زبان درازشماره 721گزیده مطالب

شما ناهار خوردید؟

طنز شماره 721

روزنامه معتدل‌المزاج اطلاعات در یک گزارش میدانی از منبع موثق اعلام کرده که دولت از هر کیلو برنج وارداتی چیزی معادل (صدوهفتاد درصد) سود می‌کند گرچه بعدش سازمان شرکت‌های دولتی تکذیب کرد و گفت: می‌خوریم ولی نه اینقدر که فرمودید.

بنده از همین جا بوی توطئه از سوی مسببین وضع موجود و ایادی بازمانده از دولت قبل را می‌شنوم تا تنها ابزار مشکل‌گشا و سوالی که ذهن رئیس‌جمهور محترم را در بازدیدها مشغول کرده را از زبان و دست با کفایت ایشان بگیرد. می‌پرسید: چطور؟ عرض می‌کنم.

همین که کسی در بازدیدها از مشکلات مالی کارخانه یا موانع تولید یا مشکل سدسازان و بی‌آبی یا آموزش و پرورش چیزی می‌گوید و ایشان می‌پرسند شما ناهار خوردید؟ و بلافاصله قضیه حل می‌شود نگذارند مشکلات مملکت فی‌المجلس حل شود چون اگر برنج آخرین بازمانده سفره ناهار پس از سفر گوشت و پیاز و گوجه و لبنیات هم نباشد دیگر ناهار خوردن معنای خود را از دست داده و این حربه مشکل‌گشا نیز از دست رئیس‌جمهور محترم گرفته می‌شود. لذا دوستان هیات غالبه بر مملکت مراقب توطئه بوده و ریشه ایادی نفوذی و باقیمانده دولت قبل را از بیخ‌وبن برکَنند تا دست کم آن سوال مشکل‌گشا برجای خود بماند… ببخشید عیال بنده هم‌اکنون فرمودند ناهار خوردی؟ بنده جوابی نداشتم چون می‌دانم برنج‌مان چندی است به یاران سفر کرده پیوسته است سر دعوا هم که ندارم عرض کردم بعله دیروز!

زبان‌دراز

لینک کوتاه: http://ayenehyazd.ir/TWXpK

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا