زبان درازشماره 771گزیده مطالب

اینا چرا همه «سٌم» دارند؟

طنز شماره 771

مرحوم حسن ریش؛ پیرمردی که بچه‌ها زیر ساباط محل دورش جمع می‌شدند و او قصه‌های جن و پری می‌گفت خداوند او را بیامرزد.

ازجمله قصه‌ای تعریف می‌کرد و می‌گفت: یک‌نفر سحر به حمام رفت و وقتی از خزینه بیرون آمد تا کیسه و لیف صابونی بکشد دید مشتریان حمام به جای پنج انگشت پا (سٌم) دارند.

آمد قضیه را به کیسه‌کش بگوید دید ای وای! او هم (سٌم) دارد!

کمی آن‌طرف‌تر دلاک در حال تراشیدن سر مردی بود یواشکی نزدیک شد که قصه سٌم داشتن اینها را تعریف کند دید که‌ای دل غافل! این دو نفر هم سٌم دارند.

از حضور انسان نماهای سٌم‌دار فهمید اجنه در حمام هستند خود را شسته، نشسته؛ آب نکشیده و ترسان و نفس‌زنان به سر حمام رساند همین که تند تند لباس می‌پوشید اوسای حمام وارد شد ترسش کم شد و خوشحال پیش او رفت و گفت: (اوسا چرا این‌ها همه سٌم دارند؟)

از مشتری و کیسه‌کش تا دلاک و آبگیر حمام همه سٌم دارند اوسا خنده ترسناکی کرد و گفت سٌم چیست؟ تکذیب می‌شود چرا شایعه می‌سازی؟

سپس فریاد زد و با خشم گفت: چرا حمام را بدنام می‌کنی؟ صدتا دشمن و رقیب داریم دلشان را شاد نکن!

بیچاره قسم می‌خورد خودم دیدم…

اوسا حمام خواست لگدی به وی زند پاچه شلوارش بالا رفت دید اوسا هم سٌم دارد و از جنیان است.

بدبخت ماتم‌زده حسن ریش غش کرد.

غرض زبان‌دراز از نقل قصه و آشنا شدنتان با نوع قصه‌گویی قدیمی‌ها و رواج‌ بعضی خرافات و نکوهش دروغ گفتن برای ترساندن بچه‌ها بود.

ضمنا ارتباط داشتن قصه با قضیه اهدای حواله ماشین شاسی‌بلند به بعضی از نمایندگان و ادعای مجلسی‌ها که نهاد ریاست جمهوری و دفاتر بعضی از ائمه‌جمعه و استانداران و فرمانداران و ناظران و… هم شاسی‌بلند گرفته‌اند کلا تکذیب می‌شود. حق شکایت برای زبان‌دراز محفوظ است.

اصلا مگر ماشین شاسی‌بلند در ایران داریم؟ مگر نمایندگان‌ مجلس ماشین دارند؟ نه اتومبیل «دنا» هم بین نمایندگان توزیع کرده‌اند نه ماشین شاسی‌بلند و… اینها تمام شایعه است چه رسد به اعلام دوصفحه‌ای لیست املاک فلان وزیر کابینه محرومان فسادستیز در مجلس!!!

زبان‌دراز

لینک کوتاه: http://ayenehyazd.ir/m5vWK

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا