شماره 792گزیده مطالب

خرید و فروش رای شد و هدایای گسترده داده شد

گزیده مطالب شماره 792

در بیانیه اعتراضی نماینده استان کرمان آمده است: خرید و فروش رأی، اعطای هدایای گسترده به‌منظور تأثیر در انتخابات و انجام تبلیغات خارج از ضوابط از جمله تخلفات گسترده در انتخابات 12 اسفند در حوزه کرمان و راور بوده است.

خرید و فروش رای شد و هدایای گسترده داده شد

به گزارش منیبان، با اعلام غیررسمی رای‌آوری حسن‌پور و دوستعلی در حوزه کرمان و راور، پورابراهیمی نتیجه انتخابات را تاثیر تخلف دانست و در بیانیه او آمده است: با ادای احترام به محضر امام راحل و شهدای گران‌قدر انقلاب اسلامی و نیز آرزوی سلامتی و توفیق روزافزون برای رهبر معظم انقلاب اسلامی به استحضار مردم مؤمن و متدین حوزه انتخابیه کرمان و راور می‌رساند ضمن تشکر و تقدیر از حماسه حضور مردم عزیز ایران اسلامی و استان کرمان و شهرستان‌های کرمان و راور در انتخابات اسفند سال جاری، متأسفانه در ایام برگزاری انتخابات و نیز روز اخذ رأی در حوزه انتخابیه کرمان و راور شاهد تخلفات گسترده انتخاباتی توسط تعدادی از داوطلبان بودیم که قطعاً بر نتیجه انتخابات این حوزه اثر منفی گذارده و به ‌شدت موجب نارضایتی افکار عمومی از برگزاری انتخابات سالم در شهرستان‌های کرمان و راور گردیده است. آنگونه که کرمان نو روایت می‌کند، باتوجه‌به لزوم صیانت از آرا مردم و برخورد قانونی با تخلفاتی همانند خرید و فروش رأی، اعطای هدایای گسترده به‌منظور تأثیر در نتیجه انتخابات و انجام تبلیغات خارج از ضوابط قانونی و سایر موارد که بخش عمده آن توسط دستگاه‌های نظارتی مشخص گردیده است.

پورابراهیمی طی نامه‌ای به شورای محترم نگهبان بررسی فوری و کامل تخلفات مذکور را درخواست نموده و با هماهنگی دستگاه‌های نظارتی اقدامات لازم را در دستور کار قرار داده است. بر این ‌اساس و باتوجه‌به اهمیت موضوع و لزوم صیانت از حقوق مردم پیگیری‌های نماینده مردم کرمان و راور در چارچوب قانون و مقررات کشور مبنای رسیدگی به تخلفات گسترده انتخاباتی در این دوره در حوزه انتخابیه کرمان و راور خواهد بود. از اعضای محترم هیئت اجرایی و هیئت نظارت درخواست گردیده براساس مواد صریح قانون به ‌فوریت اقدامات قانونی را جهت عدم تضییع حقوق مردم و برخورد قانونی با مجرمان انجام دهند.

لینک کوتاه: http://ayenehyazd.ir/H0Xrg

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا