شماره 642گزیده مطالب

وزارت بهداشت سیاستی مبنی بر اعلام مناطق سفید کرونا ندارد

گزیده مطالب شماره 642

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سیاستی مبنی بر اعلام مناطق سفید از نظر شیوع کرونا به طور متمرکز نداریم البته قرار شد دانشگاه‌های علوم پزشکی به صورت استانی این مناطق سفید را اعلام کنند و قرار نیست به صورت متمرکز از طرف وزارت بهداشت اعلام شود. البته از طریق سامانه ماسک نیز این دسترسی وجود دارد که مناطق سفید کرونایی در کشور ردیابی شود.

کیانوش جهانپور درباره اعلام اسامی برخی شهرها به عنوان مناطق سفید از نظر شیوع ویروس کرونا که چند روز قبل انجام شد، افزود: وزارت بهداشت قرار نیست هر 5 روز یک‌بار فهرست اسامی شهرهای سفید از نظر شیوع کرونا را اعلام کند. اسامی شهرهای سفید از نظر شیوع کرونا حداکثر 5 روز اعتبار دارد و ظرف 5 روز این اسامی بازنگری میشوند و ممکن است وضعیت شهرها از سفید به زرد یا قرمز تغییر پیدا کنند. در نتیجه اسامی این شهرها از طرف وزارت بهداشت اعلام نشده است.

جهانپور درباره آخرین وضعیت دو داروی رمدسیویر و فاویپیراویر گفت: هر دو دارو در کشور ما تحت مطالعه بالینی قرار گرفت و تا امروز هیچ گزارش خاص و امیدبخشی در مورد این دو دارو و ورود آنها به پروتکل‌ها نداشتیم. وی درباره بازگشایی مساجد گفت: بازگشایی مساجد تابع سیاست‌ها و پروتکل‌های فاصله‌گذاری هوشمند است. در این بازه زمانی به مناطقی که سفید اعلام شده تا زمانی که سفید بماند، اجازه داده میشود که مساجد را بازگشایی کنند. شرط اول این است که این مناطق سفید اعلام شوند. البته سفید اعلام شدن به معنی شرایط عادی نیست. حتی اگر مناطقی سفید اعلام شوند، تا وقتی وضعیت سفید تداوم داشته باشد، افراد به صورت محدود و مشروط میتوانند برخی مراسم مذهبی را برگزار کنند.

لینک کوتاه: http://ayenehyazd.ir/iyrbN

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا