شماره 626گزیده مطالب

مجلس باید «ملی» باشد نه «انقلابی»

گزیده مطالب شماره 626

حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی تأکید کرد که باید یک دعوت عامی برای حضور طیف‌های مختلف در انتخابات مجلس انجام شود. مرعشی در بخشی از گفت‌وگوی خود با خبرآنلاین، جریان‌های سیاسی را به سه بخش تقسیم کرد؛ اصلاح‌طلبان که از نظر او 30 درصد بدنه اجتماعی را با خود همراه دارند، اصولگرایان که 15 درصد و ارزشی‌ها که 15 درصد بدنه اجتماعی را همراه خود دارند.

به گفته وی، در این میان اما ارزشی‌ها تأکید دارند که با همین 15 درصد می‌توانند کشور را مدیریت کنند و نیازی به دو جریان دیگر سیاسی ندارند به همین خاطر هم آنها هم از اصلاح‌طلبان و هم از اصولگرایان گذر کرده‌اند. وی افزود: یک گروه خودشان را ارزشی تام می‌دانند، شما تمام خطبه‌های نماز جمعه را در این ماه‌های اخیر نگاه کنید، همه‌شان یک حرف دارند که مجلس آینده باید انقلابی باشد، آقا مجلس آینده باید ملی باشد و ما هم آدم هستیم، آقای لاریجانی هم آدم است، آقای ناطق هم آدم است، آقای عبدا… نوری هم آدم است، آقای خاتمی هم مفید است، آقای عارف هم مفید است و… اینکه شما فکر کنید فقط یک گروهی خیلی معتقد هستند، اگر شما خیلی معتقد هستید به این ارزش‌ها و ولایت و… باید کاری کنید که بقیه هم همراه شما بیایند، باید تأثیرگذاری‌تان این باشد که بقیه هم با جریان انقلاب پیوندشان تقویت شود نه اینکه بگویید شما کنار بروید و ما خودمان به تنهایی انجام می‌دهیم، خب به تنهایی نمی‌توانید.

وی با بیان اینکه نیاز داریم که مشروعیت را به مقبولیت برسانیم و جمهوری اسلامی را بازسازی کنیم، گفت: به نظر من آقای لاریجانی و آقای باهنر و آقای مجید انصاری و آقای موسوی لاری باید ثبت‌نام کنند؛ بزرگان باید به صحنه بیایند. یعنی در سطوح بالای نظام باید تصمیم گرفته بشود که در این شرایطی که مردم ایران آنقدر از مشکلات رنجیده‌اند و از مقاومت و گذشت و ایثارشان پاسخ نگرفته‌اند، فرصت بدهیم که این روابط بازسازی بشود.

مرعشی درباره ائتلاف هم توضیح داد: اگر من تصمیم‌گیر باشم، هیچ اشکالی نمی‌بینم که مثلاً در فهرست تهران 15 نفر از آقای علی لاریجانی و باهنر استفاده کنیم و 15 نفر هم از این طرف آقایانی مثل انصاری و موسوی لاری و توفیقی و بیطرف بگذاریم؛ هیچ اشکالی ندارد. امروز برای ایران هیچ اشکالی ندارد که در یک انتخابات حتی با اصولگرایان هم ائتلاف کنیم. چرا که برادران ارزشی هم می‌خواهند ما را حذف کنند و هم آن‌ها را. در حال حاضر که فقط من تصمیم‌گیر نیستم. ما یک جمعی از یک جبهه هستیم. ما که حتماً آقای کوچک‌زاده یا آقای زاکانی یا آقای ذوالنور را در فهرست‌مان نمی‌گذاریم، اگر دوستان اصولگرای ما به صحنه بیایند و اصلاح‌طلبان هم ثبت‌نام کنند و قانون هم توسط شورای نگهبان رعایت بشود و یک فضای انتخاباتی خوب شکل بگیرد، هیچ ائتلافی هم اشکال ندارد.

لینک کوتاه: http://ayenehyazd.ir/wkJ9e

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا