شماره 694گزیده مطالب

وزیر کشور دولت سیزدهم باید اعتراض مردم را بشنود

گزیده مطالب شماره 694

یک فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه در یک شرایط بسیار حساسی به سر می‌بریم، اظهار کرد: متاسفانه کشور به دلیل تحریم‌ها و ضعف مدیریت‌ها بامشکلات بسیار حاد و جدی در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی مثل تورم لجام‌گسیخته، فقر و فساد و تبعیض، بی‌عدالتی و بحران‌هایی مثل کمبود آب مواجه است، بنابراین لزوم دارد دولت سیزدهم در حوزه‌های مختلف از نیروهای کارآمد و مناسب استفاده کند.

جواد آرین‌منش گفت: وظیفه وزارت کشور برقراری نظم و امنیت در داخل کشور، کاهش آسیب‌های اجتماعی، پاسداشت آزادی‌های اجتماعی و سیاسی در چارچوب قانون اساسی و حمایت و هدایت احزاب است. بنابراین باید وزیر کارآمد انتخاب شود که توانایی مدیریت حوادث غیرمترقبه داشته و بتواند با نیروی انتظامی برای برقراری نظم تعامل کند و همچنین دارای سعه‌صدر در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی باشد.

وی در ادامه با اشاره به تجمعات اعتراضی اخیر در نقاط مختلف کشور بیان کرد: وزیری باید برای وزارت کشور انتخاب شود که توانایی لازم برای حل این مشکلات را داشته باشد. توجه به دردها و اعتراضات مردم ضروری است. وزیر کشور وظیفه دارد سخن مردم را بشنود و استانداران و فرمانداران و بخشدارانی انتخاب کند که آنها دنبال شناسایی مشکلات مردم و حل آنها باشند. وزیر کشور هم باید مطالبات مردم را از طریق دولت پیگیری کند.

نماینده سابق مجلس تصریح کرد: برخی از مشکلات امروز از قبل قابل پیش‌بینی و پیشگیری بود. اگر استانداران از قبل این مشکلات را پیش‌بینی و راهکار ارائه می‌کردند، می‌شد جلوی مشکلات را گرفت، اما اکنون با اعتراضاتی مواجه هستیم که برای نظم و امنیت کشور هم خطرآفرین است. فقدان برنامه‌ریزی و عدم توجه به آمایش سرزمینی اکنون کشور را دچار مشکل کرده است و وزارت کشور دولت سیزدهم باید به این نقاط ضعف توجه کرده و از تکرار آنها بپرهیزد.

لینک کوتاه: http://ayenehyazd.ir/98ZNE

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا