شماره 648گزیده مطالب

وضعیت کرونا در یزد نامطلوب است

گزیده مطالب شماره 648

فرماندار یزد وضعیت این شهرستان به لحاظ شیوع کرونا را نامطلوب خواند و با تاکید بر این‌که امکان ایجاد محدودیت به شکل گذشته وجود ندارد، اظهار کرد: هر لحظه امکان غافگیری و تغییر وضعیت شهرستان به قرمز وجود دارد. به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد «سید محمد رستگاری» در نشست ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا در شهرستان مرکز استان با بیان این که برخی از شهرها و استان‌های کشور وضعیت قرمز یا در وضعیت نارنجی و رو به قرمز را تجربه می‌کنند، گفت: اوضاع یزد هم خوب نیست و هر لحظه تبدیل شدن وضعیت کنونی به وضعیت نارنجی و قرمز در کمین شهرستان است و این در حالیست که با وجود پیگیری‌های ستاد ملی کرونا نیز امکان ایجاد محدودیت به شکل گذشته ممکن نیست.

وی با اشاره به عادی شدن رفتار جامعه و حساس نبودن به این بیماری همچون سابق، تصریح کرد: متاسفانه وضعیتی که در پاییز انتظار داشتیم، در تابستان اتفاق افتاده است و هر لحظه امکان غافگیری وجود دارد ولی با این حال در رویکرد جدید به دنبال برقراری تعطیلی و اعمال محدودیت‌های گذشته نیستیم و از طرفی نیز نمی‌توانیم شهر و شهروندان را نیز به حال خود رها کنیم. فرماندار یزد به مطالبه برخی از افکار عمومی در اعمال مجدد محدودیت‌ها و جلوگیری از هر نوع پیشامد بدی در استان و شهرستان اشاره کرد و گفت: به دنبال راهکارهای اجرایی و قابل اجرا مانند فرهنگ‌سازی، آموزش و برخی از اقدامات محدود کننده و بازدارنده هستیم. وی به تجربه چند هفته اخیر در آزاد گذاشتن برگزاری برخی از رویدادها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اشاره و خاطرنشان کرد: تجربه به ما نشان داد با وجود اعمال محدودیت و تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی گاهاً کنترل این مسائل از اختیار برگزارکنندگان نیز خارج می‌شود و به ویژه در نمایشگاه‌ها و مراکز خرید در محیط‌های بسته و بازارچه‌ها نشان داد که رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به راحتی مقدور نیست.

سید محمد رستگاری از خاموش کردن چراغ پارک‌ها و فضاهای تفریحی در ساعت پایانی شب، تشدید گشت‌های نظارتی به ویژه در سالن‌های عروسی و مناسبت‌ها یاد کرد و گفت: کارشناسان بهداشتی باید در نظارت‌ها به ویژه در عروسی‌ها و عزاداری‌ها این مسئله رو مورد توجه جدی قرار دهند و کوتاهی نکنند. وی افزود: البته به فروشگاه‌های بزرگ و سایر صنوف، تالارهای عروسی، فضاهای باز و اماکن تفریحی و بازی، فست‌فودها و رستوران‌ها و موارد دیگر نیز محدودیت‌ها ابلاغ شده و بدون هیچ تعارفی نسبت به پلمب واحدهایی که موارد بهداشتی را رعایت نکنند، اقدام خواهیم کرد. وی با تاکید بر این که پذیرای بیماران غیربومی نیستیم، گفت: در زمینه مسافرت باید دانشگاه علوم پزشکی اطلاع‌رسانی لازم را داشته باشد. فرماندار با اشاره به فعالیت خانه‌های مسافر غیرمجاز نیز خاطرنشان کرد: همچنان دغدغه‌مند این موضوع هستیم و آن را پیگیری می‌کنیم.

لینک کوتاه: http://ayenehyazd.ir/bal4Y

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا