شماره 671گزیده مطالب

سهم راه‌آهن از حمل و نقل یزد افزایش یابد

گزیده مطالب شماره 671

ایسنا- یزد- استاندار یزد بر لزوم افزایش سهم راه‌آهن از حمل و نقل استان تاکید کرد و گفت: باید با ایجاد توازن نگرانی رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل در این رابطه مرتفع شود.

«محمدعلی طالبی» در شورای گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی با تاکید بر استفاده از حمل و نقل ریلی در بحث توسعه صادرات استان، افزود: حمل و نقل ریلی با لحاظ مزایایی مانند صرفه اقتصادی، حمایت و حراست از زیربناهای ریلی، کاهش تصادفات و برخی از حوادث جاده‌ای باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد و در این حوزه سهم استان افزایش پیدا کند. وی بر ایجاد شرکت حمل و نقل ریلی در استان تاکید کرد و گفت: البته شاید برخی رانندگان یا شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای نسبت به این موضوع و با احتمال افزایش بیکاری رانندگان ابراز نگرانی کنند که در این رابطه باید توازنی بین حمل و نقل جاده‌ای و ریلی برقرار شود. طالبی ظرفیت حمل و نقل جاده‌ای استان را خوب ارزیابی کرد و برای مدیریت بهتر در این حوزه پیشنهاد تشکیل شرکت تعاونی حمل و نقل در استان را مطلوب خواند.

وی با تاکید بر این که استان نیازی به واردات بیشتر کامیون ندارد، گفت: باید با توجه به ظرفیت‌ کنونی استان، کانون‌ها و شرکت‌های حمل و نقل ایجاد و در جهت هوشمندسازی آنها تا پایان سال یا سال آینده اقدام کنیم. وی پیگری مقوله هوشمندسازی را از طریق جلسه و کمیته‌ای در دستور کار قرار داد و افزود: باید این مسئله به طور جدی به عنوان یک مصوبه دنبال شود. طالبی در ادامه به شاخص‌های ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها اشاره کرد و گفت: بعضاً عملکرد مطلوب استان باتوجه به شاخص‌های ارزیابی به‌ویژه شاخص‌های کمی مانند تعداد مصوبات که بعضاً هم واقعی و گویای نوع عملکرد نیستند، به درستی دیده نمی‌شود ولی با این وجود، انتظار برتر بودن فعالیت‌های اتاق بازرگانی براساس شاخص‌ها وجود دارد.

لینک کوتاه: http://ayenehyazd.ir/OChWA

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا