شماره 731گزیده مطالب

سودهای غیرمتعارف عامل گرانی بازار است

گزیده مطالب شماره 731

ایسنا-یزد- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: یکی از دلایل گرانی، سودهای غیرمتعارفی است که تولیدکنندگان، صادرکنندگان و واردکنندگان به قیمت کالاهای خود اضافه می‌کنند.

آیت‌ا… «محمدرضا ناصری» در دیدار با مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اظهار کرد: مسئله اقتصاد برای همه کشورها بسیار حائز اهمیت است زیرا حیات کشورها در اقتصاد است اما سبک اقتصادی ما با کشورهای پیشرفته دنیا متفاوت است. وی عنوان کرد: سال‌ها سیاست اقتصادی کشور ما تجارت به جای تولید بوده و طی سالیان طولانی، مصرف‌کننده تولیدات سایر کشورها بوده‌ایم.

ناصری با اشاره به سبک غلط اقتصادی و تجارت که در کشور ما حاکم است، افزود: سود مدنظر تولیدکننده، واردکننده و صادرکننده بسیار بالا و گاهی خارج از عرف است و اینها به این شیوه عادت کرده‌اند. امام جمعه یزد با اشاره به این که سود محصول باید متعارف و بر اساس ضوابط تعریف شده باشد، عنوان کرد: اگر این اتفاق بیفتد، بخش عمده‌ای از گرانی‌ها برطرف می‌شود.

وی ادامه داد: این روند حتی بر سیستم بانکی کشور نیز اثر می‌گذارد به نحوی که تولیدکننده یا واردکننده‌ای که سود غیرمتعارف دریافت می‌کند، برای وام‌های با نرخ سود بالا نیز مشکلی ندارد و بانک‌ها نیز تمایل بیشتری به پرداخت این تسهیلات دارند. ناصری تاکید کرد: نرخ‌گذاری بر اجناس و کالا باید ضابطه داشته باشد و اگر از چرخه گرانی و سودهای نامتعارف جلوگیری نشود، اقتصاد کشور دچار مشکلات جدی می‌شود.

لینک کوتاه: http://ayenehyazd.ir/c2uHi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا