شماره 707گزیده مطالب

آموزگار کردستانی نامزد جایزه بهترین معلم جهان شد

گزیده مطالب شماره 707

جایزه جهانی بهترین معلم، یک جایزه نفیس است که توسط بنیاد «وارکی» وابسته به یونسکو به معلمی اهدا می‌شود که سهم قابل توجهی را در این حرفه داشته ‌است، «ثریا مطهرنیا» آموزگار کردستانی اهل بیجار در جمع 10 معلم برتر جهان، نامزد این رقابت شد.

به‌گزارش ایرنا، جایزه جهانی بهترین معلم به ارزش یک میلیون دلار است که فقط به بهترین معلم جهان تعلق خواهد یافت و نامزدهای دریافت جایزه ابتدا در جمع معلمانی که معیارهای خاصی را داشته باشند نامزد و سپس معلمان منتخب ابتدا به یک لیست 50 نفره راه می‌یابند و بعد از آن مورد ارزیابی آکادمی قرار می‌گیرند. پس از بررسی‌ها و کارشناسی عملکرد هریک از نامزدان توسط اعضای رسمی بنیاد «وارکی» که گروهی متشکل از معلمان سرپرست، متخصصان آموزش، مفسران، روزنامه‌نگاران، مقامات دولتی، کارآفرینان فنی، مدیران شرکت و دانشمندان از سراسر جهان است، یک گروه 10 نفره نامزد دریافت جایزه ویژه به مرحله نیمه‌نهایی راه می‌یابند.

پیش از خانم مطهرنیا از شهرستان بیجار استان کردستان، معلم ایرانی دیگری به‌نام فردوس حاجیان که بسیاری از کودکان دهه80 او را به‌نام عمو فردوس می‌شناسند، نامزد جایزه جهانی بهترین معلم در سال 1395 بود. این نامزد جایزه جهانی بهترین معلم اظهار داشت: 26سال در شغل معلمی و در روستاهای دور دست خدمت کردم و سختی راه، دوری و همه مشکلات سرما و گرما را تحمل کردم تا لبخند را روی لب دانش‌آموزان ابتدایی سرزمینم ببینم. در طول دوران معلمی که روزهای پایانی خود را سپری می‌کند، هر سال در یکی از روستاهای دور دست و کم‌جمعیت حضور یافتم تا خدای نکرده یک دانش‌آموز ابتدایی به علت دوری و عدم توان مالی، از سوادآموزی محروم نباشد.

لینک کوتاه: http://ayenehyazd.ir/uhUFg

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا