دسته‌بندی نشدهشماره 619

درخواست سر و سامان دادن به آموزش و پرورش یزد

مفاد نامه‌ای که طی دو صفحه در کانال تلگرامی رضا بردستانی منتشر شده مورد تأیید اینجانب می‌باشد و متن کامل عیناً در صفحه چهار درج می‌گردد. به‌یقین مدیریت کل آموزش و پرورش یزد باید پاسخگوی رفتارهای غیرقانونی خود باشد که در نامه بدان اشاره شده است. ضمناً بعد از گذشت 130، 80 و 20روز پاسخ درخواست‌ها و نامه‌ها داده نشده، گرچه بعضی از تخلفات مورد بحث براساس اعلام نظر مسئولان ذی‌ربط در وزارت آموزش و پرورش محرز گردیده است.

با احترام اینجانب مدیرمسئول آیینه یزد و مدیرعامل مجتمع آموزشی حضرت مجتبی(ع) به اطلاع می‌رسانم: آنچه در یکسال و نیم اخیر در آموزش و پرورش یزد شاهد بوده‌ام و براساس مدارکی که در اختیار دارم ثابت می‌کند عدم مدیریت صحیح آقای عباسعلی دانافر مدیرکل آموزش و پرورش یزد مشکلاتی برای آن اداره کل به وجود آورده است.

به عنوان مثال فردی را بر آموزش و پرورش یزد حاکم کرده‌اند که مدعی شفاف‌سازی می‌باشد و بنابه گفته آقای دانافر به توصیه آقای محمود زمانی قمی استاندار سابق به سمتی در آموزش و پرورش منصوب گردیده و در فضای مجازی بدون رعایت ادب و احترام شخصیت عده‌ای را زیر سؤال می‌برد. اینجانب نسبت به این موضوع که مدیرکلی دربست تسلیم نظر و خواسته استاندار وقت باشد و بنابه توصیه‌ای که «باید بر دیوار کوبید» بدون رعایت جوانب و تحقیق و اخذ استعلام از نهادهای مربوطه اقدام نماید معترض بودم و طی نامه‌ای انتقاد خود را درباره نحوه این اقدام به اطلاع استاندار وقت رساندم.

آقای به اصطلاح شفاف‌ساز وقتی در جریان امر قرار گرفت تاکنون علیه نویسنده این نامه توهین می‌نماید، افترا و تهمت می‌زند، دروغ می‌گوید، ادعاهای واهی مطرح می‌کند که لازم است مقامات ذی‌صلاح به این امور رسیدگی و برابر با قانون و مقررات تصمیم مقتضی اتخاذ نمایند. چون عملکرد مدیریت کل نشان از این دارد که یا نمی‌خواهد یا نمی‌تواند به وضعیت موجود سر و سامان دهد و شاید هم تمایل دارد هم‌چنان از طرف این چند نفر مورد تقدیر قرار بگیرد گرچه آبرو و حیثیت دیگران بازیچه دست آنها باشد، از جمله کسی که با چنین خصوصیاتی به سمتی منصوب گردیده مدت‌ها است درباره واگذاری بیش از شانزده هزار مترمربع زمین که 26 سال پیش برابر با قانون و مقررات به شرکت تعاونی فرهنگیان یزد جهت احداث مجتمع آموزشی واگذار گردیده و 24 سال قبل سند ثبتی آن الی‌الابد به نام مجتمع آموزشی حضرت مجتبی(ع) صادر شده است و برای ساخت آن ریالی از خیری اخذ نگردیده و در حال حاضر چهار هزار و هشتصد نفر فرهنگی و اعضای خانواده آنان سهامدار مجموعه هستند هر روز و هر هفته ساز جدیدی کوک می‌کند و شبهه‌افکنی می‌نماید و شگفت آنکه به این نکته توجه ندارد زمینی که در کنار این مجتمع در اختیار آموزش و پرورش بوده و بر روی آن تالار و هتل ساخته شده، به علت رعایت نکردن شرایط اولیه، سند ثبتی آن صادر نشده است.

شگفت‌آور‌ آنکه کارشناس حقوقی آموزش و پرورش برخلاف اظهارات قبلی خویش در حضور 9 نفر از مقامات فعلی و اسبق آموزش و پرورش یزد با طرح مطالب غیرواقعی به این شبهه‌افکنی و احیاناً نقشه از پیش تعیین شده دامن زده و از جمله نوشته‌ است: «زمین مجتمع آموزشی حضرت مجتبی(ع) در تملک آموزش و پرورش یزد بوده…» که این ادعا کذب محض می‌باشد و تا این تاریخ نیز زمینی که آموزش و پرورش یزد بر روی آن تالار و هتل ساخته است در تملک آموزش و پرورش نمی‌باشد.

در شهریور ماه جاری نامه‌ای در دو صفحه به جناب آقای دکتر طالبی استاندار یزد نوشته شده و ضمن تعریف و تمجید از عملکرد آقای دکتر دانافر، مدیران کل و روسای ادارات حدود 37 سال از 40 سال بعد از انقلاب اسلامی در آموزش و پرورش یزد را با زشت‌ترین و زننده‌ترین عبارات زیر سؤال برده و از مقام عالی اجرایی استان درخواست نموده مدعی شفاف‌سازی را به عنوان مسئول ستاد شفاف‌سازی انتخاب نمایند تا مدیران کل و رؤسای سابق ادارات آموزش و پرورش یزد را به محاکمه بکشاند.

حدود دو ماه است که قول ریشه‌یابی این موضوع از طرف آموزش و پرورش یزد داده شده تا مشخص گردد نویسنده آن مطالب کیست اما نمی‌دانم تاکنون به نتیجه‌ای دست یافته‌اند؟ به هر حال جوی در آموزش و پرورش یزد حاکم کرده‌اند که بیشتر معلمان و فرهنگیان در انتظار هستند در آینده چه خواهد شد؟ همگان می‌دانند تغییر سمت و برکناری هریک از معاونان و کارمندان اداره کل بر عهده مقام مدیریت کل می‌باشد و جای انتقاد و اعتراض در این مورد نیست.

اما آقای مدیرکل در برکناری عده‌ای با اِعمال و انجام روش‌های غیراصولی ارزش و اعتبار مقام والای معلمی را رعایت ننموده. از جمله برکناری آزاده عزیز و بزرگوار معاونت پشتیبانی سابق اداره کل نمونه واضح و عیان در این باره است که منجر به نوشتن سرمقاله شماره 601 آیینه یزد تحت عنوان «آقای مدیرکل آموزش و پرورش یزد! آسیاب به نوبت است» گردید و علاوه بر آن نگرانی عده‌ای از همکاران فرهنگی و بعضی از ائمه جمعه محترم استان درباره بعضی از برکناری‌ها و تغییر سمت‌ها منجر به نامه‌نگاری‌هایی شده که‌ در تاریخ آموزش و پرورش یزد ثبت و ضبط گردید.

نماینده محترم مردم شریف شهرستان یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی در نشستی که با حضور آقای مدیرکل و یکی از مدیران سابق آموزش و پرورش و اینجانب تشکیل شده بود باصراحت از آقای دانافر خواستند ترتیبی اتخاذ نماید تا به علت برخوردی که داشته از معاون برکنار شده عذرخواهی نماید. نحوه گفتار و رفتار مدیریت کل با بعضی از مراجعه‌کنندگان و ارباب‌رجوع قصه پر غصه‌ای است که در این نامه مجال پرداختن به آن نیست.

بدان امید پیگیری‌های سازمان‌ها و نهادهای ذی‌صلاح مشخص نماید ماجرای خرید بیش از یک میلیارد تومان برنج نامرغوب که در حال فاسد شدن است به کجا رسید؟ و چرا آقای مدیرکل بدون اخذ استعلام و با عدم ثبت در سامانه خریداری نموده؟ و آن‌گونه که شنیده می‌شود در حال تقسیم اسناد حسابداری برنج‌ها به چند قسمت می‌باشد و آیا این موضوع نشان از سندسازی ندارد؟

همچنین احداث ساختمانی در محل پارکینگ اداره کل که بدون دریافت موافقت‌نامه ساخته شده است و در به در به دنبال فردی خیر می‌گردند تا وجه ساختمان احداثی را پرداخت نماید

ضمناً آقای مدیرکل برخلاف دستورالعمل‌های موجود دستور صدور مجوز تأسیس مدرسه‌ای را صادر نموده در حالی که ساختمان آن نیمه‌تمام و در کنار مدرسه دیگری قرار گرفته که فاصله لازم نیز رعایت نشده و اخیراً وزارت آموزش و پرورش با صراحت آقای مدیرکل را مسئول این امر دانسته است در حالی که اینجانب حدود دو ماه و نیم پیش طی نامه شماره 2277 مورخ 5/5/98 به آقای مدیرکل هشدار انجام این اقدام غیرقانونی را دادم که تا این تاریخ پاسخ آن نامه ارسال نگردیده و جواب نامه شماره 2255 مورخ 13/3/98 که درباره واگذاری زمین و اظهارنظر برخلاف قانون کارشناس محترم حقوقی تقدیم نموده‌ام داده نشده است.

نکته دیگر این که طی نامه 2300 مورخ 4/7/98 از اداره ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش به شرح زیر سؤالاتی را مطرح و درخواست پاسخ نموده‌ام:… «مجوز واریز وجه کتاب و بسته آموزشی پیش‌دبستانی «2» برای هر نوآموز چهل هزار تومان به حساب تعیین شده که اخیراً پیام آن به آموزشگاه‌ها فرستاده شده از طرف چه نهاد و ارگانی تعیین گردیده و در ابتدا دستورالعمل فراخوان برای تنظیم کتاب و بسته‌های آموزشی مورد بحث و انتخاب مولفان آن و در معرض فروش گذاشتن جزوه‌ها از سوی کدام فرد یا مسئول و یا سازمانی صادر شده است؟» و تاکنون در این مورد هم پاسخی دریافت نکرده‌ام.

با عنایت به موارد فوق‌الذکر و نظایر آن می‌توان درخواست و استدعا نمود وزارت محترم آموزش و پرورش و مقامات عالی اجرایی و نهادهای نظارتی استان، فرهنگ و محیط تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش یزد را که پیشینه‌ای قوی داشته از وضعیت موجود نجات دهند و بدان سرو سامان بخشند. به امید آن روز.

لینک کوتاه: http://ayenehyazd.ir/y9n5l

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا