شماره 653گزیده مطالب

نماینده اردکان: نمی‌توان در 8 ماه آینده دولت را استیضاح کرد

گزیده مطالب شماره 653

خبرنگار هفته‌نامه آیینه یزد- متن و حاشیه‌های نشست رسانه‌ای دکتر محمدرضا دشتی اردکانی نماینده اردکان به مناسبت روز خبرنگار:

* این نشست تنها نشست و حضور نمایندگان استان در مجلس با اصحاب رسانه در روز خبرنگار و اولین نشست یک نماینده از شهرستان اردکان با اصحاب رسانه در مرکزاستان بود.

* دکتر دشتی در طلیعه خطابه‌اش به وضعیت کشور و روابط بین‌المللی پرداخت وی افزود استعفای برایان هوک خبر خوشی بود که نشان‌دهنده ترک برداشتن تحریم‌ها با مقاومت مردم ایران و تحت هدایت‌های مقام رهبری انجام شد و اهداف آمریکا یک به یک نقش بر آب می‌شود.

* وی با تجلیل از اصحاب رسانه و لزوم توجه جدی به آنها گفت کاری که خبرنگاران می‌کنند مانند مدافعان سلامت و امنیت است امیدوارم مسئولان قدر زحمات خبرنگاران را بدانند.

* وی با تجلیل از زحمات همه مدیران از تلاش‌های دکتر محمدرضا تابش نماینده پیشین تشکر کرد و از خدماتش به نیکی یاد نمود و به تمام سؤالات خبرنگاران و اصحاب رسانه حاضر در نشست پاسخ داد.

* او پیرامون نمایندگان استان خاطرنشان ساخت در سال آینده به احتمال زیاد 2 نماینده به نمایندگان استان اضافه خواهد شد. فعلا با حضور دکتر اسفندیاری نماینده ایرانیان زرتشتی یزد 5 نماینده دارد.

* نماینده اردکان وظیفه نماینده را تقنین و نظارت دانست تاکید نمود نباید انحرافی از وظیفه صورت گیرد اگر نماینده مجلس در تغییرات مدیران اجرایی استان دخالت کند چطور می‌تواند به وظیفه نظارت خود عمل کند.

* دشتی در مورد این‌که علیرغم تبلیغات که می‌گوید یزد استان غنی و برخوردار اردکان پولدارترین شهرهاست یادآور شد اینطور نیست استان نیازمند بودجه ملی است و یاریگر مردمان استان‌های مجاور نه تنها نباید برخوردار نامید که باید درلیست استان‌های نیازمند توجه قرار گیرد مثلا مدیر آموزش و پرورش اردکان می‌گفت 130 مدرسه در شهرستان اردکان وجود دارد اما فقط 30 مدرسه قابل استفاده است که در شهر پولدار اردکان مایه‌ تاسف است. آمار دقیقی در خصوص جمعیت اردکان وجود ندارد و هرکس عددی را می‌گوید اما مراکز درمانی و آموزشی می‌گویند شهرستان گنجایش این جمعیت را ندارد.

* نماینده اردکان با جدی دانستن مشکل مسکن گفت مسکن مهر باید ادامه پیدا می‌کرد اما در تلاش هستیم تا در حاشیه اردکان یزد شهرک سازی‌هایی را انجام دهیم. تمام بنگاه‌های اردکان پشت شیشه نوشته‌اند «خانه اجاره‌ای نداریم» مشخص است که این باعث بالا رفتن اجاره می‌شود.

* دشتی بر لزوم تعامل و نظارت دولت طبق رهنمودهای مقام رهبری یادآور شد نمی‌توان در هشت ماه آینده دولت را استیضاح کرد چرا که تا روی کار آمدن دولت بعد 8 ماه طول می‌کشد و از طرفی انگیزه دولت کمتر می‌شود اما امیدواریم دولت آینده چابک و جوان و انقلابی باشد تا مشکلات گذشته مرتفع شود. وی ادامه داد: با توجه به لزوم توسعه متوازن هم به توسعه صنعتی و معدنی رونق تولید و کسب و کار مردم مهم است هم سلامت محیط‌زیست آب و هوای مردم در مورد چادرملو عرض کنم این واحد علیرغم تبلیغات به اردکان کمک زیادی نکرده است خاک استان را تبدیل به گندله می‌کنند اما سهامداران و مدیران ارشد حتی بعضی نیروهای متخصص آن خارج از استان هستند و اردکان خیری ندیده است. با وجود سودهای کلان آنچنانی، به اردکان کمکی نکرده‌اند. تنها یکی دو نفر از مدیران سطح پایین چادرملو بومی هستند و حتی گفته می‌شود این شرکت ماست خود را هم از استان تهیه نمی‌کند چه برسد به اقلام دیگر!

* نماینده اردکان آب را مشکل اساسی و حیاتی استان تلقی کرد گفت در حل مسئله آب به این جناح و آن جناح و این روزنامه و آن روزنامه کاری نداریم و ما سیاسی نیستیم. آمده‌ایم کار کنیم. اردکان بدترین ای‌سی آب را دارد و شوری همه آب استان در اردکان جمع می‌شود.

لینک کوتاه: http://ayenehyazd.ir/iPf7k

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا