شماره 738گزیده مطالب

پیگیر کاهش سهم آورده مردم در طرح نهضت ملی مسکن هستیم

گزیده مطالب شماره 738

استاندار یزد از پیگیری‌های جدی استان جهت کاهش سهم آورده مردم در طرح نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت: در راستای رفع موانع و تسریع در اجرای پروژه‌های این حوزه، شخصا پروژه‌ها را به صورت روزانه پیگیری می‌کنم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، دکتر مهران فاطمی در آئین آغاز عملیات اجرایی 31980 واحد طرح نهضت ملی مسکن که با حضور ویدئو کنفرانسی وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، با اشاره به نگاه ویژه استان یزد به پروژه نهضت ملی مسکن به عنوان یک ابرپروژه عمرانی در استان، گفت: تعداد 108 هزار 761 نفر در 6 فاز و در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند که از این تعداد 86 هزار و 155 نفر حائز شرایط اولیه شناخته شدند.

وی افزود: از این تعداد 42 هزار و 875 متقاضی در جریان پالایش‌های صورت انجام شده تایید نهایی شدند. وی با اشاره به آغاز ساخت بیش از 6هزار مسکن در گذشته ادامه داد: درحال حاضر تعداد کل متقاضیان استان 36 هزار و 219 نفر است که امروز عملیات اجرایی 31 هزار و 980 واحد در 20 شهر با مساحتی حدود هزار و 24 هکتار آغاز شد. دکتر فاطمی خاطر نشان کرد: از این 31 هزار و 980 واحد؛ 2500 واحد مسکن کارگری، 200 واحد مسکن محرومین، 1000 واحد مسکن روستایی، 980 واحد ویلایی و مابقی آپارتمانی است.

وی در بخش پایانی سخنانش از عزم جدی استان جهت ساخت پروژه‌های نهصت ملی مسکن استان در کمترین زمان و با بهترین کیفیت و ارزان‌ترین قیمت ممکن خبر داد و گفت: مسائل مربوط به پروژه‌های این حوزه به صورت روزانه و هفتگی پیگیری، موانع موجود احصا و تصمیمات لازم اتخاذ می‌شود.

دکتر فاطمی در بخش دیگری از سخنانش به اهتمام جدی دولت برای کاهش فشار بر متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن از طرق مختلف، اشاره و خاطر نشان کرد: باتوجه به رایزنی‌های انجام شده با بانک‌ها و در راستای سرعت‌بخشی به روند اجرای طرح‌ها، مقرر گردید 30درصد اولیه ساخت واحدها با استفاده از تسهیلات بانکی انجام شود و در ادامه آورده‌های مردم به آن اضافه شود. استاندار یزد همچنین نوید پیگیری اجرای طرح ابتکاری استان یزد جهت ارائه تسهیلات و گشایش‌هایی به منظور کاهش سهم آورده‌های مردمی؛ از محل تهاتر زمین، را داد.

لینک کوتاه: http://ayenehyazd.ir/6DNhk

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا