شماره 647گزیده مطالب

هیچ اراده‌ای برای تکمیل خط دوم انتقال آب به یزد وجود ندارد

گزیده مطالب شماره 647

ایسنا- یزد- رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با بیان این‌‌که متاسفانه بی‌توجهی به انتقال آب در دهه 90 فرصت‌های بسیاری را از یزد گرفته است، گفت: هیچ اراده‌ای برای تکمیل خط دوم انتقال آب به یزد وجود ندارد. «محمدصالح جوکار» ششم تیرماه در نشست مجمع نمایندگان استان با شورای انسجام‌بخشی آب و برق در یزد، اصلی‌ترین موضوع این استان را بحث آب دانست و اظهار کرد: در یک بازه زمانی از آب و تامین آن برای استان غافل شدیم و همین موضوع خسارت جدی به ما وارد کرد و فرصت خوبی از استان گرفته شد. وی با بیان این‌که بی‌توجهی به مقوله آب استان مربوط به دهه 90 است، افزود: در سال 93، 500 میلیون مترمکعب تخصیصی از خلیج‌فارس گرفته شد که متاسفانه هیچ اقدامی برای این موضوع انجام نشد تا امروز که این تخصیص باطل شده است.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که خط دوم انتقال در سال 91 شروع به کار کرده است، گفت: تا الان که در سال 99 قرار داریم، تنها 60 کیلومتر از این خط به انجام رسیده و هیچ اراده‌ای در استان وجود نداشت که این خط را به پایان برساند. جوکار تصریح کرد: قطعا اگر به این صورت پیش برویم و با وجود تنش‌ها و تهدیدهای موجود در خطوط انتقال و مشکلاتی که به دلیل کم‌آبی با آن روبرو هستیم، استان یزد در افق 1400 به بعد قطعا با تنش‌های جدی در حوزه آب روبرو می‌شود.

رئیس کمیسوین امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما باید اولویت اصلی خود را بر خط دوم انتقال قراردهیم چرا که پیمانکار و طرح آن کاملا مشخص است و باید با سرعت این طرح را دنبال کنیم. این مسئول برآورد هزینه‌ اجرای خط دوم انتقال آب در استان یزد را سه هزار و 500 میلیارد تومان در سال 91 دانست و عنوان کرد: الان این برآورد به 11 هزار و 600 میلیارد رسیده و اگر در آن سال‌ها اقدام به عملیاتی کردن این طرح می‌کردیم، وضعیت مطلوب‌تری می‌بود. نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت پیگیری این موضوع توسط هر چهار نماینده مجلس از وزارت نیرو تاکید کرد و گفت: باید زمینه‌ای فراهم شود که بتوانیم این طرح را با سرعت شروع کرده و ادامه دهیم. وی با بیان این‌که بحث خط انتقال آب از دریای عمان که بخش خصوصی به آن ورود کرده کار خوبی است، خاطرنشان کرد: در این خط نکته بسیار مهمی وجود دارد و آن اینکه آب انتقالی انحصاراً مربوط به چادرملو نیست و 500 میلیون دلار از صندوق توسعه به این طرح اختصاص پیدا کرده و آب انتقالی در انحصار یک کارخانه یا شرکت خاص نیست.

لینک کوتاه: http://ayenehyazd.ir/ugJHh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا