شماره 649گزیده مطالب

حاج عباس هم تشک خدمت را بوسید وسرافرازانه رفت

گزیده مطالب شماره 649

محمدعلی وزیری: حاج عباس دهقان معاونت سلامت و تربیت بدنی اداره کل آموزش وپرورش یزد در روزهای پایانی سال 1398 به افتخار بازنشستگی نایل آمد هرچند زمانی سپری شد تا باخبر شوم ولی به رسم وفا و قدردانی از همه مدیران خدمتگزار اخلاق‌مداری که مصدر خدمت بودند صاحب این قلم خود را ملزم به تکریم آنها می‌داند نسبت به وی نیز ادای دین کنم.

خوب به خاطر دارم چندهفته‌ای می‌گذشت که از سمت مدیرکلی اداره کل تربیت بدنی فارغ شده بود برحسب اتفاق باهم وارد ورزشگاه برای دیدن مسابقه‌ای شدیم کارکنان و ورزشکاران از جوان تا پیشکسوت حاضر به استقبالش آمده به گرمی پذیرایش بودند آن روز (ای خوش آن نغمه که مردم بسپارند به یاد) در ذهنم معنی روشن‌تری یافت خوش به سعادت مدیرانی که به پست وزانت دهند نه از پست و میز وجاهت بگیرند که این مقبولیت ناپایدار بوده با چند خط عزلنامه یا استعفا از زیادها می‌روند.

حاج عباس دهقان از کارشناسی ورزش شهر هرات تا شهرستان مهریز و کارشناس مسوولی و ریاست اداره تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش همچنین در سطح ملی و کشوری دبیری فدراسیون ژیمناستیک و برگشت به یزد با سمت مدیرکلی اداره کل تربیت بدنی استان یزد و سرانجام معاونت تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل هرجا که بود بدان پست وقار بخشید و مصدر خیر بود او هرچند در کارنامه خود ساخت و یا تجهیز ابنیه و ورزشگاه بسیاری ثبت و به یادگار گذاشت ولی از به رخ کشیدن کارنامه‌اش سخت ابا داشت اما مهمتر از این لیست خدمات، خصایل اخلاقیش در یادها مانده همگان او را به خاطر سجایایی چون ادب، احترام به پیشکسوت و جوان، داشتن منش پهلوانی و فروتنی در کنار دیانت و عشق به اهل‌البیت(ع) بی‌تظاهر و ریا کاری ستوده از او به احترام یاد می‌کنند. سرانجام پس از سه دهه خدمت صادقانه (پهلوان حاج عباس) چهار طرف تشک خدمت را بوسید و مدال پرافتخار بازنشستگی را بر سینه زد و بر سکوی اول ادب و جوانمردی ایستاد. ضمن تبریک پوشیدن خلعت فاخر بازنشستگی عرض خدا قوت پهلوان!، برای وی سلامتی قرین عزت آرزو می‌کنم.

از فرصت استفاده کرده برای دوست خوب جوان پرانرژی و کار بلدم جناب مصطفی خلیلی نیز آرزوی موفقیت می‌نماید. می‌دانم کار سختی پیش‌رو دارد زیرا تربیت بدنی آموزشگاه‌ها سالیانی است در سطح ملی با مشکلات عدیده نظیر تنگناهای مالی، کمبود نیروی انسانی و کاستی‌های زیاد سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و ساختاری تا رسیدن به تربیت‌بدنی مطلوب دانش‌آموزان خصوصا در بخش ورزش دختران در کنار انتظارات بالا روبرو بوده اما وی بر مسندی (نشسته) که مرد بزرگی از آن (برخاسته) و این سختی کار وی را دوچندان می‌کند.

لینک کوتاه: http://ayenehyazd.ir/RxCSw

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا