شماره 601گزیده مطالب

انتظار تغییرات از وزیر آینده آموزش و پرورش

گزیده مطالب شماره 601

گزیده
  • وزیری که نتواند از دانش‌آموزان دفاع کند کارآمد نیست! آموزش‌وپرورش اغلب از وزیر ضعیف و مدیران محافظه‌کار رنج برده است. رئیس جمهوری در حکمی سید جواد حسینی را به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش منصوب کرد.

استعفای آقای سید محمد بطحایی وزیر آموزش‌وپرورش فرصتی است تا دولت و مجلس به کمک نهادهای مدنی فردی تحول‌گرا و با شهامت را به‌عنوان وزیر برگزینند که بتواند حداقل تغییرات ذیل را در نظام آموزش عمومی امروزی ایران به عمل آورد: 1-محتوی کتب درسی را به‌روز کنند. خیلی از مطالب درسی مدارس نیاز به بازنگری دارند که باید لحاظ شود. 2-از دخالت عوامل غیرمسئول در امور مدارس جلوگیری کنند و مدیریت مدارس را به شورای مدارس بسپارند. 3-درآمد سرانه معلمان را افزایش و به بالای خط فقر برسانند. تقریبا 90درصد معلمان زیر خط فقر زندگی می‌کنند‌ و مدارس دولتی فاقد حداقل بودجه هستند. 4-محیط مدارس را شاد و بانشاط کنند. بسیاری از دانش‌آموزان و معلمان در محیط بسته و محدود مدارس دچار افسردگی شده‌اند. باید با تدارک محیط بانشاط فضای بهتری را برای حصول نتایج مطلوب تحصیلی تدارک دید. وزیری که نتواند از دانش‌آموزان دفاع کند کارآمد نیست! آموزش‌وپرورش اغلب از وزیر ضعیف و مدیران محافظه‌کار رنج برده است.

حکم انتصاب سرپرست جدید وزارت آموزش و پرورش
رئیس جمهوری در حکمی سید جواد حسینی را به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش منصوب کرد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، در متن حکم حجت‌الاسلام والمسلمین «حسن روحانی» خطاب به حسینی آمده است: بر اساس اصل 135 قانون اساسی و نظر به مراتب تعهد و سوابق علمی و مدیریتی جنابعالی به موجب این حکم شما را به سرپرستی «وزارت آموزش و پرورش» منصوب می‌کنم. رئیس جمهوری در این حکم انتصاب تأکید کرد: امید است با عنایت الهی و همکاری کلیه کارکنان آن وزارت در خدمت به ملت شریف ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی با رعایت اصول قانونمداری، اعتدال‌گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید موفق باشید.

لینک کوتاه: http://ayenehyazd.ir/6iSCh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا