دسته‌بندی نشده

قرعه کشی 288 واحدی فرهنگیان یزد

مصوبه هیات مدیره مبنی بر تسهیل در پرداخت چکها

نامه شماره 4225 مورخ 17 دی ماه 1399

سرکارخانم / جناب آقای
با احترام بخشی از مصوبه‌ی هیات مدیره تعاونی مسکن جامعه فرهنگیان یزد را به استحضار می‌رساند:

در جلسه مورخ 16/10/1399 گزارشی در مورد آن عده از متقاضیان محترم پروژه 288 واحدی خیابان هجرت که تاکنون مراجعه نموده و مبلغ اعلام شده را طی 4 فقره چک پرداخت نموده‌اند ارائه گردید و با عنایت به این که تعدادی از خریداران تلفنی یا حضوری درخواست نموده‌اند تا حد امکان فاصله بین چک‌ها بیشتر باشد لذا اعضای هیات‌مدیره با تشکر و سپاس از خریداران آپارتمان‌های فرهنگیان با بررسی‌های به عمل آمده و با توجه به این که تاریخ پایان پروانه ساختمان تیرماه 1400 می‌باشد پس از بحث و تبادل‌نظر موافقت نمودند چک‌های ارائه شده به تاریخ‌های 15/11/99 و 15/12/99 و 15/1/1400 به ترتیب 15/12/99 و 15/2/1400 و 15/5/1400 به حساب این تعاونی گذاشته شود.

از بقیه متقاضیان درخواست می‌گردد حداکثر تا 30/10/99 (این تاریخ تمدید نمی‌گردد) به دفتر تعاونی جهت ارائه 4فقره چک مراجعه و چک‌ها را با اقساط مساوی به تاریخ 01/11/99 و 15/12/99 و 15/2/1400 و 1/5/1400 تحویل دفتر تعاونی مسکن نمایند. ضمناً مقرر گردید مفاد این نامه برای همه متقاضیان 288 واحدی با پست سفارشی ارسال گردد و از آن عده از خریداران که تاکنون مراجعه ننموده‌اند درخواست می‌گردد حداکثر تا 30/10/99 نسبت به تحویل چک‌ها به دفتر تعاونی اقدام نمایند.

بدیهی است عدم مراجعه به منزله این است که مدیران شرکت تعاونی مسکن جامعه فرهنگیان یزد طبق قرارداد در حد توان سعی خواهند نمود از هر بانک، تسهیلات دریافت و در این صورت براساس ضوابط اعلام شده از طرف بانک وام دهنده لازم است خریدارانی که 4 فقره چک ارائه ننموده‌اند قبل از تحویل گرفتن کلید خانه معادل تسهیلات دریافتی را با کارمزد متعلقه به آن یکجا پرداخت نمایند. ضمناً تاریخ چک‌ها که بدان اشاره گردید تمدید نمی‌گردد.
با تشکر
از طرف هیات مدیره- علی سلطان‌زاده


 

نامه شماره 4197 مورخ 7 دی ماه 1399

جناب آقای حمیدرضا طاهری‌زاده زارچ
با سلام
عطف به نامه مورخ 29/9/1399 به استحضار می‌رساند زمین پروژه 288واحدی طی قرارداد واگذاری شماره 31520 مورخ 5/5/1395 از اداره کل راه و شهرسازی به شرکت تعاونی مسکن جامعه فرهنگیان یزد واگذار گردیده و زمین تحویل نماینده شرکت شده است. ضمناً با توجه به این که تعاونی مسکن جامعه فرهنگیان یزد دارای رتبه یک انبوه‌سازی می‌باشد به عنوان مجری پروژه واحدها را احداث می‌نماید.

پاسخ پرسش‌های جنابعالی به شرح زیر می‌باشد:

1- قیمت زمین طبق قرارداد واگذاری مبلغ 71،387،750،000 ریال از قرار مترمربعی 3،500،000 ریال که مبلغ 21،416،325،000 ریال آن نقداً مورخ 3/12/1394 و مابقی طی 15 فقره چک چهار ماه یک‌بار در وجه اداره راه و شهرسازی پرداخت گردیده است. چک آخر به مبلغ 3،323،425،000 ریال مورخ 5/12/1399 که در صفحه چهار نامه‌ی شماره 4163 مورخ 16/9/1399 به آن اشاره گردیده است.

2- با توجه به اینکه تا تاریخ 15/9/1399 بیش از 650 میلیارد ریال هزینه گردیده و کارهای باقی‌مانده مندرج در نامه‌ی شماره 4163 مورخ 16/9/1399 باتوجه به بهای فعلی لوازم و مصالح باقی‌مانده که تاکنون استعلام گردیده احتیاج به مبلغی بیش از سیصد و پنجاه و پنج میلیارد ریال می‌باشد بنابراین هزینه علی‌الحساب پروژه بیش از یک هزار میلیارد ریال برآورد گردیده که با توجه به مساحت مفید 31798 مترمربع، مبلغ تقریبی 31میلیون ریال برای هر مترمربع مفید به صورت علی‌الحساب لحاظ گردیده است. ضمناً مساحت کل ساختمان براساس نقشه بیش از 49000 مترمربع و در نهایت برای هر مترمربع مفید ساختمان حدود 1.54 مترمربع ساختمان احداث گردیده است.

3- گرچه در قرارداد منعقده فی‌مابین شرکت تعاونی و اعضا، آورده شرکت جایگاهی ندارد اما شرکت با اجازه مجمع عمومی در سال‌های 96 تا 98 به ترتیب بیست و دو میلیارد ریال و پنجاه و هفت میلیارد ریال و سی میلیارد ریال و در سال جاری تا تاریخ 15/9/1399 بیش از بیست میلیارد ریال بیش از آورده خریداران محترم هزینه نموده و بیش از پانزده میلیارد ریال نیز تعهد پرداخت دارد.
پیشرفت فیزیکی ساختمانی بدون محوطه‌سازی و آن‌چه که لازم است برای تکمیل و تحویل ساختمان انجام گردد حدود 90 درصد است البته کارها و تعهدات مالی باقی‌مانده در نامه شماره 4163 مورخ 16/9/1399 مشخص گردیده است.

4- درصورتی که متقاضیان محترم به تعهدات خود عمل نمایند ان‌شاءالله تحویل پروژه در چند ماهه اول سال 1400 خواهد بود. البته تاریخ پایان پروانه تیرماه 1400 می‌باشد و اگر احیاناً فرد یا افرادی زمینه‌هایی فراهم نمایند تا عده‌ای از متقاضیان به تعهدات خود عمل ننمایند به یقین نمی‌توان پروژه را به اتمام رساند. بدیهی است این افراد باید پاسخگوی عملکرد خود باشند.

5- طبق ماده 4 قرارداد، به جز زمین مابقی هزینه‌ها ماخذ محاسبه خواهد بود.

6- طبق ماده 5 قرارداد، تحویل آپارتمان براساس قرعه‌کشی می‌باشد. با توجه به اینکه 274 پارکینگ مسقف و 14 پارکینگ روی محوطه است، طی صورتجلسه‌ای با تأیید و امضای مهندسان ناظر و قبل از برگزاری مراسم قرعه‌کشی، واحدهای بدون پارکینگ مسقف مشخص گردیده است.

7- در متن قرارداد اشاره‌ای به تفاوت پرداختی افراد نگردیده و به سود بانکی هم اشاره نشده است. البته طبق ماده8 قرارداد تنها مرغوبیت واحدها باعث تغییر در پرداختی متقاضیان خواهد بود.

8- طبق ماده 8 قرارداد دو نفر از کارشناسان رسمی دادگستری با در نظرگرفتن مواردی از قبیل جایگاه و موقعیت بلوک، طبقه، و طرح و نور، مرغوبیت واحدها مشخص گردیده است. در نهایت هنگام تحویل و تسویه حساب با احتساب ضریب پارکینگ و مساحت انباری، ضریب مرغوبیت یک می‌باشد. در هر صورت ضریب مرغوبیت باعث تغییر در پرداختی افراد خواهد شد اما مبلغی که جمعا به حساب شرکت واریز خواهد شد دقیقا طبق دفاتر حسابداری شرکت و براساس ماده 4 قرارداد خواهد بود.

9- مبلغ پارکینگ بنابه نظر دو نفر کارشناس رسمی دادگستری مشخص گردیده همچنین ضریب پارکینگ‌ها هم تعیین شده و همچنان که در نامه شماره 4155 مورخ 25/8/1399 اشاره شده «هنگام تسویه حساب در صورتی که مساحت خالص انباری آپارتمان بیشتر از سه مترمربع باشد و با کسر مبلغ پارکینگ با توجه به ضریب و امتیازی که در نظر گرفته شده است محاسبه و اعلام خواهد گردید». بدیهی است حداکثر مرغوبیتی که برای پارکینگ مسقف در نظر گرفته شده است پانصد میلیون ریال محاسبه خواهد شد و همانگونه که در نامه‌های قبلی اشاره گردیده وجه پارکینگ مسقف در قیمت پایه علی‌الحساب از قرار هر مترمربعی مفید «سی و یک میلیون ریال» محاسبه شده است.
مجددا تاکید می‌گردد مبلغ دریافتی توسط شرکت دقیقاً براساس هزینه‌هایی خواهد بود که در دفاتر حسابداری ثبت گردیده و یا می‌گردد و براساس ماده 4 قرارداد محاسبه و تسویه حساب خواهد شد.

10- همچنان که هزینه‌ها به تدریج انجام شده و این مورد بخشی از هزینه بوده به تدریج طی چند سال برداشت گردیده است. ضمنا این مورد در صورت‌جلسات مجمع عمومی چند سال اخیر مورد تایید و تصویب گردیده و حسابرس رسمی و بازرس و هیات‌مدیره شرکت و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم برآن مهر تایید زده است.

شایان ذکر است تاکنون هر ساله حساب‌های این تعاونی توسط حسابرس رسمی، اداره کل امور مالیاتی استان یزد و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد مورد تایید قرار گرفته است و تمام کارهای ساختمانی و اجرایی پروژه 288 واحدی همانند دیگر پروژه‌های تحویلی تاکنون با مناسب‌ترین قیمت و با به کار بردن مصالح مرغوب و استاندارد احداث گردیده است.

مدیران این تعاونی افتخار می‌کنند که در اثر تلاش‌های پی‌درپی توفیق یافته‌اند به خواست پروردگار یکتا و با تأیید ائمه معصومین صلوات‌ا… علیهم اجمعین در پروژه 288 واحدی خیابان هجرت حدود 25٪ بخشی از هزینه‌های نظام مهندسی را تخفیف گرفته و با پیگیری‌های مداوم، توانسته‌اند از بانک مسکن شعبه صفائیه بدون خرید اوراق که به‌طور متوسط برای هر واحد هشت میلیون تومان می‌شده است وام دریافت نمایند و از همه مهمتر کمتر شرکتی می‌توان سراغ داشت که کل چک‌های برگشتی متقاضیان تا امروز حدود نیم درصد دریافتی‌های این تعاونی در مورد پروژه 288 واحدی ‌باشد

ضمناً با توجه به تماس‌های مکرر جنابعالی با عده‌ای از خریداران و تلاش جهت عدم مراجعه آنان به این تعاونی که چک‌های درخواستی را تحویل شرکت ننمایند مقرر گردید با تأیید اعضای هیات‌مدیره نامه جنابعالی و پاسخ مربوطه جهت اطلاع کلیه خریداران در کانال پروژه 288 واحدی منتشر و در پرونده هریک از خریداران ثبت و ضبط ‌شود تا به موقع اقدام لازم معمول گردد.

با تشکر- علی محمد محمدی‌مقدم

 

_____________________________

 

نامه شماره 4197 مورخ 7 دی ماه 1399 صفحه یک
نامه شماره 4197 مورخ 7 دی ماه 1399 صفحه دو
نامه شماره 4197 مورخ 7 دی ماه 1399 صفحه سه

____________________________

نامه ی یکی از متقاصیان به بازرس شرکت صفحه یک
نامه ی یکی از متقاصیان به بازرس شرکت صفحه دو

 


 

با احترام پیرو نامه‌های شماره 4114 مورخ 1/7/1399 و 4155 مورخ 25/8/1399 با توجه به این که اخیرا چند نفر از خریداران محترم آپارتمان‌های پروژه 288واحدی طی نامه یا حضوری پرسش‌هایی مطرح نموده بودند تمام سوالات در جلسه روز پنج‌شنبه مورخ 13/9/1399 هیات‌مدیره و با حضور نماینده اداره کل آموزش و پرورش و بازرس شرکت مطرح و پس از بحث و تبادل‌نظر مقرر گردید مطالبی که مورد تایید اعضای هیات‌مدیره می‌باشد به شرح زیر به استحضار تمام خریداران برسد.

همان طورکه در نامه‌های قبلی اعلام گردیده حدود 90درصد عملیات ساختمانی 9بلوک به اتمام رسیده است اما برای تکمیل و آماده شدن واحدها برای تحویل لازم است موارد زیر انجام گردد:

1- حدود پانزده هزارمترمربع محوطه‌سازی و حصارکشی گردد. 2- احداث پست برق. 3- احداث ساختمان نگهبانی. 4-پرداخت طلب پیمانکاران پروژه و اخذ مفاصاحساب از سازمان تامین اجتماعی و تسویه حساب با آن سازمان. 5- خرید و نصب درب‌های چوبی. 6- پرداخت وجه انشعاب گاز. 7- خرید وسایل باقی‌مانده 18 دستگاه آسانسور. 8- خرید و نصب رادیاتور و شیرآلات واحدها. 9- خرید و نصب نرده راه‌پله‌ها. 10- تکمیل درب‌های انباری‌ها. 11- پرداخت وجه برای لوله‌کشی گاز و فاضلاب. 12- خرید “1” /”2″ باقی‌مانده کلید پریزهای مورد نیاز. 13- خرید منبع آب و کلیه وسایل و لوازم موتورخانه‌های 9بلوک. 14- تهیه باقی‌مانده وسایل برقی. 15- خرید وسایل و مصالح باقی‌مانده ساختمانی مورد نیاز از قبیل قرنیز و عایق و دریچه کولر و آنتن مرکزی و ملزومات اعلام و اطفای حریق و کلیه لوازم و تجهیزاتی که طبق قرارداد باید تهیه و تکمیل گردد و جمعا با قیمت فعلی بازار بیش از سیصد و پنجاه و پنج میلیارد ریال خواهد بود.

توضیح این که طبق قرارداد اولیه ضریب مرغوبیت اعمال شده برای واحدها با نظر دونفر از کارشناسان رسمی دادگستری تعیین گردیده است و با محاسبه بهای 14 واحد که بابت پارکینگ غیرمسقف هریک از آنها پانصد میلیون ریال از بهای علی‌الحساب فعلی کسر گردیده و همانطورکه در نامه قبلی اطلاع‌رسانی شده بعضی از پارکینگ‌ها ضریب کمتر از یک دارد و درنهایت به گونه‌ای تنظیم و محاسبه می‌گردد که متوسط و میانگین مرغوبیت ضرایب واحدها بیشتر از یک نخواهد بود.

ضمنا سوابق و مدارک موجود نشانگر این است که تاکنون این تعاونی 949 آپارتمان را با مصالح مرغوب و با رعایت استانداردهای فنی و با مناسب‌ترین قیمت احداث و تحویل سهامداران نموده است و طی 27 سال اخیر دفاتر شرکت مورد تایید اداره کل امور اقتصادی و دارایی قرار گرفته و بررسی‌های به عمل آمده از طریق مقامات نظارتی و سازمان‌های ذی‌ربط و حسابرسان رسمی دارای مجوز نشانگر این است که خوشبختانه کلیه امور اداری و اجرایی و حسابداری براساس ضوابط و قوانین انجام شده است. تعاونی آموزشی و مسکن و مجتمع تولیدی فرهنگیان یزد از معدود شرکت‌هایی است که بازرسان و اعضای هیات‌مدیره آنها از ابتدای تاسیس تاکنون این افتخار را داشته‌اند که درصدی از سود شرکت‌ها را که قانونا می‌توانستند دریافت نمایند از دریافت آن خودداری نموده و به عنوان نمونه در سال گذشته در ازای حضور در هر جلسه هیات‌مدیره مبلغ یکصد و پنجاه هزار تومان حق جلسه به هریک از آنان پرداخت گردیده که این مبلغ نیز به حساب هزینه‌های پروژه منظور نگردیده است.

در مورد پروژه 288 واحدی نیز دقیقا بعد از استعلام قیمت وسایل و مصالح مورد نیاز مستقیما از کارخانه‌ها و شرکت‌های سازنده و یا نماینده اصلی شرکت‌ها خریداری شده است.

به عنوان نمونه اعلام می‌گردد دستمزد اجرای سقف و بتن‌ریزی کلیه ستون‌ها تا تحویل به کارفرما از قرار متر مربعی پنجاه هزار تومان خالص و بعد از اجرای سقف تا تحویل دادن کلیه کارهای ساختمانی واحدها بدون نصب در و پنجره آلومینیومی و درب‌های ضدسرقت و درب‌های چوبی و شیرآلات از قرار متر مربعی دویست و بیست هزارتومان خالص با پیمانکاران قرارداد تنظیم گردیده که بخشی از آن پرداخت شده و بقیه باید پرداخت گردد و همه اینها نشان از پیگیری‌های مستمر مدیران این تعاونی و انجام کار با نظارت کامل مهندسان ناظر و بازرس و مدیران این تعاونی می‌باشد و تاکنون مدیران این شرکت پاسخگوی هریک از خریداران بوده وخواهند بود.

متذکر می‌گردد بعد از صدور چندین بخشنامه از طرف آموزش و پرورش استان در مدت 26 ماه به تدریج 288 نفر به منظور ثبت‌نام و تنظیم قرارداد برای خرید واحد مراجعه نموده‌اند و این شرکت طی نامه‌ای به شماره 3540 مورخ 8/12/1396 با عنوان «جناب آقای دکتر عباسعلی دانافر مدیریت کل محترم آموزش و پرورش استان یزد» با تایید هیات‌مدیره کتبا و رسما اعلام نمود آمادگی دارد تکمیل پروژه را به هر نهاد یا سازمان و یا شرکتی که می‌خواهند واگذار کنند اما قرارداد تنظیم شده اولیه‌ی این شرکت با متقاضیان خرید قابل تغییر نیست. و در آن نامه قبل از این که کسی از بلای خانمان‌سوز کرونا اطلاع داشته باشد تاریخ تحویل پروژه نیمه دوم سال 1399 قید شده بود و این بدان معنی است که در یک‌سال اخیر تمام پیمانکاران و ناظران ساختمان 288 واحدی نهایت تلاش و کوشش خود را در انجام کار ساختمان‌سازی پروژه اعمال نموده‌اند هنوز هم هیات‌مدیره این پیشنهاد و درخواست را دارد و به اطلاع می‌رساند پایان تاریخ پروانه ساختمانی 288 واحدی تیرماه 1400 است و اطلاعیه‌ای که بر سر در ورودی پروژه نصب گردیده مربوط به تاریخ نظارت ساختمان می‌باشد.

شایان ذکر است از کلیه خریداران محترم درخواست می‌گردد حداکثر تا قبل از پانزدهم دی ماه سال جاری جهت ارائه چهار فقره چک به تاریخ‌های تعیین شده به این شرکت مراجعه نمایند تا ادامه کار امکان‌پذیر گردد چون این تعاونی در سال‌های 96 تا 98 به ترتیب بیست و دو میلیارد ریال و پنجاه و هفت میلیارد ریال و سی میلیارد ریال و در سال جاری تا تاریخ ارسال این نامه بیش از بیست میلیارد ریال بیش از آورده خریداران محترم هزینه نموده و بیش از پانزده میلیارد ریال تعهد پرداخت دارد.

بدیهی است با مراجعه متقاضیان خرید واحدها و پرداخت چک و وجه درخواستی، تکمیل و تحویل ساختمان‌ها امکان‌پذیر خواهد بود و در آن صورت به خواست پروردگار می‌توان کارهای ساختمانی را تا آخر سال جاری به پایان رساند تا در چند ماه اول سال آینده واحدها به صاحبانش تحویل گردد.

توضیحاً این‌که تاکنون از بانک مسکن شعبه صفاییه نیز برای هر واحد به طور متوسط مبلغ هشتاد میلیون تومان تسهیلات به حساب این تعاونی واریز گردیده است و محاسبه هزینه‌های انجام شده و آن‌چه که بعدا برای تکمیل واحدها هزینه می‌گردد براساس ماده چهار قرارداد خواهد بود.

ریز هزینه پروژه تاکنون جهت استحضار خریداران به شرح ذیل این نامه تقدیم می‌گردد. (مبالغ به ریال می‌باشد.)

ریز هزینه ها تا 15 آذر 1399

 

 


 

متقاضیان محترم خواهشمند است فقط طبق زمانبندی جهت بازدید واحد خود مراجعه فرمایید.

برنامه زمانبندی بازدید پروژه 288واحدی فرهنگیان یزد
برنامه زمانبندی بازدید پروژه 288واحدی فرهنگیان یزد
برنامه زمانبندی بازدید پروژه 288واحدی فرهنگیان یزد
برنامه زمانبندی بازدید پروژه 288واحدی فرهنگیان یزد


نماهایی از مراسم قرعه کشی 288واحدی فرهنگیان یزد

خداوند را شاکریم که با تلاش ناظرین و نمایندگان و همراهی و همگامی متقاضیان مراسم قرعه کشی انجام گردید.


با احترام ضمن اظهار تشکر از کلیه متقاضیان واحدهای پروژه 288 واحدی فرهنگیان یزد که به مدیران این شرکت اعتماد نموده و برای خرید آپارتمان قرارداد واگذاری را امضاء نموده‌اند مطابق با ماده پنج قرارداد قرعه‌کشی برای انتخاب واحدها با حضور هیات‌مدیره و بازرس شرکت و نماینده منتخب اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اداره کل آموزش و پرورش و نواحی یک و دو آموزش و پرورش یزد در ساعت 16 روز یکشنبه بیستم مهر ماه سال جاری صورت خواهد گرفت چون برگزاری جلسه قرعه‌کشی با حضور خریداران با وضعیت فعلی امکان‌پذیر نیست مراسم قرعه‌کشی با حضور نمایندگان فوق‌الذکر به صورت آنلاین برگزار خواهد شد. ضمنا زمان بعدازظهر قرعه کشی به دلیل شلوغی سرورهای اسکای روم در صبح است.

آدرس اتاق قرعه کشی:

https://www.skyroom.online/ch/tmjfarhangian/lottery

نام کاربری و گذرواژه، کدملی متقاضی است.

** با هر کدملی تنها یک بار می‌توان وارد اتاق شد. یعنی اگر شما با کدملی خودتان وارد اتاق شدید فرد دیگری نمی‌تواند از این کدملی جهت ورود به اتاق استفاده نماید. **

برای شرکت در قرعه کشی نیاز به نصب برنامه ی خاصی نیست تنها باید مرورگر کروم موبایل یا کامپیوتر شما به روز باشد.

اگر پس از فشردن لینک بالا وارد مرورگر کروم نشدید آدرس بالا را کپی و در آدرس بار مرورگر کروم پیست (چسباندن) نمایید.

در صورتی که پس از فشردن لینک وارد مرورگر کروم شدید باید صفحه زیر نمایش داده شود.

صفحه اسکای روم در کامپیوتر
صفحه اسکای روم در موبایل

برای ورود به اتاق فقط لازم است که در جای نام کاربری و گذرواژه کدملی خود را وارد نمایید. اعداد کدملی به صورت لاتین (انگلیسی) باشد. در صورتی که قبل از شروع قرعه کشی با کدملی خود وارد سایت شوید با پیغام “اپراتور هنوز وارد نشده است. به محض ورود اپراتور، به صورت خودکار به اتاق هدایت خواهید شد. لطفا منتظر بمانید…” مواجه خواهید شد که این بدین معنی است که کدملی شما به درستی در پنل ثبت شده است.

لینک کوتاه: http://ayenehyazd.ir/3Tpd5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا