شماره 703گزیده مطالب

نامه عضو کارگروه 31نفره مطالبات بازنشستگان کشوری

گزیده مطالب شماره 703

بسم الله الرحمن الرحیم- ریاست محترم مجلس شورای اسلامی جناب آقای دکتر قالیباف و نمایندگان محترم انقلابی!!
سلام علیکم- پس از حمد خدا و با سلام و صلوات بر حضرت محمد و آل محمد(ص) و با احترام، همانگونه که مستحضرید جناب آقای دکتر ابراهیمی طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را در سال99 به مجلس محترم ارایه و این طرح به امضاء 209نفر از نمایندگان محترم رسید، اما هیچگاه توسط هیات‌رئیسه محترم اعلام وصول نشد و برخی از اعضای محترم هیات‌رئیسه دلیل آن را، رد نمودن طرح توسط شورای نگهبان بعلت عدم تامین اعتبار توسط دولت و ماده 75 می‌دانستند و فرمودند اگر دولت لایحه همسان‌سازی را ارائه نماید این مشکل حل خواهد شد و بعد از تصویب در مجلس مشکل بار مالی نخواهد داشت.

با پیگیری‌های فعالان صنفی و کارگروه 31نفره مطالبات بازنشستگان دولت محترم در واپسین روزهای کاری خود در سال 1400 لایحه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را به مجلس ارائه نمود. اما متاسفانه این لایحه تا چند روز پیش اعلام وصول نشد و ظاهرا بعد از اعلام وصول لایحه، مجددا در تاریخ 03/07/1400 طرح 209 نماینده محترم با عنوان طرح جدید نمایندگان برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به مجلس ارائه شده است.

سوال بازنشستگان محترم این است که اگر طرح مشکل قانونی نداشت و قابل وصول و تصویب بود، چرا بیش از یکسال معطل لایحه ماندید و اگر طرح باتوجه به مشکل اعتبار بعداً در شورای نگهبان رد می‌شود.!! چرا بازنشستگان را بازیچه گرفته و هر روز به یک روش برخورد نموده و وقت‌کشی می‌کنید.
لذا تقاضای بازنشستگان این است که 209 نماینده محترم همسان‌سازی حقوق بازنشستگان متقاضی بررسی دو فوریتی لایحه همسان‌سازی تقدیمی دولت شده و نسبت به اصلاح آن لایحه در کمیسیون‌های مربوطه اقدام و پس از طرح و بررسی و تصویب در مجلس در همین ماه همزمان با رتبه‌بندی فرهنگیان، دل بازنشستگان کشوری و لشکری را شاد نمایند. بدیهی است تصویب لایحه باتوجه به ارائه توسط دولت از نظر مالی مشکلی نخواهد داشت و دچار ایراد ماده 75 نخواهد شد.

با احترام- محمد آقائی عضو کارگروه 31نفره مطالبات بازنشستگان کشوری- یزد

لینک کوتاه: http://ayenehyazd.ir/IZrCl

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا