شماره 782گزیده مطالب

اصلاح هندسی میدان اطلسی یزد گلایه کارشناسان را هم درآورد!

گزیده مطالب شماره 782

ایسنا- متخصصان و معماران نظام مهندسی ساختمان یزد ضمن گلایه از طرح و نحوه اجرای عملیات اصلاح هندسی میدان پرتردد اطلسی در منطقه صفائیه یزد از سوی شهرداری، حقوق شهروندی را تاثیرگذاری شهروندان در مسیر تصمیم‌گیری برای شهر دانستند. اخیراً اصلاح هندسی میدان اطلسی در شهر یزد و تبدیل آن به چهارراه با هدف تسهیل آمد و شد و کاهش ترافیک در این محدوده، انتقاداتی را از سوی شهروندان و البته متخصصان به همراه داشته است.

برخی این طرح را بی‌تاثیر در کاهش ترافیک و حتی منجر به افزایش ترافیک به ویژه در خیابان کم‌عرض تیمسار فلاحی می‌دانند و معتقدند که این طرح تا حدودی منجر به نظم دادن به ترافیک شده ولی در عین حال به اجبار مدت زیادی را پشت چراغ قرمز معطل ماند. برخی نیز می‎گویند زمان‌بندی نامناسب چراغ راهنمایی این چهارراه خود به خود منجر به ترافیک به ویژه در مسیر تیمسار فلاحی و شهیدان اشرف می‎شود. بعضی از شهروندان نیز این چهارراه را سردرگم‌کننده عنوان می‎کنند و نبود دوربرگردان را باعث مشکلاتی برای دسترسی خود به مقاصدشان می‎دانند و البته برخی نیز به طراحی راستگردهای آن گلایه دارند.

در همین راستا نیز نشستی تخصصی با حضور اعضای نظام مهندسی ساختمان استان به خصوص اعضای کمیسیون معماری و کمیسیون شهرسازی این سازمان با سرپرست مدیریت مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری یزد برگزار شد که طی آن «الهام اسماعیلی» نایب‌رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان به اهمیت جایگاه میدان اطلسی از نظر کالبدی و اجتماعی در شهر یزد و همچنین نقش آن در خاطره جمعی شهروندان یزدی اشاره کرد و گفت: انتظار می‌رفت نهادهای مدیریت شهری قبل از اجرای چنین طرحی، شهروندان و متخصصان را در جریان قرار می‌دادند چرا که شهروندان مالکان اصلی شهر هستند و از جمله حقوق شهروندی این است که در مسیر تصمیم‌گیری برای شهر موثر باشند.

لینک کوتاه: http://ayenehyazd.ir/PUzrz

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا