شماره 611گزیده مطالب

روایتی از زندگی و فداکاری‌های آزادگان عزیز

گزیده مطالب 611

عباس آخوندی وزیر سابق راه و شهرسازی: 26مرداد سالگرد بازگشت آزادگان عزیز به میهن را گرامی بداریم. جنگ هنوز داستان‌های آموزنده‌ای برای ملت ایران و مردمان جهان دارد و ابعاد گوناگون هنوز برای همگان قابل روایت است. از جمله روایت‌های خوب و صمیمانه‌ای که از زندگی آزادگان در اسارت دیدم، فیلم 23 نفر ساخته مهدی جعفری است که آن را در جریان سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر تماشا کردم. جعفری در جریان ساخت فیلم 23 نفر دو داستان موازی 23نوجوانی که اسارت در عزت را به آزادی با ذلت ترجیح دادند با نفر بیست‌وچهارمی به نام ملاصالح قاری که پس از آزادی به زندان می‌رود را به تصویر می‌کشد. او 8 سال با این داستان زندگی می‌کند و ارتباط صمیمانه‌ای با همان آزادگان عزیز برقرار می‌کند.

به گفته او: من تمام بالا و پایین قصه را می‌دانستم و بچه‌های «23 نفر» به قدری به من اعتماد داشتند که گفتند گروه ما نفر بیست‌وچهارمی دارد که آقای ملاصالح قاری است و تو نیز نفر بیست‌وپنجم گروه ما هستی. این فیلم یک روایت نزدیک از زندگی و فداکاری‌های سخت و طاقت‌فرسای آزادگان عزیز در دوران اسارت است. در عین حال نشان می‌دهد که جنگ چه سوءتفاهم‌های مهمی را سبب می‌شود تا جایی که ملاصالح پس از بازگشت به زندان می‌رود. به هر روی، جنگ عرصه داستان‌های عشق و آزادی یک ملت و همزمان ظلم و ستم متجاوز است. این فیلم درخور نمایش در صحنه بین‌المللی و گواهی بر دفاع صادقانه و مظلومانه ملت ایران در جریان جنگ تحمیلی است.

تقدیر آزادگان و خانواده‌های شهدا از ظریف
در کنگره ملی «الماس‌های درخشان» از محمدجواد ظریف تقدیر شد. در این کنگره که به مناسبت فرا رسیدن سالگرد بازگشت آزادگان دفاع مقدس به کشور برگزار شد، با اهدای لوحی از محمد جواد ظریف، وزیر امورخارجه به پاس فعالیت‌های او در حوزه دیپلماسی و دفاع از منافع ملی در عرصه‌های بین‌المللی تقدیر و تشکر شد. این لوح توسط حجت‌الاسلام شهیدی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به نمایندگی از خانواده‌های شهدا و آزادگان کشور به ظریف تقدیم شد. در این برنامه که در حوزه هنری برگزار شد، حجت‌الاسلام شهیدی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و تعدادی از آزادگان کشور و خانواده‌های شهدا حضور داشتند.

لینک کوتاه: http://ayenehyazd.ir/rlmXX

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا