دسته‌بندی نشده

جوابیه درخواست سر و سامان دادن به آموزش و پرورش یزد

در پاسخ به مقاله «درخواست سر و سامان دادن به آموزش و پرورش یزد» حدود ساعت 11 روز 28/7/1398 نامه‌ای به امضای آقای عباسعلی دانافر به شماره 1/26028- 28/7/98 دریافت گردید.

اینجانب پس از مطالعه دقیق نامه لازم می‌داند به استحضار برساند مجدداً تمام مطالبی که در شماره 619 آیینه یزد با عنوان فوق‌الذکر منتشر گردیده تأکید و تأیید می‌نمایم و امیدواری به اصلاح دارم و پس از ارائه توضیحاتی متن جوابیه عیناً در صفحه 4 این شماره درج می‌گردد. قبل از آن لازم است در این شماره به دو نکته از جوابیه اشاره تا در آینده‌ای نزدیک به تمام موارد مندرج در نامه آقای مدیرکل پاسخ لازم در این هفته‌نامه درج گردد. در متن نامه آقای مدیرکل مواردی مشاهده می‌شود که تأسف‌بار می‌باشد. به عنوان نمونه مدیر مسئول آیینه یزد با اشاره به سخنان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی(ره) نوشته است: «توصیه را باید به دیوار کوبید»‌ (جلد 10 صحیفه امام خمینی(ره) صفحه 272) اما در استانی چون یزد که سوابق و پیشینه درخشان فرهنگی و صداقت و صراحت دارد فردی در سمت مدیرکلی دانسته یا ندانسته مطلب را تحریف نموده و با حذف کلمه «توصیه» خطاب به اینجانب می‌نویسد: «آن‌طورکه شما سفارش کرده‌اید هیچ‌گاه قصد به دیوار کوبیدن دیگران را ندارم».

مطلبی که آقای دانافر در بند 3 نامه آورده است، شاید در نوشتن آیه شریفه 54 سوره مبارکه آل عمران نیز اشتباه چاپی رخ داده باشد اما به یقین برداشتی که از آن منظور نموده نادرست و نارواست و باید پاسخگوی آن باشد و علاوه بر این‌که مکرراً واقعیت‌ها را نادیده گرفته و یا بعد از گذشت بیش از چهار ماه درخواست پاسخ دادن به نامه‌ای را شبهه‌افکنی قلمداد نموده، در سطر هشتم جوابیه نوشته‌ است: «جای بسی تعجب است که [سلطان‌زاده] هیچ‌گونه سند و مدرکی دال بر اثبات این ادعاها و تهمت‌های ناروا ارائه نمی‌نماید». اگر ایشان به اداره مشارکت‌ها در اداره کل آموزش و پرورش مراجعه و مکاتبات وزارتخانه در این رابطه را مجدداً با دقت مطالعه نماید به یقین می‌داند در آموزش و پرورش یزد چه می‌گذرد؟ و طی نامه‌هایی که از وزارت آموزش و پرورش به مرکز استان ارسال گردیده تخلف اداره کل را محرز دانسته‌اند.

مدیرمسئول محترم هفته‌نامه آیینه یزد
سلام- احتراماً در پاسخ به مطلب مندرج در شماره 619 آن جریده با عنوان «درخواست سر و سامان دادن به آموزش و پرورش یزد» مقتضی است طبق ماده 23 قانون مطبوعات جوابیه زیر جهت تنویر افکار عمومی در همان صفحه و ستون‌های شماره بعد نشریه درج گردد.
ضمناً یادآور می‌شود تبصره 4 ماده 23 اعلام می‌دارد اقدامات موضوع این ماده و تبصره‌های آن نافی اختیارات اینجانب در جهت شکایت به مراجع قضایی نمی‌باشد.
این‌که با اطمینان و یقین اینجانب را متهم به «رفتارهای غیرقانونی» نموده و نیز مرقوم می‌فرمایید «بعضی از تخلفات مورد بحث براساس اعلام نظر مسئولان ذی‌ربط در وزارت آموزش و پرورش محرز گردیده است».
جای بسی تعجب است که هیچ‌گونه سند و مدرکی دال بر اثبات این ادعاها و تهمت‌های ناروا ارائه نمی‌نمایید.

جنابعالی در ماه‌های گذشته به مراجع ذی‌صلاح نامه می‌نویسید و بخش عمده‌ای از وقت و انرژی آموزش و پرورش استان را در سخت‌ترین روزهای کاری که کشور و استان در حوزه‌های مختلف به ویژه ساماندهی نیروی انسانی و تدارک فضاهای آموزشی و سایر زمینه‌های مربوط به پروژه مهر با آن مواجه است را برای پاسخگویی به اتهامات رنگارنگتان به خود اختصاص می‌دهید، متأسفانه به خود زحمت نمی‌دهید تا از همان مراجعی که شکایت را تقدیم کرده‌اید نتیجه را جویا شده و سپس اینگونه غیرمنصفانه فضای آموزش و پرورش استان را بی‌سر و سامان جلوه دهید. همان اقدامی که در بهمن ماه سال گذشته هم انجام دادید و مقاله‌ای با عنوان «منزلت آموزش و پرورش و درخواستی از استاندار یزد» در شماره 587 نشریه خود منتشر نمودید که به فضل الهی پاسخ خود را در جلسه شورای آموزش و پرورش استان مورخ 30/11/97 دریافت کردید.
جنابعالی و خود را به تقوای الهی، صداقت و انصاف دعوت نموده و توجهتان را به موارد ذیل جلب می‌نمایم:

1- در مورد ادعای حضرتعالی که:
«فردی را بر آموزش و پرورش یزد حاکم کرده‌اند که مدعی شفاف‌سازی است…»
لازم به ذکر است که هرچند حضرتعالی به هر دلیل نام و مشخصات شخص مورد نظرتان را بیان نکرده‌اید تا برای مخاطبین روشن شود چگونه می‌شود با انتصاب یک فرد در رده مدیریت یک مدرسه وی را بر آموزش و پرورش یزد حاکم نمایند!!! باید بیان داشت اینجانب پایبند به قانون و همه ارزش‌های ایران اسلامی و شعارهای دولت تدبیر و امید هستم و آنطورکه شما سفارش کرده‌اید هیچ‌گاه قصد «به دیوار کوبیدن» دیگران را نیز ندارم بنابراین اگر حضرت‌عالی از بیان مطالب هر شخص حقیقی یا حقوقی آزرده هستید یا توان پاسخ آن را ندارید بهتر است در دادگاه صالحه از شخص مورد نظر شکایت بفرمایید در غیر این صورت آموزش و پرورش استان قصد جانبداری یا حمایت غیرمنصفانه از جنابعالی یا هر شخص دیگری را ندارد. همانگونه که قبلاً هم مطرح کردیم نشر اطلاعات و اخبار و پیگیری مطالبات و درخواست‌های خارج از مبادی و راه‌های رسمی، هیچ ارتباطی به مجموعه آموزش و پرورش نداشته و ندارد.
آنچه تکلیف همه را مشخص می‌نماید قانون است.
ما همه شهروند هستیم و نه رعایای اربابان گوناگون.
همه در مقابل قانون برابر، مسئول و پاسخگو هستیم.
اگر پست و مسئولیتی هم داریم صرفا خدمتگزار مردم هستیم نه قیم آنها.
مسئولیت مطالب مطرح شده در فضای مجازی با منتشرکنندگان آن است و با صراحت اعلام می‌نمایم این‌گونه مطالب صرفاً در چارچوب قانون قابل پیگیری است.

2- در مورد اینکه بیش از16 هزار متر مربع زمین آموزش و پرورش استان که در سال‌های قبل به شرکت تعاونی فرهنگیان یزد واگذار گردیده حرف و سخن بسیار است که بهتر است قضاوت در مورد قانونی بودن این واگذاری در صورت اصرار حضرتعالی به دادگاه صالحه یا دستگاه‌های نظارتی سپرده شود. این موضوع مربوط به نزدیک به سه دهه‌ی قبل است و اینجانب علی‌رغم اینکه جنابعالی چندین نامه و مقاله در مورد پاسخگویی به این مسئله مرقوم فرمودید پاسخی نداده و نمی‌دهم. این موضوع برای اولین بار توسط یکی از مدیران کل اسبق مطرح و رسانه‌ای می‌شود. خود می‌دانید برای حل کدخدا منشی موضوع دو بار جلسه تشکیل شد ولی جنابعالی به جز تایید نظر خود به چیز دیگری قانع و راضی نیستید و دائم بر طبل پاسخگویی می‌کوبید. اگر صلاح می‌دانید و اصرار دارید مراجع ذی‌صلاح برای پاسخگویی به این موضوع ورود نمایند.
اما در مورد اظهارات رئیس محترم حقوقی اداره کل آموزش و پرورش در جمع 9 نفره از مقامات فعلی و اسبق آموزش و پرورش استان، علی‌رغم اینکه ایشان هیچ اظهارنظری مبنی بر قانونی یا غیرقانونی بودن واگذاری زمین به مجتمع حضرت امام حسن مجتبی علیه‌السلام ننمودند جنابعالی به خلاف واقع در نامه مورخ 4/3/98 مرقوم فرمودید «آقای فیاضی، با ارائه و قرائت مدارکی در این باره اظهار نظر داشتند 25 سال پیش براساس ضابطه و قانون زمین واگذار گردیده و تخلفی در این زمینه صورت نگرفته است.» و جالب‌تر اینکه رونوشت نامه را به هر 9 نفر ارسال نموده و چند روز بعد از دفتر اداره کل یک شماره و تاریخ جهت درج در پرونده تقاضا می‌نمایید (9/3/98 به شماره 7628) تا به سوابق پرونده اضافه کنید. البته جناب فیاضی پاسخ جنابعالی را اینگونه دادند. «…در پایان صرفا نامه با موضوع واگذاری زمین به شرکت تعاونی قرائت گردیده و هیچ‌گونه اظهارنظری نفیا و اثباتا در خصوص صحت و سقم این موضوع براساس ضوابط و مقررات بیان نگردیده است».
در نهایت اینکه آموزش و پرورش استان هیچ‌گونه ادعا یا اظهارنظری در این زمینه نداشته و ندارد اما اگر باز هم جنابعالی اصرار بر پاسخگویی دارید مراجع ذی‌صلاح بهترین گزینه هستند.

3- در مورد نامه پراکنی صورت پذیرفته با نام و آدرس جعلی به استاندار محترم، اولاً آموزش و پرورش مسئول کشف چنین جرایمی نیست و نخواهد بود و قطعاً دستگاه‌های امنیتی استان با حساس شدن این موضوع به شناسایی عاملان آن خواهند پرداخت اما باید دید چه کسانی در این نامه مورد حمله واقعی نه ظاهری قرار گرفتند و چه کسانی بلافاصله بعد از انتشار نامه شروع به بهره‌برداری از نامه و انداختن بار مسئولیت آن بر دوش آموزش و پرورش نموده‌اند. چه کسانی خود و همفکران خود را بسیج نموده و بین بزرگان استان جهت تخریب اینجانب تلاش نموده تا مسئولیت آن را متوجه آموزش و پرورش بنمایند. «مکرو و مکرالله و والله خیرالماکرین»
در این زمینه دستورات لازم از طرف استاندار محترم صادر شده است.

4- در مورد جلسه با نماینده محترم مردم شریف یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی که برای پایان دادن نامه‌پراکنی‌ها و تهدیدها و فشارهای جنابعالی انجام شد. هیچ‌گاه قرار نشد از کسی عذرخواهی شود. اساساً موضوع جلسه اصرار جنابعالی به پاسخگویی به نحوه واگذاری زمین به مجتمع حضرت امام حسن مجتبی علیه‌السلام بود و در این جلسه جناب آقای مهندس موسوی به صراحت اعلام نمودند پاسخگویی به این موضوع وظیفه بنده نیست چون در زمان گذشته اتفاق افتاده است و از هر دو طرف خواستند موضوع تمام شده تلقی گردد. در این جلسه که دوتن از پیشکسوتان آموزش و پرورش استان هم حضور داشتند هیچ صحبتی از عذرخواهی مطرح نشد و در اینجا نیز مجدداً حضرتعالی را به راست‌گویی و تقوای الهی دعوت می‌نمایم.

5- در مورد برنج‌های خریداری شده باید بیان داشت برای خرید برنج‌های مورد اشاره تمامی مراحل قانونی انجام شده است. ثبت سفارش خرید در سامانه تدارکات، تایید ذیحساب و رعایت ضوابط قانونی، با بهترین کیفیت و همچنین نازلترین قیمت اقدام گردیده و ادعای سندسازی کذب محض است.
برنج‌های خریداری شده در انبار، استاندارد و زیر نظر کارشناسان بهداشت رسمی نگهداری می‌شود ضمناً تاییدیه مرغوبیت برنج‌ها موجود است و دستگاه‌های نظارتی از محل نگهداری آنها دیدن نموده‌اند. ای کاش قبل از پیشداوری عجولانه حداقل به مراجع نظارتی که شکایت کرده‌اید نتیجه شکایت خود را جویا می‌شدید و سپس این مورد را از مصادیق بی‌سر و سامانی آموزش و پرورش استان اعلام می‌کردید.

6- در مورد مجوز واگذاری و تفویض اختیار تهیه محتوای پیش‌دبستانی برای معاونت آموزش ابتدایی استان، این مورد از موارد تفویض اختیار وزارتی است و تهیه وسایل و امکانات از شرکت معرفی شده اختیاری است و اما استفاده از محتوای مورد تایید استان یا دفتر تالیف در پیش‌دبستانی‌ها الزامی است.

7- در مورد صدور مجوز مدرسه غیردولتی نیز باید بیان داشت تمامی موارد قانونی رعایت گردیده و مستندات آن در شورای نظارت استان و ناحیه موجود است.

8- در مورد احداث ساختمان در محل پارکینگ اداره کل که در شکایت خود مرقوم فرموده‌اید «به دستور مدیریت کل آموزش و پرورش کنار پارکینگ اداره کل بدون دریافت موافقت نامه احداث گردیده و اقدامی برخلاف قانون می‌باشد»
در این زمینه باید به اطلاع عموم برسانم این ساختمان فقط یک سرویس بهداشتی کوچک است و ضرورت ساخت آن محرز و با مشورت و کارشناسی کامل اقدام شده و هیچ خلاف قانونی صورت نگرفته و مستندات مربوطه به مراجع ذیصلاح که جنابعالی شکایت فرموده بودید تقدیم گردید و ای کاش قبل از رسانه‌ای شدن این مورد نیز نتیجه‌ی شکایت خود را جویا می‌شدید و سپس آن را به عنوان مصداقی از بی‌سر و سامانی آموزش و پرورش استان مطرح می‌نمودید. البته در این مدت افراد زیادی از این ساختمان بازدید نمودند. خداوند بزرگ را از این بابت شکرگزارم.
در پایان از این فرصت استفاده کرده اعلام می‌نمایم جناب آقای سلطان‌زاده جنابعالی در طول بیست و یک ماه گذشته بارها و بارها به خود اجازه داده‌اید فراتر از قانون در آموزش و پرورش استان دخالت کنید. شما طی نامه رسمی به نیروها و روسا و کارمندان آموزش و پرورش دستور می‌دهید و از آنها می‌خواهید مطابق نظرتان «اقدام» کنند. مستندات مورد نظر موجود است. جنابعالی را به قانونمداری و حرکت در مسیرهای صحیح اداری دعوت می‌نمایم. علاوه بر این اقدامات جنابعالی به هر نیتی که باشد موجب به حاشیه بردن دلسوزان و مسئولان شده، باعث هدر رفتن وقت و انرژی و امکانات آموزش و پرورش و به زیان استان می‌باشد. «و من یتوکل علی الله و هو حسبه»

عباسعلی دانافر
مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد

لینک کوتاه: http://ayenehyazd.ir/IT9m7

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا