شماره 623گزیده مطالب

سرانه مطالعه در کشور روزی 13 دقیقه

گزیده مطالب شماره 623

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین اختتامیه نخستین جشنواره میراث مکتوب رضوی به بیان جدیدترین آمار مربوط به سرانه مطالعه در بین ایرانیان پرداخت و گفت: میزان سرانه مطالعه در کشور که با 15 هزار و 600 نمونه در کشور ایجاد شده، در هفته همان فضای یک ساعت و 30 دقیقه و روزانه 13 دقیقه از مجموعه کشوری است. این آمار تقریبا مشابه آمار سال 94 در ارزش‌ها و نگرش‌های ایرانیان است و هنوز مصرف کتاب و سرانه مطالعه به صورت میانگین تغییری نکرده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس صالحی در آیین اختتامیه نخستین جشنواره میراث مکتوب رضوی که در خانه فرهنگ صدوقی برگزار شد با اشاره به اینکه یزد شهر دارالعباده، دارالعلم و دارالولایه است، اظهار داشت: این شهر، شهر شهید صدوقی است، شهیدی است که پیش‌قراوال مباحث علمی، فرهنگی، مذهبی و سیاسی یزد و کشور بوده است. وی به هفته کتاب اشاره کرد و گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیمایش‌های علمی متعددی با عناوین مختلف دارد که یکی از این پیمایش‌ها در ارتباط با مصرف کالاهای فرهنگی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: موج سوم این پیمایش که هنوز منتشر نشده، حوزه‌های مختلف مصرف کالاهای فرهنگی در کشور را بررسی می‌کند و طبعا علامت‌هایی به فضاهای فرهنگ و هنر و کسانی که در این حوزه تمایل تولید و مصرف دارند می‌دهد. صالحی خاطرنشان کرد: نکته نخست در این پیمایش این است که میزان سرانه مطالعه در این کشور که با 15 هزار و 600 نمونه در کشور ایجاد شده، در هفته همان فضای یک ساعت و 30 دقیقه و روزانه 13 دقیقه از مجموعه کشوری است. وی افزود: این آمار تقریبا مشابه آمار سال 94 در ارزش‌ها و نگرش‌های ایرانیان است و هنوز مصرف کتاب و سرانه مطالعه به صورت میانگین تغییری نکرده است.

لینک کوتاه: http://ayenehyazd.ir/Pw4ru

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا