شماره 633گزیده مطالب

«معامله قرن» جنایت غیرقابل توجیه قرن است

گزیده مطالب شماره 633

یادگار امام با محکومیت طرح موسوم به «معامله قرن»، گفت: بی‌تردید ملت‌های مسلمان زیر بار این ظلم مضاعف نمی‌روند. به گزارش جماران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی در دیدار با جمعی از خانواده‌های شهدای حزب‌ا… لبنان که در حرم مطهر امام راحل برگزار شد، با بیان اینکه «معامله قرن جنایت غیرقابل توجیه قرن است»، اظهار کرد: این معامله برنامه‌ای یکجانبه و ظالمانه است که فقط می‌تواند از یک اندیشه استثمارگر و فرهنگ طاغوت محور ناشی شود و بی‌تردید ملت‌های مسلمان زیر بار این ظلم مضاعف نمی‌روند.

وی افزود: متأسفانه آشفتگی دنیای اسلام و وابستگی حاکمان بی‌هویت ایشان به ترامپ و امثال او این زمینه را داده است که بتوانند بر مرزهای تمدن اسلامی طمع کنند. یادگار امام تأکید کرد: امروز هیچ چیزی به اندازه طرد این طرح اهمیت ندارد و فقط لطف خدا و همت امت اسلامی و غیرت اسلامی می‌تواند این توطئه را خنثی کند.

واکنش مولوی عبدالحمید به معامله قرن
امام جمعه اهل سنت زاهدان اظهار داشت: رئیس‌جمهور آمریکا می‌خواهد معامله قرن را به مسلمانان فلسطین که یک طرف این قضیه هستند تحمیل کند، در حالی که این شیوه معامله و برقراری صلح نیست، بلکه معامله و صلح باید با رضایت طرفین انجام شود و طرفین دعوا در حضور یک طرف ثالث با یکدیگر مذاکره و گفت‌وگو کنند و با هم به توافق برسند.

مولوی عبدالحمید تصریح کرد: رئیس‌جمهور آمریکا درحالی به زعم خودش این «صلح» را انجام داده است که به صراحت اعلام کرده که در کنار یهودیان است و از اسرائیل حمایت می‌کند. لذا این صلح به حمایت از اسرائیل و با هدف تأمین امنیت و منافع اسرائیل تنظیم شده است. وی افزود: صلح آقای ترامپ کاملا یک‌طرفه است. در این صلح شهر بیت‌المقدس که قبله اول مسلمانان است و مسلمانان روی این موضوع حساس هستند، به یهو دیان داده شده است و شهرک‌های یهودی‌نشین که در وسط فلسطین ساخته شده‌اند به عنوان خاک اسرائیل قرار داده شده است، درحالی که با این اقدام، فلسطین در محاصره اسرائیل قرار می‌گیرد. مولوی عبدالحمید ادامه داد: معامله قرن آمریکا و اسرائیل ان‌شاءا… با شکست مواجه خواهد شد و تجربه نشان داده است که توسل به زور نتیجه نمی‌دهد.

لینک کوتاه: http://ayenehyazd.ir/G3bTE

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا