شماره 692گزیده مطالب

برجام باید اجرا شود و جایگزین بهتری وجود ندارد

گزیده مطالب شماره 692

نماینده دائم ایران در سازمان ملل اظهار داشت: ما چه در زمان مذاکرات برجام و چه در زمان انعقاد و اجرای آن، صداقت کامل خود را اثبات کرده‌ایم. ما طی سالیان متمادی، عزم راسخ خود برای زنده نگه‌داشتن برجام را با صبر استراتژیک و خویشتنداری حداکثری خود نشان داده‌ایم. ما این اقدامات را در حالی انجام دادیم که نه در آن زمان و نه الان، از منافع مورد انتظار از برجام بهره‌ا‌ی نبرده‌ایم.

مجید تخت روانچی گفت: کسانی که عهدشکنی کردند باید صداقت و اراده سیاسی واقعی خود را اثبات کنند. آنها باید تصمیمات سختی بگیرند، بنابراین آنها در جایگاهی نیستند که از ایران به خاطر اتخاذ اقدامات جبرانی که در برجام کاملا مجاز شمرده شده است، انتقاد کنند؛ به‌ویژه درحالی که این اقدامات هیچ تناقضی با تعهدات ما ذیل پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای و موافقتنامه پادمان نداشته و دارای هیچ نگرانی اشاعه‌ای، آن‌گونه که برخی کشورها در صدد القای آن می‌باشند، نیستند. وی تصریح کرد: برجام باید اجرا شود و جایگزین بهتری نیز وجود ندارد.

ایران دسترسی آژانس به نطنز را محدود کرده است
خبرگزاری رویترز به نقل از برخی دیپلمات‌ها نوشت که پس از اقدام خرابکارانه‌ای که در ماه آوریل در سایت هسته‌ای نطنز رخ داد، ایران دسترسی آژانس اتمی به این سایت را محدود کرده است. به گزارش ایسنا، این خبرگزاری به نقل از دیپلمات‌ها مدعی شد این اختلاف که هفته‌هاست پیش آمده است، در حال حل و فصل شدن می‌باشد اما تنش با غرب را در حین مذاکرات وین افزایش داده است.

یک مقام غربی با طرح این ادعا که ایران «در حال تحریک آنها» است، گفت که بازرسان آژانس باید تا هفته دیگر دسترسی کامل به این سایت هسته‌ای را داشته باشند. یک‌ دیپلمات دیگر با اشاره به اینکه «ایران به دلایل امنیتی برخی دسترسی‌های خاص را محدود کرده است» بیان کرد که این اقدام تهران «تأثیر بسیار کوچکی بر توانایی آژانس اتمی برای راستی‌آزمایی» گذاشته است. مقامات جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون در این زمینه اظهارنظر نکرده‌اند.

لینک کوتاه: http://ayenehyazd.ir/Esand

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا