شماره 743گزیده مطالب

کمبود زیرساخت‌های هنری هنرمندان یزد را آزار می‌دهد

گزیده مطالب شماره 743

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یزد در حوزه زیرساخت‌های هنری ضعف‌های زیادی دارد گفت: کمبود زیرساخت‌های هنری هنرمندان یزد را آزار می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، محمدصالح جوکار در آیین آغاز عملیات عمرانی پردیس سینمایی آسمان یزد اظهار داشت: یزد به عنوان شهر تاریخی شناخته شده و بافت تاریخی آن به ثبت جهانی رسیده است. وی تصریح کرد: وقتی یزد را تاریخی و جهانی می‌شناسیم باید استانداردهای لازم را داشته باشد و در ارتباط با زیرساخت‌ها به ویژه در حوزه فرهنگ و هنر باید امکانات لازم را داشته باشد.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی افزود: وقتی به 45سال قبل برمی‌گردیم جمعیت شهر یزد 250 هزار نفر بود و سه سینما داشتیم ولی امروز جمعیت یزد به 750 هزار نفر رسیده اما مکان لازم برای فعالیت‌های هنری را نداریم. جوکار با تاکید بر اینکه ما باید در یزد یک تناسبی بین زیرساخت‌ها، آثار و اصحاب هنر داشته باشیم گفت: این نابرابری سال‌هاست که یزد و هنرمندان یزدی را آزار می‌دهد و کمتر کسی به آن توجه کرده است. وی با بیان اینکه پس از انقلاب نگاه‌ها به هنر و سینما تغییر کرد گفت: در ارزیابی برخی افراد سینما بیشترین نمره منفی در ابتدای انقلاب را کسب می‌کرد ولی امروز ما از بستر سینما، فرهنگ، هنر، و تئاتر باید استفاده کنیم تا پیام‌های ارزشی‌ به دیگران انتقال داده شود.

لینک کوتاه: http://ayenehyazd.ir/bYiRW

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا