شماره 639گزیده مطالب

نحوه آموزش دانش‌آموزان مجتمع آموزشی حضرت مجتبی(ع) در سال تحصیلی 99-98

گزیده مطالب شماره 639

خوانندگان گرانقدر بویژه اولیای محترم دانش‌آموزان استحضار دارند که سال تحصیلی جاری از نیمه گذشته بود و به پایان سال نزدیک می‌شد و در سراسر کشور معلمان و دانش‌آموزان در تب و تاب تعلیم و تعلّم و دانش‌آموزی و دانش‌افزایی بودند که ناگهان سیل بیماری خطرناک کرونا تاختن آورد و ظرف مدت کوتاهی عالم گیر شد و به تبع شرایطِ بوجود آمده، اولین مراکز تجمّع، مدارس و دانشگاه‌ها بود که روز پنجم اسفند ماه سال 98 با اعلام تعطیلی، عملاً به کار یاددهی و یادگیری حضوری پایان دادند. امّا درست از همان روزهای اول تعطیلی در مجتمع آموزشی حضرت مجتبی(ع) آموزش نه تنها تعطیل نشد بلکه به فاصله 2 تا 3 روز در یک هماهنگی منسجم بین مدیران و معلمان و دانش‌آموزان با کمک فضای مجازی فعالیت آغاز شد.

مجتمع حضرت مجتبی(ع) مفتخر است که از همان ایام اولیه در جهت برنامه‌ریزی و ایجاد زمینه مناسب، برای ادامه تدریس و امر یاددهی و یادگیری همت و تلاش کلیه معلمان و دبیران در سطوح پیش‌دبستانی و ابتدایی و دوره‌های اول و دوم دبیرستان را به نحو شایسته و مطلوبی برانگیخت و بستر ارتباط مناسب برای پیوند بین معلم و دانش‌آموز و خانواده را که رکن موثر آموزش در فضای مجازی بود، فراهم آورد. قبل از هر اقدامی معلمان این مجموعه از سال‌های قبل کانال ارتباط با والدین را در فضای مجازی فراهم کرده بودند و هر معلم و دبیری موظف به ایجاد کانال آموزشی برای ارتباط بین خود و دانش‌آموزان و اولیا شده بود.

این زمینه‌سازی و بستر مناسب خیلی زود فراگیر شد و کلیه مدارس دخترانه و پسرانه مجتمع در تمام ایام مذکور، کار تدریس و پرسش و طرح سوال و آموزش را با همت معلمان و دبیران و نظارت و پیگیری مدیران و معاونان محترم به صورتی فعال ادامه دادند و گزارش فعالیت‌ها توسط مدیران به مسئولان مجتمع اعلام می‌شد و این روند هم‌اکنون نیز ادامه دارد. علاوه بر این حرکت سنجیده و شایسته، مدیران مدارس موظّف شدند روزانه خود و چند تن از معاونان با حفظ فاصله اجتماعی و رعایت مقررات بهداشتی در مدارس حضور داشته باشند و پاسخگوی اولیای دانش‌آموزان و ساماندهی آموزش از راه دور باشند.

هم‌اکنون معلمان عزیز طبق برنامه‌ریزی و مطابق بودجه‌بندی کتاب‌های درسی در کلاس‌ها تدریس می‌کنند و پس از ضبط موارد تدریس شده بلافاصله آن را در کانال‌ها و گروه‌ها قرار می‌دهند تا دانش‌آموزان به مطالب جدید دسترسی داشته باشند. بدیهی است کلیه کارکنان، دبیران، معلمان، معاونان و عوامل اجرایی تاکنون تمام مطالبات خود اعم از حقوق و مزایا و پاداش را برابر قانون دریافت داشته‌اند. مسلم است که ارتباط بین معلم و دانش‌آموز در کلاس درس و توجه به جنبه‌های تربیتی و اخلاقی، خود از مقوله‌ای دیگر است که متاسفانه فعلاً ایجاد آن فضای معنوی مقدور نیست. امید است با تاییدات خداوند متعال و رعایت تمام جوانب بهداشتی توسط آحاد مردم بزودی این بیماری مهلک از جامعه بشری و بویژه کشور عزیز ما ریشه‌کن شود و باز شاهد حضور شادمانه دانش‌آموز عزیز در مدارس و غوغای هیجان‌انگیز کودکان و نوجوانان و جوانان در مدارس باشیم و دانش و فرهنگ و اخلاق و تربیت بار دیگر به نحو احسن زمینه بروز و ظهور یابد. به امید آن روز.

لینک کوتاه: http://ayenehyazd.ir/BsQAq

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا