شماره 645گزیده مطالب

محاکمه «اکبر طبری» خستگی لواسانی‌ها را از تن درآورد

گزیده مطالب شماره 645

امام جمعه لواسانات در واکنش به محاکمه معاون اجرائی سابق حوزه ریاست قوه قضائیه گفت: دادگاه اکبر طبری خستگی لواسانیها را از تن درآورد. کلاک وصله ناجوری بر پیکره لواسان بود که جرات سخن گفتن از آن را نداشتند.
به گزارش ایرنا، اولین جلسه رسیدگی به اتهامات «اکبر طبری» روز یکشنبه (18/3/99) برگزار شد، و بر اساس کیفرخواست قرائت شده در این جلسه مواردی از جمله نفوذ در پرونده‌های رجال سیاسی و کلان اقتصادی، استفاده از مدارک مجعول، پولشویی و دریافت رشوه از اتهامات نامبرده که تیر ماه سال گذشته بازداشت شد، مطرح است‌. حجت‌الاسلام سید سعید لواسانی روز یکشنبه با انتشار چند توئیت نسبت به دستگیری متهم مذکور که در پرونده شهرک ویلایی کلاک لواسان (تغییر کاربری و ساخت و ساز در حاشیه سد لتیان در زمینی به مساحت یک میلیون و 200 هزار متر مربع که خلاف قانون بوده و اواخر سال 98 به دستور مقامات قضائی متوقف شد) نیز نامش به چشم میخورد، واکنش نشان داد و نوشت: وقتی در محملی از کلاک سخن میرفت، تهدید به بازداشت میشدند، اما امروز او محاکمه میشود. به سربازان گمنام امام زمان و سپاهیان عزیز خدا قوت میگویم. وی تصریح کرد: دادگاه طبری نشان داد بیقانونی و فساد عاقبت ندارد، حتی اگر مقام قضائی باشید. باید عدالت را نهادینه کرد، آن را فریاد زد و برای مبارزه با فساد فقط از راه قانون پیش رفت. آنوقت است که کلاک و بانیان آن هم گیر میافتند. امام جمعه لواسان خاطرنشان کرد: منصوری متهم دیگری که ظاهراً فراری است و نجفی و مشایخ که زخمی بر سینه لواسان بودند، اما اهمیت کلاک به دلیل شبکه فسادی بود که شکل گرفته بود. وی با اشاره به «باستی هیلز»، دیگر شهرک جنجالی لواسان گفت: منتظر باستی هیلز و تخلفات عدیده آن و زمین‌خواریها، تپه‌خواریها و جاده‌خواریها هستم. لواسانی اذعان داشت: قوه قضائیه با حضور قدرتمند خود و اطلاعات سپاه با صلابت خود، راهی را باز کردند که نشان از بیبازگشتی مبارزه با فساد دارد. وی تاکید کرد: باید رسانه‌ها، فضای مجازی انقلابی و عدالتخواه به حمایت آنها برخیزند. همه باید ید واحد باشیم تا در گام دوم انقلاب، کشور را از درون با آب کر عدالت تطهیر کنیم.

52 روز در انفرادی با امضای قاضی فراری!
عباس امیریفر، مشاور نهاد و نزدیک‌ترین روحانی به احمدینژاد در دورهی ریاست جمهوری او در یادداشت ارسالی به انصاف نیوز به بهانهی خبر فرار قاضی منصوری نوشت:
«یکی دیگر از متهمان را فراری دادند. قاضی غلامرضا منصوری، متهم ردیف نهم پرونده اکبر طبری و بازپرس سابق دادسرای کارکنان دولت و فرهنگ و رسانه، از کشور متواری شده و به دریافت رشوه بالغ بر 500 هزار یورو متهم است. منصوری پرونده بسیاری از فعالان رسانه‌ای و عدالتخواه را بازپرسی کرد و به دادگاه ارجاع داد. همین فرد پلید و قاضی ویژه به‌نام غلامرضا منصوری و قاضی ویژه و مخصوص صادق لاریجانی در سال 90 بنده را به اتهام واهی معاونت در انتشار سیدی ظهور نزدیک است به‌دستور شخص صادق لاریجانی بدون اتهام محکمه پسند بیگناه 52 روز در انفرادی بند 241 حفا قوه بازداشت کرد و بعد از 8 سال رسما اعلام کرد که بنده تبرئه شدم و قبل از آمدن آیت‌ا… رئیسی اول به ‌دستور شخص صادق لاریجانی بازنشسته و در نهایت از ترس دستگیری به خاطر رشوه از کشور فرار کرد!
مشاور و ریاست شورای فرهنگی و امام جماعت مسجد سلمان نهاد ریاست جمهوری در دولت دهم، شیخ عباس امیری فر»

اخباری درباره برگزاری دادگاه اکبر طبری
حضور آیت‌ا… رئیسی د‌‌‌‌‌ر رأس د‌‌‌‌‌ستگاه قضا پایان فعالیت طبری د‌‌‌‌‌ر قوه قضائیه بود‌‌‌‌‌. وی هشت روز بعد‌‌‌‌‌ از مراسم معارفه و شروع فعالیتش، طبری را برکنار می‌کند‌‌‌‌‌. 30 ارد‌‌‌‌‌یبهشت سال جاری سخنگوی قوه قضائیه د‌‌‌‌‌ر پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا د‌‌‌‌‌اد‌‌‌‌‌گاه اکبر طبری با 30 متهم مرتبط د‌‌‌‌‌ر این پروند‌‌‌‌‌ه د‌‌‌‌‌ر ارد‌‌‌‌‌یبهشت ماه برگزار شد‌‌‌‌‌ یا خیر؟ گفت: د‌‌‌‌‌اد‌‌‌‌‌گاه برگزار نشد‌‌‌‌‌ که این هم به لحاظ موضوعی د‌‌‌‌‌ر فرایند‌‌‌‌‌ پروند‌‌‌‌‌ه بود‌‌‌‌‌ و این‌که با چه انگیزه‌ای وکلا آن را رقم زد‌‌‌‌‌ند‌‌‌‌‌. براساس وعد‌‌‌‌‌ه و جد‌‌‌‌‌ول برنامه‌ریزی قانونی وقتی پروند‌‌‌‌‌ه به د‌‌‌‌‌اد‌‌‌‌‌گاه کیفری یک بیاید‌‌‌‌‌ باید‌‌‌‌‌ خواند‌‌‌‌‌ه شود‌‌‌‌‌ و بعد‌‌‌‌‌ وکلا آن را بخوانند‌‌‌‌‌ و ما جد‌‌‌‌‌ول د‌‌‌‌‌اد‌‌‌‌‌گاه را لحاظ کرد‌‌‌‌‌یم‌ و قرار بود‌‌‌‌‌ 30 یا 31 ارد‌‌‌‌‌یبهشت د‌‌‌‌‌اد‌‌‌‌‌گاه برگزار شود‌‌‌‌‌ اما د‌‌‌‌‌ر آخرین روزی که وکلای پروند‌‌‌‌‌ه باید‌‌‌‌‌ نظر می‌د‌‌‌‌‌اد‌‌‌‌‌ند‌‌‌‌‌ و د‌‌‌‌‌ر پایان مهلت نقایص پروند‌‌‌‌‌ه را اعلام می‌کرد‌‌‌‌‌ند‌‌‌‌‌، به جای این‌که بگویند‌‌‌‌‌ پروند‌‌‌‌‌ه نقص د‌‌‌‌‌ارد‌‌‌‌‌ یا خیر، هر د‌‌‌‌‌و وکیل اعلام استعفا کرد‌‌‌‌‌ند‌‌‌‌‌ و با استعفای این د‌‌‌‌‌و وکیل د‌‌‌‌‌اد‌‌‌‌‌گاه مجبور شد‌‌‌‌‌ که ظرف 10 روز وقت د‌‌‌‌‌هد‌‌‌‌‌ که اگر متهم وکیل د‌‌‌‌‌یگری می‌خواهد‌‌‌‌‌ تعیین کند‌‌‌‌‌ وگرنه وکیل تسخیری اعمال می‌شود‌‌‌‌‌. احتمالا د‌‌‌‌‌ر د‌‌‌‌‌هه د‌‌‌‌‌وم یا سوم خرد‌‌‌‌‌اد‌‌‌‌‌ جلسه د‌‌‌‌‌اد‌‌‌‌‌گاه برگزار شود‌‌‌‌‌. اسماعیلی تاکید‌‌‌‌‌ کرد‌‌‌‌‌: اقد‌‌‌‌‌ام وکلا جای تامل د‌‌‌‌‌ارد‌‌‌‌‌ و این موضوع را ارزیابی می‌کنیم؛ زیرا این اقد‌‌‌‌‌ام وقت د‌‌‌‌‌اد‌‌‌‌‌رسی را تعویق اند‌‌‌‌‌اخت. 10 د‌‌‌‌‌ی 98 هم اسماعیلی د‌‌‌‌‌ر پاسخ به سوال د‌‌‌‌‌یگری د‌‌‌‌‌رباره بازد‌‌‌‌‌اشت بازپرس د‌‌‌‌‌اد‌‌‌‌‌سرای کارکنان د‌‌‌‌‌ولت و ارتباط وی با اکبر طبری اظهارکرد‌‌‌‌‌: اخیرا یک نفر د‌‌‌‌‌یگر از قضات تهران د‌‌‌‌‌ر ارتباط با پروند‌‌‌‌‌ه‌ای که اشاره شد‌‌‌‌‌ه، بازد‌‌‌‌‌اشت شد‌‌‌‌‌ه است. تا امروز د‌‌‌‌‌ر این ارتباط سه قاضی بازد‌‌‌‌‌اشتی د‌‌‌‌‌اریم و افراد‌‌‌‌‌ د‌‌‌‌‌یگری هم از حوزه‌های مختلف د‌‌‌‌‌ر این ارتباط د‌‌‌‌‌ستگیر شد‌‌‌‌‌ند‌‌‌‌‌ و اکثر آنها بازد‌‌‌‌‌اشت هستند‌‌‌‌‌ و پروند‌‌‌‌‌ه نیز مراحل پایانی تحقیقات خود‌‌‌‌‌ را د‌‌‌‌‌ر د‌‌‌‌‌اد‌‌‌‌‌سرا طی می‌کند‌‌‌‌‌.

لینک کوتاه: http://ayenehyazd.ir/UPVlG

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا