شماره 768گزیده مطالب

موادمخدر همچنان در صدر جرائم استان یزد

گزیده مطالب شماره 768

ایسنا-یزد- دادستان عمومی و انقلاب استان یزد عمده جرائم استان را مرتبط با موادمخدر، سرقت، تصادفات رانندگی و مشروبات الکلی ذکر و با بیان این که بیشترین زندانیان استان مربوط به جرائم موادمخدر است، گفت: آمار مال‌باختگی یزدی‌ها به دلیل سرمایه‌گذاری در بخش‌های غیرتخصصی و غیرقانونی بالاست.

«محمدرضا حداد» در نشست با خبرنگاران، اظهار کرد: فضای رسانه‌های رسمی استان کاملاً نخبگانی و هوشمند است که جای تشکر دارد و البته در فضای غیررسمی خبر و رسانه وضعیت مطلوبی نداریم که باید رسانه‌های رسمی در زمینه ساماندهی این عرصه همکاری کنند. وی از رسانه‎ها خواست با ایجاد آرامش در جامعه، از بروز تنش برای مردم خودداری کنند و در هیچ حوزه‌ای به دوقطبی‌ها دامن نزنند چرا که جامعه به اندازه کافی دل‌زده از این دوقطبی‌هاست و امروز نیازمند امیدآفرینی و کمک به ارتقای آگاهی‌های عمومی در جامعه هستیم.

دادستان با بیان این که رسانه‌ها علاوه بر مطالبه‌گری تکالیف مسئولان، باید مطالبه‌گر تکالیف گروه‌های مختلف دیگر حتی گروه عامه مردم نیز باشند، گفت: باید همه در وضعیت کنونی جامعه پاسخگوی وظایف خود در قبال جامعه باشیم و تلاش کنیم تا سختی‌ها مردم را با مطالبه‌گری مناسب کاهش دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش عمده جرائم مربوط به دادسراهای استان را شامل جرائم مرتبط با مواد مخدر، تصادفات رانندگی، سرقت و مشروبات الکلی ذکر و تصریح کرد: بیشترین زندانیان و نیز اعدام‌های استان مربوط به حوزه جرائم موادمخدر است و متاسفانه تبعات این جرائم نیز در سطح جامعه کاملاً مشهود است.

حداد با اشاره به بحث استرداد مجرمان، گفت: در همین راستا 100نفر از متهمان جرائم موادمخدر که جزو اتباع بیگانه بودند با پیگیری‌های صورت گفته به کشورشان استرداد شدند و 290نفر از محکومان غیربومی و غیریزدی نیز به استان‌های خودشان بازگشت داده شدند. وی به اقدامات متعدد مسئولان استان در جهت پیشگیری از وقوع جرم سرقت در استان، گفت: متاسفانه طی سال گذشته یک‌هزار و 511 نفر در استان محکوم به سرقت شدند ولی در حال حاضر 496 محکوم این جرم در زندان‌های استان هستند.

دادستان به فوت 70نفر در تصادفات برون‌شهری و تعداد بیشتری موارد در درون‌شهرها، عمده علت این وقایع را تخطی از سرعت غیرمجاز ذکر و تصریح کرد: پارسال دو هزار و 400 خودرو با هماهنگی مقام قضایی به دلیل سرعت‌های بحرانی توقیف و به پارکینگ منتقل شدند که عمدتاً به مدت سه‌ماه و درصورت استفاده از مشروبات تا شش‌ماه در توقیف باقی خواهند ماند.

وی درخصوص کشفیات بالای مشروبات الکلی در استان، گفت: پارسال 600 کیفرخواست برای متهمان این پرونده‌ها تشکیل شد و 90نفر به زندان رفتند. وی از تشکیل کارگروه فرار مالیاتی در استان خبر داد و گفت: در این‌باره 808 فقره پرونده در حوزه صنوف، دلالان و تولیدکنندگان تشکیل شده و در این رابطه تلاش داریم به هیچ‌وجه سراغ کسبه جزء نرویم. حداد در همین رابطه از 646 میلیارد تومان تشخیص فرار مالیاتی در استان خبر داد و عنوان کرد: پروسه رسیدگی این پرونده‌ها در حال پیگیری است.

لینک کوتاه: http://ayenehyazd.ir/i30Ig

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا