شماره 695گزیده مطالب

افتتاح اولین مرکز حمایت از زنان و کودکان آسیب‌دیده از فضای مجازی در یزد

گزیده مطالب شماره 695

اولین مرکز «حامی» کشور برای حمایت از زنان و کودکان آسیب‌دیده در فضای مجازی از سوی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد با حضور مسئولان استانی در فرهنگسرای شهر راه‌اندازی شد.

«جمال‌الدین عزیزی» شهردار یزد در این مراسم اظهار کرد: شهرداری یزد در راستای انجام رسالت‌های اجتماعی خود و کمک به دستگاه قضایی و پیشگیری از جرائم در سطح شهر مرکز حمایت از زنان و کودکان آسیب‌دیده در فضای مجازی را محل فرهنگسرای شهرداری راه‌اندازی کرده و در اختیار دادگستری قرار داده است.

وی افزود: این مرکز می‌تواند خدمات مناسبی را به زنانی که در فضای مجازی مورد آسیب قرار گرفته و دچار مشکل شده‌اند، ارائه کند و قطعا اثرات این موضوع می‌تواند در سطح شهر دیده شود. عزیزی اعلام کرد: مرکز حامی یکی از بخش‌های فرهنگسرای شهر است، این ساختمان در سه طبقه بازسازی شده و سایر بخش‌ها نیز به سایر برنامه‌های حوزه اجتماعی شهرداری اختصاص خواهد یافت.

«غلامعلی دهشیری» رئیس کل دادگستری استان یزد هم در این مراسم گفت: باتوجه به برگزاری نخستین همایش ملی پیشگیری از بزه‌دیدگی زنان و کودکان به میزبانی استان یزد در سال گذشته، مرکز حامی به عنوان مرکزی برای حمایت از زنان و کودکان آسیب‌دیده در فضای مجازی، از سوی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد برای اولین‌بار در کشور اجرا شد.

وی افزود: راه‌اندازی دفتر حمایت از زنان و کودکان آسیب دیده در فضای مجازی، در واقع در راستای پرونده‌هایی است که در دستگاه قضایی مطرح شده و آسیب‌هایی را که در لایه‌های زیرین زندگی شهروندان بررسی شده، شامل می‌شود. این مقام قضائی با تاکید بر اینکه دو قشر زنان و کودکان افرادی هستند که بیشترین آسیب را در فضای مجازی دیده‌اند، اضافه کرد: نداشتن رغبت آنها در پیگیری قضایی و پرهیز از طرح آن برای حفظ آبرو و ترس از محکوم شدن باعث شد که حلقه‌ی واسطه‌ای با عنوان دفتر حمایت از زنان و کودکان آسیب‌دیده در فضای مجازی دایر شود تا آنها مورد حمایت قرار بگیرند. به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد، دهشیری در پایان خاطرنشان کرد: در این مرکز، روانشناسان و روانپزشکان مجرب و برجسته برای جلوگیری از طرح این موضوعات در محیط قضایی و انتظامی، از تشدید آسیب‌ها جلوگیری می‌کنند.

لینک کوتاه: http://ayenehyazd.ir/gqn4J

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا