شماره 681گزیده مطالب

اظهارنظرهای عجولانه مانع رفع تحریم‌هاست

گزیده مطالب شماره 681

یک کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به آغاز مذاکرات ایران و 1+4 بر سر بازگشت به برجام که با مشارکت غیرمستقیم آمریکا همراه است، گفت: ایران تمام تلاشش را دارد انجام می‌دهد که تحریم‌ها علیه ملت ایران را از بین ببرد، کسی اگر بگوید تحریم‌ها تاثیر نداشته است، عقل درستی ندارد چراکه تحریم‌ها سبب مزاحمت و مشکلات زیادی برای ملت ایران شده است. اما برخی از اظهارنظرها و نکته‌ها گاه آنقدر عجولانه است که می‌تواند موانعی را بر سر هدف ایران برای رفع کامل تحریم‌ها ایجاد کند.

مهدی ذاکریان درخصوص ارزیابی شکلی و محتوایی مذاکرات وین گفت: اینکه هیچ مذاکره‌ای با آمریکا نشود با هدف ایران که تلاش برای رفع فوری و منطقی تحریم‌های آمریکاست مطابقت ندارد و باید گفت این روند مشکل رفع تحریم‌ها را نمی‌تواند در سریع‌ترین زمان ممکن حل کند. این استاد دانشگاه درباره محتوای مذاکرات و آنچه تاکنون از سوی مقامات ایرانی و دیگر مقامات عضو برجام منتشر شده است، اظهار کرد: درباره محتوا دیدگاه‌های رسمی و علنی انتشار نیافته است و تا اندازه‌ای از اظهارات مقامات ایرانی می‌توان فهمید که روند رو به جلو است.

وی در مورد تحقق لغو همه تحریم‌های ایران افزود: تحریم‌ها باید طبق همان چیزی که در قطعنامه 2231 شورای امنیت آمده است، رفع شود و تحریم‌های جدید که در دوران ترامپ اعمال شد نیز باید بی‌اثر شود؛ چراکه تحریم‌ها با خروج آمریکا از توافق رخ داد. این استاد دانشگاه بیان کرد: اینکه آمریکا به برداشتن تمامی تحریم‌های اعمال شده علیه ایران اقدام کند، به پاسخ ایران و اینکه چه اندازه در اجرای تعهدات برجامی‌اش عمل کند، بستگی دارد.

لینک کوتاه: http://ayenehyazd.ir/Td83e

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا