شماره 701گزیده مطالب

اصلاحات باید یک بازنگری در خودش داشته باشد

گزیده مطالب شماره 701

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب اظهار داشت: اصلاح‌طلبان باتوجه به وعده‌هایی که دولت داده است طبیعتا یک مدتی را مهلت می‌دهند و شرایط را رصد می‌کنند تا ببینند این وعده‌ها به کجا رسیده است و بعد از چندماه شروع به ارزیابی خواهند کرد، چراکه وظیفه نهادها، احزاب، تشکل‌ها و جریانات سیاسی همین است که رقیب‌شان را رصد و کارکرد و عملکردشان را بررسی کنند تا ببینند بین وعده‌ها و آن چیزی که رخ داده چه فاصله‌ای وجود دارد و وعده‌ها به کجا رسیده است؟

احمد حکیمی‌پور افزود: عمل اصلاح‌طلبانه یک ویژگی‌هایی دارد که آنها باید در رفتار اصلاح‌طلبان کاملا مشخص باشد از جمله صداقت، شفافیت، پاکدستی، پاسخگویی و قانونمندی را باید در رفتار این جریان مشاهده کنیم. وی یادآور شد: در این مدت اصلاح‌طلبان در ساختار دارای جزرومد بودند؛ بنابراین باید بررسی شود در این دوران که از سرگذراندند چه وضعیتی وجود داشته است؟ چه آفت‌هایی مانند فرصت‌طلبی، عدم شفافیت و پاسخگویی وجود داشته که باید بررسی و از تکرارش جلوگیری شود.

دبیرکل حزب اراده ملت ایران تاکید کرد: جریان اصلاحات باید تکلیفش را بر روی مسائل گفتمانی مشخص کند و در ساختاری که دارد یک بازنگری انجام دهد و ایرادهای ساختاری که در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی این جریان وجود دارد مرتفع کند و در نهایت بازنگری در نحوه رفتار و عملکرد در درون خودش داشته باشد.

لینک کوتاه: http://ayenehyazd.ir/yh9kj

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا