شماره 660گزیده مطالب

انتقاد محسن هاشمی از سانسور هاشمی در صدا و سیما

گزیده مطالب شماره 660

محسن هاشمی رفسنجانی در حساب شخصی توئیتر خود به انتقاد از رویکرد صداوسیما در خصوص نقش آیت‌ا… هاشمی رفسنجانی در دوران دفاع مقدس پرداخت. به‌ گزارش جماران؛ محسن هاشمی رفسنجانی، رئیس شورای شهر تهران، در حساب شخصی خود در توئیتر نوشت: «مگر می‌شود از جنگ تحمیلی و دفاع مقدس سخن گفت و نقش آیت‌ا… هاشمی رفسنجانی را نادیده گرفت که از عملیات خیبر در سال 1362 از سوی امام به‌عنوان فرمانده جنگ و در اواخر دفاع مقدس به‌عنوان جانشین فرمانده کل قوا منصوب شدند و نقش مؤثری در پایان جنگ داشتند؟»

وی ادامه داد: «آیت‌ا… هاشمی هم سردار جنگ بودند و هم فرمانده صلح و خاموش کردن آتشی که می‌توانست ایران را برای نسل‌ها به خاکستر تبدیل کند با تدبیر و فداکاری ایشان و اخلاص و شجاعت بی‌نظیر امام به‌دست آمد و باید به روح این دو عزیز که امروز هم در کنار هم آرمیده‌اند، در این ایام ادای احترام کنیم.» وی نوشت: «جای گله از صداوسیما و برخی رسانه‌های رسمی هست که در چهلمین سالروز آغاز دفاع مقدس، تاریخ پرافتخار این حماسه را با خوانش امروزی و سانسور به نسل جدید ارائه می‌کنند و براساس سلیقه‌های جناحی و سیاسی، بخشی از درخشان‌ترین صفحات سرگذشت این سرزمین را انکار می‌کنند.»

واکنش محسن هاشمی به مستند کودتای خزنده
رئیس شورای شهر تهران گفت: در روزهای اخیر یکی از مسائل مربوط به سپاه تهران در رسانه‌های بیگانه بازتاب یافته و موجب قضاوت‌های شتابزده‌ای درباره فرماندهی جنگ شده است. این موضوع و سایر مسائل مربوط به اداره و تصمیم‌گیری در جنگ، 20 سال قبل در قالب خاطرات روزنوشت آیت‌ا… هاشمی رفسنجانی منتشر شده است که پژوهشگران را به رجوع به این خاطرات و سایر منابع پژوهشی دعوت می‌کنم. محسن هاشمی همچنین تاکید کرد: واقعیت این مساله همانگونه که آیت‌ا… هاشمی رفسنجانی مرقوم کرده‌اند، یک موضوع کارشناسی و ناشی از تفاوت دیدگاه‌های نظامی بوده و منتسب کردن این موضوع به مسائل سیاسی یا امنیتی، جفا در حق شهدا و رزمندگان دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه تهران با 21هزار شهید در دفاع مقدس جزو رتبه‌های نخست کشور است، گفت: در میان رزمندگان تهرانی، حدود 70هزار جانباز که نیمی از آنان بالاتر از 25 درصد جانبازی دارند، در طول 30 سال سپری‌شده از پایان دفاع مقدس خود و خانواده‌های آنها همچنان از مشکلات ناشی از جنگ رنج می‌کشند. شهرداری تهران نسبت به بررسی وضعیت این عزیزان اهتمام بیشتری داشته باشد.

لینک کوتاه: http://ayenehyazd.ir/XUYNf

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا