تذکر غیرحضوری بدهد. نیروی انتظامی مواجه حضوری ندارد یا احیانا ضرورت ندارد که کلاس ارشادی برای کسانی‌ که رعایت نمی‌کنند داشته باشد. ولی این وظیفه متوجه دستگاه‌هایی است که گاهی اوقات چون آنها کوتاهی می‌کنند بار به دوش نیروی انتظامی می‌افتد و مجبور است ورود پیدا کند.

وی افزود: بازهم تاکید می‌کنم نیروی انتظامی وظیفه دارد نسبت به تامین سلامت اجتماعی و حفاظت از امنیت اجتماعی مردم اقدام نماید. همانطورکه در مورد مواد مخدر نیروی انتظامی وظیفه دارد که جلوی باندهای توسعه مواد مخدر را بگیرد وظیفه دارد در قبال باندهایی که فساد اجتماعی و فحشا را در جامعه گسترش می‌دهند، اینجا باید در میدان باشد و هوشیاری اجتماعی را در این زمینه داشته باشد.

دبیر شورای ‌عالی انقلاب فرهنگی درخصوص موضوع عفاف و حجاب و گشت‌ارشاد بیان کرد: ما در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی هیچ مصوبه‌ای تحت عنوان گشت‌ارشاد نداشتیم. مصوبات شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی در حوزه حجاب بسیار کیفی است و با حوزه شناخت نسل جوان، انگیزه‌ها، تعلیم و تربیت و اقناع افکار عمومی سر و کار دارد. عاملی تصریح کرد: ارشاد امری انتظامی نیست.

لینک کوتاه: http://ayenehyazd.ir/femAp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا