شماره 666گزیده مطالب

نماینده مجلس نباید سطح تحلیل‌های سیاسی را تا این حد تنزل دهد

گزیده مطالب شماره 666

در روزهای اخیر اظهارنظر برخی سیاسیون در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی حاشیه‌ساز و حساسیت‌برانگیز شد. اولین این اظهارنظرها مربوط به فؤاد ایزدی، تحلیلگر سیاسی منتقد دولت می‌شود که در یک گفت‌و‌گوی تلویزیونی با شبکه خبر گفت: مشکل امریکا نبود ولی‌فقیه و شورای نگهبان است که در این‌گونه موارد اعتراضی از رأی مردم صیانت بکند.

این سخنان ایزدی بازتاب‌ بسیار زیادی در شبکه‌های اجتماعی پیدا کرد. اما پس از او، یک نماینده مجلس بود که با سخنانش حاشیه‌های فضای مجازی را متوجه خود کرد؛ مجتبی رضاخواه، نماینده تهران. او بعدازظهر پنجشنبه در صفحه توئیتر خود نوشت که «یکی از دلایل پیروزی ترامپ در سال 2016، رأی ایالت میشیگان بود؛ اما این‌بار شیعیان میشیگان که چند ماه گذشته به ترور شهید سلیمانی اعتراض علنی کرده بودند، با بسیج علیه ترامپ، شکست وی در ایالت میشیگان و احتمالاً انتخابات امریکا را کلید زدند.» این نوشته خیلی زود با واکنش منفی در رسانه‌ها و حتی میان اصولگرایان مواجه شد که معتقد بودند یک نماینده مجلس نباید سطح تحلیل‌های سیاسی را تا این حد تنزل دهد.

هر چند مجتبی رضاخواه خیلی زود توئیت خود را حذف کرد اما واکنش‌ها به آن پایان نپذیرفت. اما سومین اظهارنظر حاشیه‌ساز هم مربوط به روح‌ا… ایزدخواه، دیگر نماینده تهران در مجلس بود که به «اصلاحات‌نیوز» گفت: «حتی با وجود انتخاب بایدن، مجلس انقلابی اجازه مذاکره مجدد با امریکا را نمی‌دهد.» این اظهارنظر هم بلافاصله با واکنش کاربرانی مواجه شد که معتقد بودند مسأله مهمی چون مذاکره با امریکا چیزی نیست که در سطح مجلس برای آن تعیین تکلیف نهایی شود. مصطفی ‌پورمحمدی دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز هم شکست ترامپ را امداد الهی دانسته است.

لینک کوتاه: http://ayenehyazd.ir/XipE4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا