شماره 671گزیده مطالب

نگرانی تندروها موفقیت دولت در سال پایانی است

گزیده مطالب شماره 671

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب معتقد است که تندروها نگران موفقیت دولت روحانی در سال پایانی هستند.

علی صوفی، دبیرکل حزب پیشرو اصلاحات به ایرنا گفت: به‌رغم اینکه اصولگرایان و اصلاح‌طلبان دولت را مورد انتقاد قرار می‌دادند شکست ترامپ در انتخابات امریکا به دولت روحیه داد و اصلاح‌طلبان هم امیدوار شدند دولت بتواند مذاکرات را انجام دهد. در چنین شرایطی می‌بینیم مجلس ابراز نگرانی می‌کند. دغدغه مجلس در عمل وضعیت مردم نیست بلکه نگران این است مذاکره شکل بگیرد و این دولت بتواند برجام را به سرانجام برساند تا روحانی بتواند در انتخابات 1400 تأثیرگذار باشد.

وی افزود: مخالفان دولت روحانی معتقدند اگر قرار است مذاکره‌ای صورت گیرد، از سوی آنها انجام شود. حتی در این اوضاع بد معیشتی مردم و فشاری که روی آنها است حاضرند یک‌سال دیگر هم این شرایط ادامه پیدا کند ولی اجازه ندهند که دولت روحانی این مذاکره را انجام دهد، ما شاهد چنین شرایطی هستیم. بنابراین در چنین فضایی تصمیمات عجولانه مجلس خیری برای مردم نخواهد داشت.

صوفی با تأکید بر اینکه در سطح حاکمیت اراده مذاکره، زنده کردن برجام و تنش‌زدایی وجود دارد، اظهار کرد: به نظرم در آن شرایط این‌گونه طرح‌ها (اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها) نمی‌تواند مانع ایجاد کند. در اوایل همین مجلس اهانتی به رئیس‌جمهوری صورت گرفت، ولی رهبری صراحتاً از دولت حمایت کردند. همه می‌دانند این طیف که دارای صدای بلند و رأی حداقلی است توان انجام کارهای بزرگ را ندارند.

لینک کوتاه: http://ayenehyazd.ir/D4PFM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا