شماره 656گزیده مطالب

مراقب باشید قنات جهانی زارچ «پول‌خورک» نشود

گزیده مطالب شماره 656

ایسنا- یزد- نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که مشکل اصلی قنات جهانی زارچ بکار نگرفتن بعضاً افراد متخصص و هدر رفت منابع است، گفت: قنات زارچ تبدیل به منبع «پول خورک» نشود. «محمدصالح جوکار» در نشست شورای اداری بخش زارچ با تاکید بر ضرورت وجود روحیه مطالبه‌گری از مسئولان در بین مردم، اظهار کرد: مصوباتی که امروز در این نشست داشتیم باید با جدیت توسط نمایندگان بخش پیگیری شود تا به نتیجه برسد. وی با اشاره به این‌که مصوبه ایجاد ناحیه صنعتی زارچ مربوط به هفت سال قبل است،‌ افزود: چرا باید یک طرح که می‌تواند به توسعه این بخش کمک شایانی کند، با وجود تصویب چندین سال بدون نتیجه بماند.

نماینده مردم یزد، اشکذر، بخش ندوشن و دهستان سورک در مجلس شورای اسلامی، گفت: این طرح الان معطل روندهای اداری است و همچنان بدون اقدام مانده که باید حتما سریعاً تا رسیدن به نتیجه، پیگیری شود. جوکار تصریح کرد: بحث طرح‌های مردمی و خیری از جمله سالن هلال‌احمر و کتابخانه زارچ هم باید با کمک‌های دولتی روبرو شود و بر اساس زمان‌بندی تعیین شده در این نشست که از سوی مسئولان مربوطه اعلام شد، افتتاح و بهره‌برداری شود. وی خاطرنشان کرد: در حوزه رادیولوژی، اورژانس و پزشک مستقر هم لازم است پیگیری لازم به ویژه از دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی(ره) یزد انجام شود تا بتوانیم مشکلات این بخش و شهر زارچ را کمتر کنیم.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی به مشکلات مطرح شده در ارتباط با قنات زارچ اشاره کرد و گفت: مشکل اصلی در این حوزه این است که بعضا افراد متخصص در طرح قنات به کارگیری نمی‌شود و همین موضوع منجر به هدر رفت منابع می‌شود. جوکار گفت: باید مراقب باشیم قنات زارچ تبدیل به منبع «پول خورک» نشود که فقط بودجه‌ای به آن اختصاص دهیم و بدون این‌ که کار موثر و مناسبی در آن انجام شود، پول‌ها تمام شود اما کار جلو نرود. به گزارش ایسنا و به نقل از دفتر نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی،‌ وی با تاکید بر این‌که دستگاه‌هایی که نماینده آنها در این نشست حضور نداشته باید پاسخگوی علت عدم حضور باشند، خاطرنشان کرد: اواخر امسال دوباره باید نشستی با حضور اعضا برگزار شود و مصوباتی که امروز در این جلسه انجام شد، پیگیری و میزان اجرای آن مشخص شود.

لینک کوتاه: http://ayenehyazd.ir/Q1Vnh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا