شماره 732گزیده مطالب

بازدید مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد از مجتمع آموزشی حضرت مجتبی

گزیده مطالب شماره 732

بازدید مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد از مجتمع آموزشی حضرت مجتبی

محمدکاظم رحیمی‌نژاد در این جلسه با اشاره به حدیث پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) گفت: خداوند رحمت کند کسی را که وقتی کاری را انجام می‌دهد با قوت، دقت، تدبیر و جامع انجام می‌دهد.

هر تمدن و اجتماعی برای ماندگاریش نیازمند عقبه‌ای است که آن عقبه میزان تداوم، توان، سرمایه‌گذاری، دقت و اشرافش و میزان دیدن همه‌کس را و ندیدن خود را است که تعیین می‌کند تداوم آن فرهنگ، جامعه و تمدن را. اگر در پشت جریان‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی؛ فکر، برنامه و اندیشه باشد و صاحبانی باشند که تفکر و عقلانیت بر عملشان مقدم باشد، در برخورد با فراز و نشیب‌ها و هیجاناتی که اتفاق می‌افتد یا گاها می‌سازند، قطعا آن جریان‌ها می‌تواند تداوم داشته باشد و پایدار بماند و این هیجانات مشکلی را برای آن مسیر و چگونگی حرکت آن ایجاد نمی‌کند و می‌تواند با قدرت و قوت تداوم پیدا کند و ادامه حیات بدهد.

رحیمی‌نژاد در ادامه گفت: به شدت نیازمند تداوم این فکر در نسل جوان و نوپایی که پا به عرصه اجتماعی گذاشته‌اند هستیم که به نوعی عقبه‌ی فرهنگی و اجتماعی‌شان را به غلط و نادرست گرفته‌اند و یا با دیده تردید به عقبه فکری و فرهنگی خودشان نگاه می‌کنند و این رسالت سنگین ما است که بدانیم چقدر شکاف، گسیختگی و گسست بین فرهنگ ما و فرهنگ نسل جدید وجود دارد و در این زمینه تلاش کنیم این ارزش‌ها بر اساس قاعده، معیار و اصول حفظ شود و فرزندان ما هم همین مسیر را ادامه دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش اذعان داشت: ما در مسیر تعلیم و تربیت انسان قرار داریم و اگر بخواهیم موفق باشیم باید با برنامه‌ریزی منظم و متناسب با شرایط و تقاضای جامعه تغییر و تجدیدنظرهایی در حرکتمان داشته باشیم تا با جامعه همخوانی داشته باشد. وی خواستار داشتن نگاه تاملی و مسیر رفت و برگشت رو به تعالی که مرتب ما را در چرخه‌هایی قرار بدهد تا فرصت بازنگری در امورمان را داشته باشیم شد و گفت: در این صورت است که می‌توانیم ادعای ماندگاری در سبک و سیاق و شیوه کار داشته باشیم، برنامه بدهیم و شیوه و مسیر صحیح‌مان را تعریف کنیم.

رحیمی‌نژاد فعالیت در عرصه اقتصاد، تعلیم و تربیت و مسکن را سخت توصیف کرد و از زحمات و خدمات مدیرعامل، اعضای هیات‌مدیره و بازرسان شرکت‌های تعاونی آموزشی و مسکن و مجتمع تولیدی فرهنگیان یزد، مدیران و معاونین و کادر مجتمع آموزشی حضرت مجتبی (علیه‌السلام) تشکر و قدردانی کرد.

بازدید مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد از مجتمع آموزشی حضرت مجتبی
نظر خوانندگان آیینه یزد را به گزارش رضا سلطان‌زاد مدیرعامل تعاونی آموزشی فرهنگیان یزد در نشستی که با حضور محمدکاظم رحیمی‌نژاد مدیرکل آموزش و پرورش یزد و اعضای هیات‌مدیره و مدیران مجتمع آموزشی حضرت مجتبی(ع) برگزار گردید جلب می‌نماید:

بسم‌الله الرحمن الرحیم- باسلام و سپاس و تشکر از این‌که دعوت مجتمع آموزشی حضرت مجتبی(ع) را پذیرفته و افتخار داده‌اید در خدمتتان باشیم و خیرمقدم به فرهنگی بزرگوار جناب آقای محمدکاظم رحیمی‌نژاد مدیرکل محترم آموزش و پرورش استان که امروز سه‌شنبه 17 خردادماه 1401 در نشست اعضای هیات‌مدیره و بازرسان شرکت‌های تعاونی آموزشی و مسکن و مجتمع تولیدی فرهنگیان یزد و مدیران و معاونان مجتمع حضور بهم رسانیده‌اید. خداوند را شاکرم که به اینجانب توفیق عنایت فرمود دقایقی در این نشست پیرامون عملکرد شرکت‌های فرهنگیان یزد گزارشی به استحضار حاضران گرامی برساند. در سال 1371 با شرکت 3هزار نفر از فرهنگیان استان و اعضای خانواده آنان مجتمع تولیدی فرهنگیان یزد تأسیس گردید.

یکسال بعد اعضا موافقت نمودند شرکت تعاونی آموزشی و مسکن تأسیس نمایند و حدود هفده هزار مترمربع از پنجاه هزار مترمربع زمین که کاربری آموزشی داشت از آموزش و پرورش خریداری نمودند و سند ثبتی آن به‌نام مجتمع آموزشی حضرت مجتبی(ع) و الی‌الابد به صورت آموزشی در سال 1374 صادر گردید.

بر روی این زمین بیش از پانزده هزار مترمربع ساختمان و بیش از 70 کلاس درس و تعدادی کارگاه‌های مجهز آزمایشگاه فیزیک، شیمی و زیست، سالن نمازخانه و سالن اجتماعات در دو طبقه به مساحت یک‌هزار مترمربع و سالن ورزشی که تقریباً در استان نمونه است در دو و نیم طبقه به مساحت دو هزار مترمربع احداث گردیده است.

مدارک موجود در ادارات آموزش و پرورش و دیگر ادارات و سازمان‌های ذی‌ربط حاکی از این است که مجتمع آموزشی حضرت مجتبی(ع) از آغاز فعالیت آموزشی تاکنون غیر از شهریه مصوب هیچ‌گونه وجهی از اولیای دانش‌آموزان و یا دیگر افراد و خیرین محترم تحت هیچ اسم و عنوان دریافت ننموده و علاوه بر آن سال‌ها است به تعدادی از دانش‌آموزان مستعد با نام «طرح علوی» از ده تا صد درصد شهریه تخفیف داده و به بعضی از آنان در دوران تحصیل در دانشگاه کمک هزینه تحصیلی پرداخت نموده است.

طی 27سال شرکت‌های فرهنگیان در بخش‌های اقتصادی، کشاورزی، سنگ‌بری و تولید آجر توکار و روکار فعالیت داشته و اعضای هیات‌مدیره و بازرسان با طیب‌خاطر و علاقه‌مندی از دریافت درصد سودی که حق قانونی آنها می‌باشد و هرسال عاید این شرکت‌ها شده خودداری نموده‌اند. هرسال حساب‌های شرکت مورد تأیید حسابرسان رسمی و اداره کل امور اقتصادی و دارایی قرار گرفته است و حدود چهارهزار و ششصد نفر عضو شرکت جمعاً مالک یکصد و بیست هزار سهم در دو شرکت مجتمع تولیدی و تعاونی مسکن و دوازده هزار سهم در تعاونی آموزشی می‌باشند.

شرکت‌های فرهنگیان که سهامدارانش فرهنگیان محترم و اعضای خانواده آنان می‌باشند در ردیف معدود شرکت‌هایی می‌باشد که هر سال به سهامدارانش سود پرداخت می‌نماید. از دیگر اقدامات مجتمع آموزشی حضرت مجتبی(ع)، پایه‌گذاری طرحی به‌نام «طرح معین» بوده که طی سالیان متمادی هر سال مبلغ قابل توجهی برای کمک به دانش‌آموزان مدارس دولتی جهت خرید بسته‌های حمایتی، لوازم‌التحریر، کفش و تهیه صبحانه پرداخت نموده است.

با لطف و عنایات پروردگار، اعضای هیات‌مدیره و بازرسان توانسته‌اند سازمان مردم نهادی به‌نام «مؤسسه خیریه حضرت مجتبی حامیم» تأسیس نمایند که این توفیق نصیب بنیانگذاران آن گردیده که براساس اهداف تعیین شده مؤسسه عده‌ای از زندانیان جرائم غیرعمد را آزاد و برای هزینه مداوای تعدادی از بیماران مبلغی پرداخت نماید و عده‌ای از ایتام را تحت پوشش قرار داده و یا برای خرید وسایل و لوازم جهت بعضی از بیمارستان‌های مؤسسات درمانی مبالغ قابل توجهی اهداء نماید. تاکنون هشت نفر از وزرای دولت جمهوری اسلامی ایران و تعدادی از معاونان وزرا و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و استانداران از مجتمع آموزشی و مجتمع‌های مسکونی احداث شده توسط شرکت مسکن فرهنگیان بازدید نموده و طی مرقومه‌هایی عملکرد این شرکت‌ها را ستوده‌اند.

در سال‌های گذشته تعاونی مسکن جامعه فرهنگیان یزد در پنج پروژه، بیش از 1230 واحد آپارتمان با مناسب‌ترین قیمت و با رعایت استانداردها و ضوابط و قوانین مصوب احداث و به سهامداران تحویل داده است و اکنون الطاف پروردگار منان، عنایت ائمه معصومین صلوات‌ا… علیهم اجمعین، همکاری و همراهی سالیانه بیش از 250 نفر از فرهنگیان معزز و کارمندان خدماتی، مدیران و معاونان آموزشی و پرورشی و اجرایی در مجتمع آموزشی حضرت مجتبی(ع) و تلاش و کوشش مهندسان محترم ناظر ساختمانی، زحمات بی‌دریغ و طاقت‌فرسای صدها استادکار، کارگر در امور مختلف ساختمانی و اِعمال مدیریت صحیح و گذشت از حق قانونی اعضای هیات‌مدیره و بازرسان شرکت‌های فرهنگیان که اکثراً از پیشکسوتان و افراد مورد احترام نه تنها قشر فرهنگی بلکه عموم مردم یزد می‌باشند و اینجانب افتخار می‌کند به‌عنوان همکاری کوچک از نظرات و ارشادات و راهنمایی‌های آنها استفاده می‌کند و از همه مهم‌تر نفس قدسی و پول حلال بیش از 4600نفر سهامدار سبب گردیده که تاکنون چندین سال شرکت تعاونی آموزشی و 5سال تعاونی مسکن جامعه فرهنگیان یزد به‌عنوان تعاونی برتر استان به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی گردد و لوح‌تقدیر دریافت نماید.

جناب آقای محمدکاظم رحیمی‌نژاد توفیق جنابعالی را در این موقعیت حساس و خطیر در ارائه خدمات صادقانه و ارزشمند به کلیه فرهنگیان و معلمان و در نهایت عموم مردم شریف استان خواهانیم. بر چهارده معصوم بزرگوار و به روح پر فتوح شهدای اسلام و کشور که آزادی و امنیت را برای ما به ارمغان آوردند و تعظیم و تکریم در برابر ایثارگران و آزادگان و جانبازان و خانواده‌های معظم شاهد و برای شادی ارواح پدران، مادران، استادان و معلمانی که الفبای زندگی شرافتمندانه را به ما آموختند و همه درگذشتگان حاضران در جلسه و اعضای بسیار عزیز و فداکار هیات‌مدیره و بازرسان این مجموعه‌ها، ازجمله شادروانان محمد آخوندزاده، احمد مدقق یزدی، رضا زمانی و سید محمد دهقان بنادکی (رضوی‌نیا) که طی سالیان متمادی در راه پیشرفت شرکت‌های فرهنگیان یزد از هیچ‌گونه تلاش و فداکاری دریغ ننمودند و با آرزوی توفیق بیشتر برای حاکمان و کارگزاران و مسئولان و عموم دلسوزان و علاقه‌مندان به نظام اسلامی که در راه خدمت به مردم گام برمی‌دارند، بر محمد و آل محمد صلوات.

لینک کوتاه: http://ayenehyazd.ir/LLDHh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا