شماره 608گزیده مطالب

مطهری پیشنهاد انتخاباتی داد

گزیده مطالب شماره 608

گزیده
  • اصرار آقای عارف و فراکسیون امید برای عدم ائتلاف با فراکسیون مستقلان و اعتدالیون و ارائه لیست 12 نفره موجب شد نه تنها یک کرسی در هیأت رئیسه از دست بدهیم، بلکه نتوانیم کرسی ریاست را هم بدست آوریم.

عضو فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه عدم ائتلاف اصلاح‌طلبان با اعتدالیون در انتخابات سیاستی اشتباه است، گفت: این سیاست در انتخابات هیأت رئیسه مجلس هم نتیجه خوبی نداشت. علی مطهری در گفت‌وگو با مهر، افزود: به نظر من عدم ائتلاف اصلاح‌طلبان با اعتدالیون اشتباه و سیاست نادرستی است.

نماینده تهران ادامه داد: این سیاست در انتخابات هیأت رئیسه مجلس هم نتیجه خوبی نداشت. اصرار آقای عارف و فراکسیون امید برای عدم ائتلاف با فراکسیون مستقلان و اعتدالیون و ارائه لیست 12 نفره موجب شد نه تنها یک کرسی در هیأت رئیسه از دست بدهیم، بلکه نتوانیم کرسی ریاست را هم بدست آوریم.

وی، گفت: اینکه برخی اعضای فراکسیون مستقلان قبلا در لیست امید بوده‌اند و الان فراکسیون جداگانه‌ای تشکیل داده‌اند و به همین دلیل نباید با آن‌ها ائتلاف کنیم، اشتباه است و نتیجه بدی خواهد داشت. باید با افراد خوش‌فکر، معتدل و عاقل چه اصلاح‌طلب و چه اصولگرا ائتلاف کرده و لیست واحدی تشکیل دهند، این روش، روش درستی است.

دولت و صداوسیما تعامل خوبی ندارند
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان این که دولت و صداوسیما تعامل خوبی با یکدیگر ندارند، گفت که علی عسگری به عنوان نماینده صداوسیما در دولت، قدرت کافی ندارد و تام‌الاختیار نیست.

علی مطهری درباره برخی حواشی مطرح شده درخصوص نحوه تخصیص بودجه صداوسیما و مشروط کردن تخصیص آن به تایید نمایندگان رئیس‌جمهور در شورای نظارت بر صداوسیما، اظهارکرد: من این موضوع را سوال کردم و گفتند در این باره قدری تاخیر شده است نه اینکه سازمان برنامه و بودجه نخواهد بودجه صداوسیما را بدهد.

وی افزود: اگر این موضوع بخواهد به حالت گروکشی در بیاید کار خوبی نیست، ضمن اینکه اگر گفته می‌شود تخصیص بودجه صداوسیما منوط به ارائه گزارش عملکرد این سازمان است در این صورت باید برای همه نهادها و سازمان‌ها چنین قیدی گذاشته شود در حالی که این‌طور نیست.

اصلاح‌طلبان در انتخابات شرکت کنند
عضو فراکسیون امید مجلس با اشاره به سخنان رئیس دولت اصلاحات و همچنین نقد و نظرهای گوناگون در جبهه اصلاحات در مواجهه با انتخابات پیش‌رو گفت: هرچند من نماینده جریان اصلاحات نیستم، اما به نظرم اصلاح‌طلبان باید به طور فعال و گسترده در انتخابات شرکت کنند.

علی مطهری افزود: تجربه‌ای در مجلس نهم داشتیم که عملا اصلاح‌طلبان انتخابات را تحریم کردند و به ضرر کشور شد. شرکت نکردن در انتخابات درست نیست. وی تصریح کرد: به هر حال ظاهرا چاره‌ای نیست. فعلا هم کاری نمی‌شود کرد. تا زمانی که ترکیب شورای نگهبان تغییر نکند، راهی جز این نیست و باید تحمل کنیم.

لینک کوتاه: http://ayenehyazd.ir/5x5Pr

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا