شماره 666گزیده مطالب

چشم‌انتظاری 220 محکوم مالی برای آزادی در یزد

گزیده مطالب شماره 666

مدیرکل زندان‌ها و نایب‌رئیس هیات‌امناء ستاد دیه استان یزد گفت: 220 نفر زندانی محکوم جرائم غیرعمد در زندان‌های استان به سر می‌برند که برای آزادی چشم انتظار کمک خیرین، نهادها و بنیادهای نیکوکاری هستند. رضا ذوالفعلی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یزد اظهار داشت: هم‌اکنون تعداد 220 مددجو محکوم مالی جرائم غیرعمد در زندان‌های استان به سر می‌برند که از این تعداد 9 محکوم مالی زن بوده و تعداد 211 نفر از آن‌ها مرد هستند. وی با تشریح وضعیت محبوسان جرایم غیرعمد استان تصریح کرد: بیشترین طیف مددجویان مالی و تحت پوشش ستاد دیه به ترتیب شامل بدهکاران اوراق تجاری چک و سفته با تعداد 135 زندانی و در رتبه‌های بعدی بدهکاران مهریه با 73 زندانی و نفقه با 4 زندانی و در رتبه بعدی مددجویان محکوم به پرداخت دیه ناشی از تصادفات رانندگی، حادثه کار و دیه شبه عمد با تعداد 8 مددجو قرار دارند.

ذوالفعلی‌نژاد افزود: بدهی این مددجویان مبلغ 160 میلیارد تومان است که تاکنون مبلغ 28 میلیارد و 400 میلیون تومان به همت اعضا کمیته صلح و سازش این ستاد از شکات گذشت رضایتمندانه اخذ گردیده و برای آزادی آن‌ها مبلغ 131 میلیارد و 600 میلیون تومان نیاز است که امیدواریم با تلاش اعضای کمیته صلح و سازش ستاد دیه و شورای حل اختلاف و مددکاران زندان‌ها، این مبلغ کاهش پیدا کند. مدیرکل زندان‌های استان با اشاره به وضعیت کنونی جامعه با وجود ویروس کرونا گفت: متأسفانه امسال به علت شیوع ویروس کووید 19 امکان برگزاری جشن گلریزان به شکل سال‌های قبل با حضور مردم در استان امکان‌پذیر نبود، اما با تلاش کارکنان ستاد دیه جشن‌های گلریزان در استان یزد با رویکردی متفاوت و به صورت آنلاین و زنده برگزار که مورد استقبال خیرین، نیکوکاران و عموم مردم دارالعباده قرار گرفت.

وی ضمن تقدیر از رسانه‌ها به دلیل تبلیغ و ترویج فرهنگ کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد ادامه داد: خبرگزاری‌ها و صفحات فضای مجازی استان می‌توانند نقش بسزایی در ترغیب و تشویق مردم در راستای کمک به آزادی زندانیان ایفا کنند که خوشبختانه در سال جاری این حمایت بسیار پررنگ و تاثیرگذار بوده است و امیدواریم شاهد همکاری بهتر و بیشتر تمامی رسانه‌ها در انعکاس اخبار باشیم. مدیرکل زندان‌ها و نایب‌رئیس هیات امنا ستاد دیه استان یزد با اشاره به اینکه ستاد دیه یک نهاد مردمی است از عموم مردم درالعباده و خیرین و نیکوکاران خواست تا با کمک‌های خود زمینه آزادی محکومین مالی، بازگشت آن‌ها را به آغوش خانواده فراهم نموده و باعث خوشحالی آن‌ها شوند.

لینک کوتاه: http://ayenehyazd.ir/gDNW1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا