شماره 727گزیده مطالب

خطای معلم و دلجویی وزیر

گزیده مطالب شماره 727

تنبیه دانش‌آموزان آستارایی توسط معلم خاطی که طی روزهای اخیر به تیتر رسانه‌ها تبدیل شده است، حضور وزیر آموزش و پرورش به مدرسه و دلجویی از این دانش‌آموزان را به همراه داشت که می‌توان آن را علاوه بر مشقی برای همه مدیران، رویه دولت برای حضور در کنار مردم دانست. به گزارش ایرنا، طی روزهای اخیر گیلان شاهد اتفاق تلخ در بستر آموزش و پرورش بود.

ابتدا تنبیه دانش‌آموز لنگرودی که معلم خاطی به هیأت نظارت معرفی شد و چند روز بعد نیز تنبیه بدنی دانش‌آموز آستارایی توسط یک معلم. بر همین اساس بود که یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش با حضور در شهر آستارا شخصاً از دانش‌آموز تنبیه شده دلجویی کرد. وزیر آموزش و پرورش در این نشست گفت که کرونا عواقب ناگواری داشت و آموزش غیرحضوری در بعد فردی، باعث یکسری عادت‌های زیستی شده است که با بازگشایی مدارس، متأسفانه برخی واکنش‌های رفتاری را به‌دنبال دارد.

وی ادامه داد: این واکنش‌ها از عدم تحمل نشستن تا رفتارهای پرخاشگرانه را شامل می‌شود و به اولیای محترم توصیه می‌کنم نظارت بیشتری بر فرزندان خود داشته باشند و آستانه تحمل آنها را که مقداری زودتر تحریک می‌شود، درک کنند و فشار زیادی بر دانش‌آموزان نیاورند. نوری از معلمان هم خواست، با سعه‌صدر بیشتر با دانش‌آموزان مدارا کنند و افزود: بعد از بیش از 2سال حضور در محیط قرنطینه‌ای و گلخانه‌ای، اکنون که دانش‌آموز به مدرسه وارد می‌شود، تمایلات رفتاری سرکوب شده وی در اینجا به‌صورت شدید بروز پیدا می‌کند و این امر طبیعی است.

طی سال‌های اخیر بخش قابل توجهی از امید و همچنین اعتماد مردم به‌دلیل غیبت طولانی مدیران از حضور در کنار مردم سلب شد. طی سال‌های 96 تا 99 به‌دلیل برخی سوء‌مدیریت‌ها فشار بزرگی بر زندگی مردم ایجاد شد که متولیان امر حتی به خود زحمت دلجویی از مردم و توضیح را نمی‌دادند. همانطورکه بارها توسط مسئولان ارشد نظام، کارشناسان و حتی گروه‌های مختلف اجتماعی بارها اظهار شد مردم همواره کنار نظام ایستاده‌اند به شرطی که مسئولان نیز کنار مردم بایستند. به همین منظور شاید درس آقای وزیر به‌عنوان یک معلم برای تمامی مسئولان گذشته، عبرت و مسئولان حاضر، سرمشق باشد که مردمی بودن را باید بدون توجه به سن و سال و طبقه اجتماعی به‌جا آورد.

لینک کوتاه: http://ayenehyazd.ir/9Ot3q

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا