شماره 737گزیده مطالب

دعایی کیمیایی در وجود خود داشت

گزیده مطالب شماره 737

مجید انصاری عضو مجمع تشخیص مصلحت: برخی رسانه‌هایی را با ساختمان‌های بزرگ، خودرو، امکانات و ابزار پیشرفته در نجف راه انداخته بودند اما حجت‌الاسلام دعایی یک نفره یک رسانه برای پیام‌رسانی انقلاب اسلامی و اثر‌گذارتر از آنان بود. او حتی حلقه وصل مجاهدان با بیت امام خمینی(ره) بود، حجت‌الاسلام دعایی پای ثابت قضیه پاسخگویی به هر انتقاد خطرناکی از زمان امام(ره) و مبتکر عمل بود. ایشان در آستانه انقلاب اسلامی با امام خمینی(ره) به پاریس مهاجرت کرد و در منصب‌هایی قرار گرفت و 100 درصد در این مسیر موفق بود. چهار دوره در مجلس شورای اسلامی بودم که دعایی در 6 دوره ابتدایی نماینده مردم تهران در مجلس بود. مطلقا از حقوق مجلس شورای اسلامی و از خودروی نمایندگان و دیگر امکانات استفاده نکرد اما به عنوان سربازی فداکار در معیت مقام معظم رهبری و آیت‌ا… هاشمی رفسنجانی یک فرد تمام عیار آماده خدمت بود.

حجت‌الاسلام دعایی نشان داد که با حضور در مسئولیت‌های عالی، سلوک او تغییری نمی‌کند و اگر تغییری بود، در جهت تواضع و مثبت بود. ایشان 41 سال نماینده امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، در موسسه بزرگ و روزنامه‌ وزین اطلاعات بود و پرسنل این روزنامه باید بگویند که او چگونه مدیریت کرد. دعایی نشان داد می‌توان ‌مدیری بدون دربان بود، حتی دفترداری نداشت و درب دفتر او همیشه باز بود و با تک‌تک کارکنان موسسه اطلاعات ارتباط فرزند پدری و برادرانه داشت. حجت‌الاسلام دعایی به مشکلات تمامی پرسنل موسسه اطلاعات ‌رسیدگی می‌کرد و حتی برای همه پرسنل خانه تهیه کرد و با تمام وجود در خدمت مجموعه‌اش بود لذا پرسنل اطلاعات نیز با عشق فعالیت می‌کردند و دعایی با صعه‌صدر، تدبیر و مدیریت امور را پیش می‌برد. اگر که دعایی نبود، برخی آثار نخبگان در تاریخ کشور منتشر نمی‌شد زیرا مربوط به افرادی بود که در گوشه گمنامی افتاده بودند.

دعایی در فرهنگ و اندیشه همچون گوهریاب بود که شبانه‌روز در جهت شناسایی نخبگان کشور فعالیت می‌کرد، او با انتشار آثار، اطلاعات و علوم را از زیر خروارها خاطره فراموش شده، تجلی و برجسته می‌کرد. دعایی عالی‌ترین اساتید و برجسته‌ترین هنرمندان کشور از موسیقی و هنر را با فراخوانی با عشق در صحنه حاضر می‌کرد و گنجینه‌ای گرانبها از این رهگذر به یادگار گذاشت. حجت‌الاسلام دعایی همه اینها بود اما تمامی اینها در مقابل او واقعا چیزی نبودند، ما مبارز و اهل فرهنگ و هنر زیادی داشته و داریم اما دعایی کیمیایی دیگر در وجود خود داشت. قرآن آنچه را برجسته می‌کند نرم‌خویی و رحمت است، در واقع رمز نفوذ اسلام و پیشرفت آن خلق و خوی این دین مبین بود که دعایی به صورت احسن به آن آراسته شد، او در نهایت فروتنی همچون خورشید بر همه می‌تابید، مهر او مسلمان و غیرمسلمان نمی‌شناخت. دعایی ضمن انقلابی بودن نشان داد که می‌توان انقلابی بود و نسبت به همه بندگان خدا مهربان باشیم.

لینک کوتاه: http://ayenehyazd.ir/G0t1N

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا